Even over de kennisbank...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
lifeonwheels
Berichten: 61
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 19:09

Even over de kennisbank...



Bericht door lifeonwheels »

Ik vraag me een beetje af of het predikaat 'kennisbank' nog wel recht doet aan deze forumonderwerpen. De jongste topics zijn ongeveer 4 jaar oud en voor de echte kennis kun je beter in de andere topics zijn.
Misschien een idee om de slotjes van de onderwerpen te halen en ze zo weer up-to-date te maken? Nu komt het op mij over als een soort museum dat alleen kan bestaan met subsidie van de nieuwere topics.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door Cee Pee »

Slotjes eraf?
Zodat iedereen er maar van alles kan posten, waar of niet waar.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door Bob Diesel »

Bv opschonen door de moderatie :idea:

Rekening rijden uit 2010
Is achterhaald
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
lifeonwheels
Berichten: 61
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 19:09

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door lifeonwheels »

Cee Pee schreef:
wo 27 mar 2019, 21:50
Slotjes eraf?
Zodat iedereen er maar van alles kan posten, waar of niet waar.
Dus er is in de afgelopen vier jaar geen waarheid gepost op het forum? Waarom staat dat niet in de kennisbank?
Je gebruikt Encarta toch ook niet meer sinds Wikipedia bestaat?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door Cee Pee »

Je kunt altijd een bericht sturen naar de custodian van het topic in de kennisbank en dan kan hij het bijwerken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
lifeonwheels
Berichten: 61
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 19:09

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door lifeonwheels »

Laat ik het dan zo zeggen. Als nieuw forumlid en relatief verse camperaar heb ik nog nooit iets gehad aan de kennisbank. Alle zeer waardevolle informatie die me heeft geholpen, bij zowel de aankoop als het verbeteren van onze camper, heb ik uit de gewone forumtopics gehaald.
Mij bekruipt de indruk dat de kennisbank een beetje de demente oma is geworden van het forum: af en toe zegt ze nog wel wat zinnigs maar voor echte waarheden luister je toch even wat verder.
Het is aan de forumbeheerders om er wat mee te doen, maar ook die hebben er sinds 2014/2015 weinig zin meer in zie ik.
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door dethleffsi6810 »

ik heb veel respect voor de forum beheerders, het is allemaal vrijwilligers werk en je moet het maar allemaal willen doen.
En vaak krijgen ze ook nog veel kritiek.
Ik zou zeggen meldt je aan om deze kennisbank te update kom je er achter hoeveel werk het is.
De meeste beheerders en diverse forum leden zijn al door de wol geverfde camperaars, en helpen ons vaak met tips en problemen.
Het is een levendig forum en ik ben er blij mee.
Enigste wat ik wil toevoegen VAKER LIEF ZIJN VOOR ELKAAR.
gr
Theo
Theo
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door jansloos »

Tja, dan denk je kennisbank? Eens kijken of ik daar iets aan toe kan voegen.

Maaaarrrr, waar vind ik de kennisbank?

Niet onder Home.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door Jan en Simonne »

Onder "Forumoverzicht".
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door Cee Pee »

Wel onder home, even door scrollen naar beneden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door Jan en Simonne »

Hm, zo'n beetje overal dus... :lol:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door Aloys »

De "Kennisbank" hebben we ooit ingesteld om leden met een bepaalde deskundigheid de gelegenheid te geven
hun kennis in het forum te plaatsen, soms in meerder afleveringen, zonder dat het "in de massa" verdwijnt.
En zonder dat iedereen er meteen op reageert, er tegenin gaat of off-topic gaat.

De auteur kon zijn schrijfsel ook in een "gewoon" bericht aankondigen, met link. In dát gewone bericht kon er
dan wél worden gereageerd, vragen gesteld, aanvullende informatie gegeven enz.

De auteurs kregen daarvoor speciaal toegang om te schrijven in dit verder afgesloten deel van het forum. Ook
hebben we een tijdje handleidingen e.d. verzameld en geplaatst. Die kunnen nog steeds nuttig zijn.

Ik denk dat een deel van de onderwerpen nog steeds van nut kan zijn: artikelen over houtsoorten (geschreven
door een meubelmaker), recepten, over techniek, noem maar op. Ook zullen er artikelen uit verwijderd
kunnen worden, omdat ze achterhaald zijn. Daar zullen we bij gelegenheid eens naar kijken...

De laatste jaren komen er inderdaad geen nieuwe artikelen meer bij. Misschien onwetendheid, of mensen voelen
minder de behoefte om hun kennis hier in het forum te delen.

Mochten er onder de lezers leden zijn die wel over een onderwerp willen schrijven, stuur me een pb'tje met het
onderwerp waarover je zou willen schrijven. Dan zorg ik dat je schrijf-toegang krijgt tot de Kennisbank.

Dat werd trouwens ook uitgelegd in de Kennisbank: viewtopic.php?f=16&t=8425617
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door AadenAnke »

Allen,
Ik denk dat de huidige werkwijze misschien niet de aller beste is, maar wel een verdomd goede en een betere waarschijnlijk via vrijwilligers niet haalbaar is! Hulde aan diegene die het doen! De huidige techniek van motoren wordt alleen maar ingewikkelder, de tijd dat je met de spreekwoordelijke hamer en beitel je wagen kon repareren is voorbij. Als er iemand is met specifieke vakkennis, deel die vooral en het opslaan via de kennisbank uitstekend. Zelfs ik (de meest onhandige klojo op digitaal gebied) heb er waardevolle informatie gevonden. Verder is het natuurlijk een gave apart om een verhaal leesbaar en begrijpelijk op te schrijven. Ja als er weinig bij komt kan en zal dat waarschijnlijk meerdere oorzaken hebben. Kennis verdwijnt om welke reden dan ook? Alles is al opgeschreven? Men heeft het opgegeven om zich zelf aan allerlei kritiek bloot te stellen? Al met al zolang er geen bewezen betere manier is, houdt deze dan aub instant?

Gr. Aad
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Even over de kennisbank...



Bericht door jansloos »

:oops:

Lezersblindheid.
Het staat onder het hoofdstuk kennisbank. In rood nog wel.

En ik maar zoeken naar een Topic onderwerp: kennisbank.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Plaats reactie