Ik ben er uit met elektrisch rijden
- Maranopreis
- Berichten: 1687
- Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
- Locatie: Rheden
- Contacteer:
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Inderdaad de echt goede en ook betaalbare technieken moeten er nog komen. Vooralsnog gaat er een sloot subsidie naar mensen die het met hun dure Tesla of ander prijzig vehikel absoluut niet nodig hebben.
Klimaatverandering is 1 ding, maar gelijkwaardige toetreding tot milieuvriendelijkere oplossingen is een ander verhaal, daar heeft men in Den Haag nog geen kaas van gegeten.
Klimaatverandering is 1 ding, maar gelijkwaardige toetreding tot milieuvriendelijkere oplossingen is een ander verhaal, daar heeft men in Den Haag nog geen kaas van gegeten.
- Marco Polo
- Berichten: 27475
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Ik ben er uit met elektrisch rijden
Wees blij dat wij den Haag hebben......
Bij ons blijft het vaak bij luchtfietserij.
(Afgezien van het Teslaverhaal dan)
In Duitsland zijn al miljarden in de vergroening gegaan waarbij de overheid geen idee heeft of het belastinggeld wat ze erin stoppen effectief is.
En volgens het onderzoek wat Jan Sloos aanhaalt is het zelfs niet effectief.
Bij ons blijft het vaak bij praten, proefballonnetjes, waardoor wij “achterlopen” maar er ook geen geld in bodemloze putten wordt gestort.
(Qua milieubeleid dan ).
Bij ons blijft het vaak bij luchtfietserij.
(Afgezien van het Teslaverhaal dan)
In Duitsland zijn al miljarden in de vergroening gegaan waarbij de overheid geen idee heeft of het belastinggeld wat ze erin stoppen effectief is.
En volgens het onderzoek wat Jan Sloos aanhaalt is het zelfs niet effectief.
Bij ons blijft het vaak bij praten, proefballonnetjes, waardoor wij “achterlopen” maar er ook geen geld in bodemloze putten wordt gestort.
(Qua milieubeleid dan ).
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Dit is heel kortzichtig. Ergens moet een omslag punt ontstaan, de reden dat accu's/elektrische auto's nu nog relatief "vuil" zijn komt ook omdat er nog geen techniek was om deze duurzaam te kunnen produceren. Als je kijkt naar de manier waarop Tesla nu de electro motoren en accu's fabriceert dan hebben ze aan het einde van dit jaar 2 van hun grootste fabrieken volledig draaien op wind en zonne energie.
Daarnaast heeft een accu (bij Tesla) een afname in capaciteit van ongeveer 5% na 100,000 kilometer en 9% na 270,000 kilometer. (bron: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba ... tion-data/). Dat is onhaalbaar voor brandstof motoren. Vergelijk dan deze levensduur met de duurzaamheid in productie en levendsduur van een brandstof motor.
En niet te vergeten, de accu is nu al grotendeels recyclebaar (80%+!) (https://electrek.co/2019/04/16/tesla-ba ... ng-system/). En zo kunnen we nog wel uren verder discussieren.
- henk en lila
- Berichten: 3890
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Wat is onhaalbaar? Ik heb twee Peugeot station wagens op LPG naar ruim 4 ton gebracht. En mijn vorige Toyota diesel rijdt ook nog rond met 5,5 ton op de teller.Pesca schreef:.......
Daarnaast heeft een accu (bij Tesla) een afname in capaciteit van ongeveer 5% na 100,000 kilometer en 9% na 270,000 kilometer. (bron: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba ... tion-data/). Dat is onhaalbaar voor brandstof motoren. Vergelijk dan deze levensduur met de duurzaamheid in productie en levendsduur van een brandstof motor.
En niet te vergeten, de accu is nu al grotendeels recyclebaar (80%+!) (https://electrek.co/2019/04/16/tesla-ba ... ng-system/). En zo kunnen we nog wel uren verder discussieren.
En dat staal van die motorblokken is 100% te recyclen. Dus wat is er nou precies onhaalbaar?
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- vanHooltje
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Nog even voor de duidelijkheid!
https://auto55.mobi/nieuws/31388-duits- ... elektrisch
Daarbij komt ook nog als iedereen een eclectische auto gaat rijden ons netwerk dat echt niet aan kan.
