Tentdoek vervangen Carthago Malibu/Volkswagen T4 (1999)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brian ST
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 24 feb 2019, 16:59

Tentdoek vervangen Carthago Malibu/Volkswagen T4 (1999)



Bericht door Brian ST »

Beste allen,

Op dit moment zijn wij bezig met de aanschaf van een Carthago Malibu T4 uit 1999. Wij hebben de bus al bezichtigd en los van het tentdoek is deze in goede staat. Het tentdoek is echter aan vervanging toe en ik wil graag wat informatie inwinnen hierover.. Ik zal daarnaast mijn ervaringen beschrijven voor de volgende die hier mee bezig gaat. Ik ben uiteindelijk op zoek om het tentdoek te laten vervangen, ik heb niet de mogelijkheden om dit zelf te doen. Wat ik tot nu toe ben tegengekomen:

- Het tentdoek van de Westfalia T4 (gangbaarder) is niet te monteren bij de Malibu (bevestigd door poptopshop)
- In verschillende topics wordt aangeraden om via Esvo of Sprinter Campers het doek te laten namaken.
- Er is een doek verkrijgbaar via https://www.stoffamstueck.de/faltenbalg ... nd/a-1774/

Van bovenstaande oplossingen heb ik verschillende forumposts gevonden maar nog geen een die de daadwerkelijke ervaringen beschrijft van het monteren / laten vervangen van een tentdoek op de Carthago. De andere eigenaren die ik ben tegengekomen op de verschillende fora heb ik een PM gestuurd voor meer info.

-=UPDATE 26-3=-
- Stoffamstueck is op dit moment de enige die kant-en-klaar een vervangend doek biedt. Op ebay.de heb ik 1 alternatief doek gevonden bij een particulier.
- Bij +/- 50 campergarages in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht (gevonden via NKC) informatie ingewonnen qua de mogelijkheden om het doek te vervangen. Veel reageerden enorm snel per e-mail. Niemand heeft een vervangend doek klaarliggen. De meeste garages die tentdoeken vervangen geven aan alleen Westfalia's of Reimo's te vervangen.
- De volgende garages gaven aan het klusje wel te willen klaren: Buitenga Campers, Sprinter Campers, Reprowesty & Cool Recreatie.
- Buitenga Campers & Sprinter Campers geven aan al eens een Carthago Malibu T4 dak te hebben vervangen en geven aan dat het meer tijd kost dan een Westfalia, tussen 10 & 12u.
- Op aanraden van een weetjeweller zoek ik ook contact met Van Tuyl campers, zij hebben eerder ook zijn tentdoek vervangen.

Ik houd jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Brian ST op di 26 mar 2019, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zoek naar een leuke camper om met 2 volwassenen en 2 kinderen door Scandinavië te trekken!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tentdoek vervangen Carthago Malibu/Volkswagen T4 (1999)



Bericht door Aloys »

Ben benieuwd! :D
Wij hebben het eens gedaan bij een Kip Niwatori/Mitsubishi L300 camper. Die dakschaal eraf en op de kop
gelegd. Eerst de bovenrand in het dak gemonteerd, dan het dak er weer op en de onderkant op de camper
gemonteerd. Uitstekend gelukt!

Ons "Kipje" begin jaren '90 bij de Mont St. Michel, met kortegolf-antenne voor wereldwijde
amateur-radioverbindingen.

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie