Campergekte: keuzes, keuzes...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door HJM »

Waarden,
Dank voor de reacties, ik zoek me rot en blijk steeds meer opties te vinden :crazy: maar gelukkig houdt het budget me strak binnen de lijnen.
Na een behoorlijk aantal campers te hebben gezien......en nog steeds dezelfde vrouw......verwacht ik dat we toch met een (Knaus) buscamper blij worden.
De enige zorg die ik heb is het slaapdeel, ik ben 183cm en pas net in wat we gezien hebben of we moeten naar 6 mtr. plus.
Hoe is jullie ervaring met slapen en frisse lucht, zijn zij- en achter- ramen met dakluik een must of is achter en boven genoeg?
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door isoplus »

Clever heeft er een van 6,30 meter met langs bedden waar je ruim op kunt liggen.
Wij hebben voor en achter een dakluik, twee zijramen die open kunnen, twee ramen in de achterdeur die open kunnen en een schuifdeur die geheel open kan aan stuurboord.
Dus als je wilt kun je praktisch buiten slapen of in ieder geval het flink door laten waaien in je camper.
Wel gelijk een insectenwering nemen voor de zijdeur.
Dertig centimeter meer geeft net wat meer ruimte.
Geen luxe kampeerbus wel goed gebouwd, te zien bij Oortgiessen Campers in Baak(Achterhoek).
Wij kochten een antraciet grijze omdat wij meestal in de winter in het zuiden zitten dan is wat warmte wel gewenst.
Ga je in de zomer naar het zuiden dan zou ik een lichtere kleur nemen, bus-campers zijn maar matig van isolatie voorzien( de meeste campers overigens).
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door FrankJC »

Onze Pössl For6 van 5.40 mtr heeft dwarsbedden, dat zou ik nooit weer doen, wij zijn dus op zoek naar een bus met lengtebedden. Wij hebben nu één dakluik in het midden van de bus, is ruim voldoende voor de nacht. De ramen hebben wij nooit open, overdag de schuifdeur open is genoeg. De ramen in de achterdeur had ik liever niet gehad, zijn n.m.m. nutteloos. Wij hebben geen hordeur en gek genoeg zelden insecten in de bus. Voor lengtebedden is 6 mtr het minimum.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door doov »

Ik heb een klein dakluik voorin.
Alleen het raam bij de dinette kan ik open schuiven.
De ramen in de achterdeuren zijn alleen om door te kijken.
Ventilatie zat. Zo nodig kan de schuifdeur nog op een kier en toch op slot.
Geen hor en ook vrijwel geen last van insecten. Wij stinken, of juist niet...…….
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door HJM »

Poeh hé, nog steeds geen besluit :-B maar gelukkig wordt het pas echt serieus in het najaar.
Inmiddels wel heeeeel veel gezien, bezocht en suf gegoogled maar de contouren worden steeds strakker.
Buscamper is zekerheidje, middendouche idem, lengte.....6 mtr + en zeer waarschijnlijk aus Deutschland, ich mag billig.
Wel nog een vraagje, het gewicht wordt een dingetje of valt dat best mee? Zou ook graag een hengel of wat en toch ook schone zakdoeken mee willen nemen en de vaste potten en pannen ook.
Kaders: Adria twin 600 spr of Globecar Campscout of Hobby Vantana :clap: of Knaus Freeway of Pőzzl Roadcruiser en dan onder de 40k aub. :cheers:
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Rolling Rodie »

Hou je bij de koop in Duitsland wel rekening met de bpm die er dan nog over heen komt?
En volgens mij valt het qua gewicht wel mee met de buscampers.
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door HJM »

Zeker, 37.7% eerste maanden en dan afbouwend over waarde bus, niet de camper😉
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door nicolasfirst »

HJM schreef:
wo 12 jun 2019, 21:11
[...]
Wel nog een vraagje, het gewicht wordt een dingetje of valt dat best mee? Zou ook graag een hengel of wat en toch ook schone zakdoeken mee willen nemen en de vaste potten en pannen ook.
[...]
Gewicht kan inderdaad een dingetje zijn. Aan te raden is om voor de aanschaf de camper te laten wegen om het actuele gewicht te weten. Let wel op de inhoud van de brandstoftank (vol of bijna leeg) en de water- en afval tanks (vol of bijna leeg). Indien mogelijk ga bij de weging er zelf in zitten, zodat dit meegenomen wordt.

Dan weet je het gewicht en kunt zien hoeveel je nog over hebt. Dan is het vervolgens inschatten wat je aan spul mee wilt/kan nemen. Bijvoorbeeld twee ebikes plus drager is al gauw rond de 70kg. Wat neem je allemaal aan eten en drinken mee. Wat heb je nodig aan kleding. Op die laatste vraag is mijn antwoordt steevast:"voor vijf dagen kleding en een busje wasmiddel" :-B

Om de definitieve keuze te maken zou je eventueel kunnen denken aan het huren van een dergelijke camper via platformen als GoBoony of Camptoo.

Succes met de zoektocht.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door HJM »

Waarden,
Omdat dit topic voor ons klaar is even een afsluiting.
Het zoeken, lezen, vragen enz. heeft ons uiteindelijk de 100% match opgeleverd! :D
We hebben inmiddels ruim 2 maanden geleden een 2012 Pössl 2winn Style in Duitsland gekocht met toen 14530 km op de klok.
In de afgelopen tijd hebben we er 2000 km probleemloos plezier van gehad en we zijn elke keer blij als we erin stappen.
Iedereen die meedacht heel erg bedankt en tot ergens onder de zon,
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Re: Campergekte: keuzes, keuzes...



Bericht door Skylge40 »

Heel veel plezier met jullie onlangs aangeschafte Pössl.
Nu nog even een sticker van Camperforum.nl op de achterkant van jullie Pössl, zodat jullie ook herkenbaar :-B zijn voor de overige forumleden . :lol3:
Bijlagen
IMG_20190918_144138.jpg
IMG_20190918_144138.jpg (23.17 KiB) 288 keer bekeken
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Plaats reactie