Zitten we rond 18.00 uur allemaal in het donker
Hier sluiten ze de meest schone kolencentrale in amsterdam, en halen de electra uit duitsland waar het opgewekt word uit bruinkool centrales. Hoe dom kan je zijn
Aardgas of waterstof lijkt me een beter idee
https://auto55.mobi/nieuws/31388-duits- ... elektrisch
Daarbij komt ook nog als iedereen een eclectische auto gaat rijden ons netwerk dat echt niet aan kan.
Zitten we rond 18.00 uur allemaal in het donker
Hier sluiten ze de meest schone kolencentrale in amsterdam, en halen de electra uit duitsland waar het opgewekt word uit bruinkool centrales. Hoe dom kan je zijn
Aardgas of waterstof lijkt me een beter idee
Laatst gewijzigd door vanHooltje op ma 22 apr 2019, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Hier toch ook even lezen
https://m.hln.be/auto/nieuwe-studie-ste ... ~a34a5fe6/
Nieuwe studie stelt dat elektrische wagen hogere CO2-uitstoot heeft dan dieselwagen
Edit: kop van artikel toegevoegd voor de duidelijkheid.
Lex
https://m.hln.be/auto/nieuwe-studie-ste ... ~a34a5fe6/
Nieuwe studie stelt dat elektrische wagen hogere CO2-uitstoot heeft dan dieselwagen
Edit: kop van artikel toegevoegd voor de duidelijkheid.
Lex
Laatst gewijzigd door helex op ma 22 apr 2019, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
-
- Berichten: 6876
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Ja dit was dat artikel. Ik durfde geen link te leggen. Dacht dat het ongeloofwaardig zou zijn, met . be aan het eind.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Maar het gaat hier om een Duitse publicatie:
Dat blijkt uit een studie van Christoph Buchal, fysicaprofessor in Keulen.
Dat blijkt uit een studie van Christoph Buchal, fysicaprofessor in Keulen.
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
-
- Berichten: 6876
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
OK dan berust het op waarheid. ben ik bij om.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19165
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Waarheid??
Ja, dat die Duitse professor dat heeft onderzocht. Mogen we aannemen dat zijn onderzoek correct is uitgevoerd en dat
de onderzoeksresultaten correct zijn weergegeven in zo'n mini krantenartikeltje?
En was het een onafhankelijk onderzoek, van de universiteit? Of werd het gesponsord door bijv. de Duitse autoindustrie?
Zo'n onderzoek beslaat meestal honderden pagina's aan tekst, is dit door de journalist correct samengevat of heeft de
journalist het stukje ook geschreven vanuit een politiek perspectief, bijv. zijn eigen mening of die van de krant?
Dan zijn er vast ook nog voldoende professoren die deze uitkomsten discutabel vinden. Die heeft de journalist niet om
hun mening gevraagd. Misschien niet omdat die journalist graag zijn mening of die van de krant wil uitdragen. De vraag
is dus eigenlijk: wat is de waarde van zo'n krantenartikeltje?
Tijdens mijn opleiding heb ik een onderzoekje gedaan naar de manier waarop kranten het nieuws brengen. Een heel mooi
voorbeeld vond ik begin jaren '80 de Telegraaf. Die (rechtse) krant was vóór kernenergie en tegen (linkse) milieugroeperingen.
Milieuactivisten kampeerden 'vrij' (het lijken wel camperaars ) rond de kerncentrale Dodewaard om te demonstreren
tegen kernenergie en voor sluiting van die centrale.
Na een aantal dagen werd dat kampje opgebroken en om het terrein netjes achter te laten werd alle vuilnis verzameld op
één grote hoop, zodat een vrachtwagen van de gemeentereiniging dat direct kon opladen. Mooi toch, van die jongelui?
En dan de foto en koppen in de Telegraaf (de volledige voorpagina!) de volgende ochtend: "Milieuactivisten laten enorme
rotzooi achter!"
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. En van welke kant.
Ja, dat die Duitse professor dat heeft onderzocht. Mogen we aannemen dat zijn onderzoek correct is uitgevoerd en dat
de onderzoeksresultaten correct zijn weergegeven in zo'n mini krantenartikeltje?
En was het een onafhankelijk onderzoek, van de universiteit? Of werd het gesponsord door bijv. de Duitse autoindustrie?
Zo'n onderzoek beslaat meestal honderden pagina's aan tekst, is dit door de journalist correct samengevat of heeft de
journalist het stukje ook geschreven vanuit een politiek perspectief, bijv. zijn eigen mening of die van de krant?
