Scooter meenemen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Scooter meenemen



Bericht door Sjef »

Wij hebben een wheely en dat staat een Honda sh 125 op.
Niks mis mee , maar nu heb ik hem achter vastgemaakt met spanbanden aan de duosteunen , toen ik hem eraf haalde waren die duosteunen beschadigd.
Wat kan ik nu het beste doen, iets onder de spanbanden doen, maar wat ?? Iets wat niet schuurd, maar wat ?
Weet iemand er een oplossing voor, of hoe doen jullie dat.

Sjef
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Scooter meenemen



Bericht door Toemke »

Sjef wat bedoel je met duosteunen, toch niet de voetsteunen voor de passagier?
Onze Vespa wordt vastgemaakt met een stuurharnas en achteraan met twee spanbanden aan de beugel waarmee je hem ook vast houdt als je hem op de staander trekt (niet op staander tijdens transport natuurlijk). Het voorwiel zit in een klem.
Spanbanden achteraan zo breed mogelijk aan de bodem van de trailer zodat ze het koetswerk van de scooter niet beschadigen door wrijving.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Re: Scooter meenemen



Bericht door Sjef »

Die beugel onder de buddysit , ook die beugel waar je hem op de standaard trekt. Die beugel had ik aan beide zijde een spanbanden zitten , en nu is die beugel door wrijving (denk ik) de lak eraf .
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Scooter meenemen



Bericht door Hymer572 »

van dat grijze cv buis isolatie erom heen scheelt een stuk .
bij de bouwmarkt een grote diameter nemen en dan om de beugel doen en beetje tape er om heen kan hij ook niet eraf waaien
Groet,

John uut Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6324
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Scooter meenemen



Bericht door Bas vd laar »

Ik doe er zo'n zacht microvezel doekje tussen.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Scooter meenemen



Bericht door Charles Franconi »

Ik neem aan dat de achterste spanbanden door de beugels onderaan de buddysit gaan. Dan gaat het door het iets bewegen inderdaad schuren.
Bij een motorzaak die nieuwe motoren verkoopt, hebben ze vast wel korte transportbandjes die in de transportbekisting gebruikt worden. Die lus je om de beugels heen, met evt. een doekje ertussen. Aan de lus trek ik het strak met een strap met haken en ratel.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Scooter meenemen



Bericht door bertkuip »

Buisisolatie. Heb het altijd in verschillende formaten in de camper. Ideaal om wat dan ook maar te beschermen, vooral de fietsen en motorscooter. Bij iedere bouwmarkt te koop, in binnen- en buitenland.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Scooter meenemen



Bericht door MonRoe »

Wij hebben ook buis isolatie gebruikt. Gebruiken we ook voor de beugel achter de duo zit, dat is voor mijn rug/billen wat zachter.
Verder ook voor het stuur een stuurharnas, werkt perfect.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie