Ik ben er uit met elektrisch rijden

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door Marco Polo »

http://www.greenpeace.nl/Global/nederla ... erland.pdf

Dat oprekken zal niet heel “graag” zijn.
Denk ook aan verdwijnen van ondersteuning van de OEM en verkrijgbaarheid van onderdelen voor de installatie.
Maar heb je in de huidige markt net een miljard of wat geïnvesteerd dan begint men weer te gillen dat kolen in de ban moeten of dat we van het gas af moeten.
Geen basis voor investeringen dus en dan is het goedkoper om te rekken.
Zeker nu er gedurende de transitie toch nog grof geld verdiend kan worden met die ouwe zooi.
Als de zon en wind eens niet doen wat de markt wil bedoel ik dan :D
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door HJM »

Stroom uit de windmolen, schoon elektrisch rijden gaat prima. Maar natuurlijk blijven er mensen die denken en vinden dat onze aarde gewoon plat is. Jammer dat het camperaanbod op elektra nog minmaal is!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door Maranopreis »

Oeps klinkt een beetje bleu over groen worden.......
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
lindy 1981
Berichten: 258
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 12:23
Locatie: sprundel

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door lindy 1981 »

"Ik ben eruit met electrisch rijden"
Ik ook
Electrisch rijden,doen we op de kermis :-B
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door Autocaravana »

Natuurlijk zijn er altijd mensen die de moderniteit willen tegenhouden. Decennialang waren er nog enkelingen die hun kolenhaard niet wegdeden toen er overal in het land al aardgasaansluitingen waren. Zo zullen er over 50 jaar vast nog wel mensen zijn die met een oude diesel rondrijden, maar de elektrificering van het autopark houd je echt niet tegen.
Ik zeg dat omdat de elektrische auto in principe superieur is, maar dat de ontwikkeling ervan sinds 1930 heeft stilgestaan. Toen bestond bijvoorbeeld al de Detroit Electric met een actieradius van 150 km. De vrouw van Henry Ford had er een, maar Henry zelf zag er geen brood in omdat de autoindustrie toen al helemaal in de greep van de goedkope olie was. Inmiddels staan wel alle signalen op groen.
Afbeelding
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door Meine »

Als ervaringsdeskundige op de BYD 12 meter bus, de Iveco Daily midi bus en met de E-Golf kan ik alleen maar melden dat het gebruik van die voertuigen noodgedwongen aangepast is aan hun mogelijkheden.

Rijden de diesel bussen van 's ochtends 4 tot 2 uur in de ochtend, deze E-bussen rijden overdag 2 maal een paar uurtjes tijdens de spits, voornamelijk voor de "buhne", zo van: zie ons eens groen doen. De E-Golfjes komen met hun beperkte actieradius van nog geen 200 km vaak ook de dag niet door, zeker 's winters niet.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door HJM »

Elektrisch rijden vraagt iets meer nadenken, wij hebben 5 jaar een Opel Ampera gereden, 100k kilometers met een gemiddeld gebruik van 1 op 50 met een 10 kw accu. Nu een Hyundai Kona 100% electrisch en een range van dik 400 km en ja, ook nu iets meer plannen. We rijden op wind, dus schoon en als beloning voor het plannen voor € 0.035 per km aan energiekosten. Vroeger vonden er vast mensen dat hooi voor hun paard veiliger was dan benzine voor een auto.....hoewel hooi ook brand.
Groene groeten,
HJM

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door de Jonckheer »

Je rijd op wind....ook als het niet waait en al die molens stil staan? Ik weet niet of je wel eens oplet maar dat gebeurt vaker dan je denkt. Dus als het niet waait en de zon laat het afweten rij jij dus op gas, kolen of bruinkool, net als al die andere stroom autootjes. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door HJM »

Te makkelijk deze reactie, als de molen wel draait en ik rijd niet, wat regelmatig voorkomt, gebruik jij mijn windstroom die dan wel het net in gaat!
We moeten bereid zijn te denken in oplossingen, niet de problemen zoeken :cheers:
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door Meine »

Het komt sommige mensen blijkbaar goed uit om zich voor de gek te laten houden. Geen wind betekent niet rijden op wind. Punt. Op dat moment wordt er elders een schepje bruinkool extra op het vuur gegooid om die elektrische auto te laten rijden.

Het hele verhaal is niets anders dan zwaar gesubsidieerd boerenbedrog. En ja, als je de subsidies opstrijkt geloof je het verhaal graag.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door 309T16 »

Precies ja.
Ik ben gewoon blij, dat ik niet van een latere generatie ben. Weinig autohobby in de toekomst ben ik bang.

Ik zie het al voor me: F1 E-races met gesimuleerde race geluiden :-B

Over dat plannen van je rit. Dat gebeurt toch bij een enkele benzine auto nu ook. De auto's die persé op RON 102 moeten rijden. Dat heb ik dus ook en daar leer je wel mee leven.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door Aloys »

Meine schreef:
wo 24 apr 2019, 8:04
Het komt sommige mensen blijkbaar goed uit om zich voor de gek te laten houden. Geen wind betekent niet rijden op wind. Punt. Op dat moment wordt er elders een schepje bruinkool extra op het vuur gegooid om die elektrische auto te laten rijden.

Het hele verhaal is niets anders dan zwaar gesubsidieerd boerenbedrog. En ja, als je de subsidies opstrijkt geloof je het verhaal graag.
Nee Meine, jij snapt de werking van de energiemarkt niet. En ik heb nu geen tijd dat om dat uit te leggen, want dan
schrijf ik zo weer een A4'tje vol. Ik zou zeggen: Google er eens op. Bij mijn vorige elektriciteits-leverancier, afgelopen
jaar, draaide onze huishouding hier op 100% groene stroom.
309T16 schreef:
wo 24 apr 2019, 9:32
Weinig autohobby in de toekomst ben ik bang.
Ik zie het al voor me: F1 E-races met gesimuleerde race geluiden :-B
Zo zijn er in de loop der tijd wel meer hobby's verdwenen. Racen met postkoetsen doen we ook niet meer.
Of onderstaande hobby/sport:

Afbeelding

Ik ga gauw weer verder met modereren. Gisteravond opeens 9 nieuwe leden, werden we ergens genoemd, in een krant?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
lindy 1981
Berichten: 258
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 12:23
Locatie: sprundel

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door lindy 1981 »

Wat mij wel gaat benieuwen.
Is hoe den haag al zijn MRB&brandstof belastingen op gaat vullen.
Degene die gaat geloven,dat electrisch rijden goedkoper gaat worden.
Kan wel eens flink zijn neus stoten.
Moeten toch bedragen zijn,die gigantisch zijn.
En die ze over pak hem beet 20jaar kwijt zijn.
Zijn daar al signalen over,hoe dat gat gedicht gaat worden?
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden



Bericht door HJM »

Goedkoper is nu het lokkende toverwoord, schoner de bedoeling.
Dat we het geld moeten opbrengen weet ik zeker, links of rechtsom, betalen gaan we toch. Maar als je nu schoon kan rijden en ook geld bespaart heeft ons mileu mazzel en mijn knip ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Plaats reactie