Dan zijn er vast ook nog voldoende professoren die deze uitkomsten discutabel vinden. Die heeft de journalist niet om
hun mening gevraagd. Misschien niet omdat die journalist graag zijn mening of die van de krant wil uitdragen. De vraag
is dus eigenlijk: wat is de waarde van zo'n krantenartikeltje?
Tijdens mijn opleiding heb ik een onderzoekje gedaan naar de manier waarop kranten het nieuws brengen. Een heel mooi
voorbeeld vond ik begin jaren '80 de Telegraaf. Die (rechtse) krant was vóór kernenergie en tegen (linkse) milieugroeperingen.
Milieuactivisten kampeerden 'vrij' (het lijken wel camperaars ) rond de kerncentrale Dodewaard om te demonstreren
tegen kernenergie en voor sluiting van die centrale.
Na een aantal dagen werd dat kampje opgebroken en om het terrein netjes achter te laten werd alle vuilnis verzameld op
één grote hoop, zodat een vrachtwagen van de gemeentereiniging dat direct kon opladen. Mooi toch, van die jongelui?
En dan de foto en koppen in de Telegraaf (de volledige voorpagina!) de volgende ochtend: "Milieuactivisten laten enorme
rotzooi achter!"
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. En van welke kant.
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
gezond verstand gebruiken, iedereen denkt er genoeg van te bezitten, nu enkel nog gebruiken
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19165
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Dat vind ik dus nergens, heb je daar een bron van, of stond het op Facebook?vanHooltje schreef: ↑ma 22 apr 2019, 11:17Hier sluiten ze de meest schone kolencentrale in amsterdam, en halen de electra uit duitsland waar het opgewekt word uit bruinkool centrales. Hoe dom kan je zijn
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Persoonlijk. (eigen bron)
Diesel ligt zwaar onder vuur en iedere stok word opgepakt om te slaan
Elektrisch....boter op je hoofd, roomser dan de paus!
Diesel ligt zwaar onder vuur en iedere stok word opgepakt om te slaan
Elektrisch....boter op je hoofd, roomser dan de paus!
- Bijlagen
-
- i-feel-so-dirty-diesel-o-i-feel-so-clean-30486039.png (226.36 KiB) 259 keer bekeken
-
- 20170926_185807 sticker.jpg (68.14 KiB) 259 keer bekeken
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- Marco Polo
- Berichten: 27475
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Ik ben er uit met elektrisch rijden
Vanmorgen al gepostAloys schreef:Waarheid??
Ja, dat die Duitse professor dat heeft onderzocht. Mogen we aannemen dat zijn onderzoek correct is uitgevoerd en dat
de onderzoeksresultaten correct zijn weergegeven in zo'n mini krantenartikeltje?
En was het een onafhankelijk onderzoek, van de universiteit? Of werd het gesponsord door bijv. de Duitse autoindustrie?
Zo'n onderzoek beslaat meestal honderden pagina's aan tekst, is dit door de journalist correct samengevat of heeft de
journalist het stukje ook geschreven vanuit een politiek perspectief, bijv. zijn eigen mening of die van de krant?
Dan zijn er vast ook nog voldoende professoren die deze uitkomsten discutabel vinden. Die heeft de journalist niet om
hun mening gevraagd. Misschien niet omdat die journalist graag zijn mening of die van de krant wil uitdragen. De vraag
is dus eigenlijk: wat is de waarde van zo'n krantenartikeltje?
Tijdens mijn opleiding heb ik een onderzoekje gedaan naar de manier waarop kranten het nieuws brengen. Een heel mooi
voorbeeld vond ik begin jaren '80 de Telegraaf. Die (rechtse) krant was vóór kernenergie en tegen (linkse) milieugroeperingen.
Milieuactivisten kampeerden 'vrij' (het lijken wel camperaars ) rond de kerncentrale Dodewaard om te demonstreren
tegen kernenergie en voor sluiting van die centrale.
Na een aantal dagen werd dat kampje opgebroken en om het terrein netjes achter te laten werd alle vuilnis verzameld op
één grote hoop, zodat een vrachtwagen van de gemeentereiniging dat direct kon opladen. Mooi toch, van die jongelui?
En dan de foto en koppen in de Telegraaf (de volledige voorpagina!) de volgende ochtend: "Milieuactivisten laten enorme
rotzooi achter!"
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. En van welke kant.
http://www.cesifo-group.de/DocDL/sd-201 ... -04-25.pdf
Maar volgens mij door niemand gelezen
Oordeelt u zelf