Fietsenhoesvraag

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door doov »

Ik heb een Fiamma, rondom dicht te maken.
Wel een drama om over de fietsen te krijgen.
Van flapperen heb ik geen last. Kwestie van vastzetten met spanbandjes.
Apaat
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 20:44

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door Apaat »

Ik heb gewoon een grijze hoes van cranenbroeck waar je tuinmeubels of kussens in kan bewaren, zeer goedkoop, kwaliteit valt niet tegen voor die prijs, weegt in ieder geval weinig, proberen waard
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door Camperic »

isoplus schreef:
za 13 apr 2019, 22:08
DS covers heeft hoezen die je geheel dicht kunt maken(bijna) en levert er spanbanden bij.
Op de heenreis naar de Algarve met regen zat de hoes 2600 km over de e-fietsen, niets kapot en niets vuil wel zat er 10 liter water onder in de hoes hetgeen met zon op het zwarte ding weer verdampte en voor een vochtige atmosfeer onder de hoes zorgde.
Niet goed voor de fietsen dus op de terugreis gewoon de fietsen onverpakt op het rek gezet, thuis even de waterslang erover en ze functioneren nog prima.
De hoes gaat wat ons betreft niet meer mee, maar het ding is functioneel en sterk en als je zorgt dat er geen water onderin kan blijven staan voldoet het ding.
Dat is de DS Covers Eagle 2 neem ik aan.
Die hebben wij (ook) onlangs gekocht, maar nog niet gebruikt.
Zoals ik daar al schreef: Kan (nog?) niet zeggen dat het handig is :| . Is een volledig gesloten hoes met achterwand en ritssluiting, maar flinke gaten in bodem voor de wielsteunen waar nog best veel opspattend water door binnen kan komen verwacht ik :-?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door isoplus »

Nou ja het is even wennen maar met de bijgeleverde spanbanden is het spul zodanig te spannen dat er geen water onderin hoeft te blijven staan .
De goede volgorde van sluiten aanhouden, maar ik heb weinig geduld helaas.
Besloten is de fietsen nu alleen nog in te pakken als er met zout gestrooid gaat worden verder lijkt het mij niet nodig.
jet55
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:06

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door jet55 »

Wij hebben ook DS hoezen met een spanbandje
Klappert niet
Jet
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door roma »

Plastic zakje over het zadel. En de roestgevoelige delen van de fiets inspuiten met blanke lak (Action) of met siliconenspray of met WD40. Scheelt een hoop geklooi met zo'n hoes.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door Camperic »

Camperic schreef:
zo 14 apr 2019, 19:56
Is een volledig gesloten hoes met achterwand en ritssluiting, maar flinke gaten in bodem voor de wielsteunen waar nog best veel opspattend water door binnen kan komen verwacht ik :-?
Aangezien mijn vrees hier ook werd bevestigd is mijn creatieve en handige vrouw ermee aan de slag gegaan en zie hier het resultaat :D
xwqz515269.jpg
xwqz515269.jpg (107.06 KiB) 424 keer bekeken
xwqz872552.jpg
xwqz872552.jpg (147.46 KiB) 424 keer bekeken
xwqz094384x.jpg
xwqz094384x.jpg (104.76 KiB) 424 keer bekeken

De standaard flappen voor wielhouders op de rail blijven dicht en in plaats daarvan 4x2 smalle gaten waar slechts de bandjes van de bevestiging van de wielen doorheen gaan. (Water)dichter kun je het niet hebben!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door Peter LMC »

Netjes toch. :thumbup:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door Bob Diesel »

Ik laat de fietsen steeds meer thuis
De fiets( motor) hoes dus ook
Das pas op geruimd en netjes

En het scheelt mij een partij werk :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door Camperic »

Ondanks de modificatie door mijn vrouw bleek de hoes toch niet waterdicht tijdens de afgelopen zomervakantie :(
Zelfs na een regenbui op een camping stond er flink wat water in de hoes. De hoes was rondom volledig gesloten, dus de rits is blijkbaar niet waterdicht :-?
Na contact met de leverancier mocht ik de hoes zonder verzendkosten retourneren en werd enkele dagen later zonder probleem het geld terug gestort :clap: :thumbup:
Liever had ik een waterdichte hoes gehad, want die hebben we nu dus nog steeds niet, maar keurig opgelost door de leverancier!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door hathi »

F10E6BB1-390E-49C6-9873-F6ED9D0FA9E4.jpeg
Sommigen vinden de mijne te duur,maar hij is wel waterdicht, perfect voor weinig,kan nu eenmaal niet,het is maar net,(maar dat is met veel dingen) wat je er voor over hebt
Hans
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door Camperic »

Beter duur dan niet te koop.
Dat laatste is echter het geval, want in eerdere berichten van je is te lezen dat degene die het heeft gemaakt dat nooit meer doet. Geen optie voor anderen dus onafhankelijk van wat je er voor over hebt.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fietsenhoesvraag



Bericht door hathi »

Dus aan jouw antwoord te lezen,zou dit niemand anders kunnen of willen? Een goed tent/ zeilmaker maakt dit gewoon,als je de camper incl fietsen mee neemt hoor,,het is gewoon maatwerk,en geen confectie,vandaar de prijs
Hans
Plaats reactie