Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door thole »

Tja, gezellig houden (toegegeven: is niet mijn sterkste punt!) dat verschilt toch van persoon tot persoon?
Daarin moet ik je ongelijk geven Ben :thumbup: , overigens ook in de meeste andere dingen die je aandraagt.
Ik heb veel respect voor de moderatoren die steeds maar weer zo moeten zien te schipperen dat dit niet alleen een informatief maar ook nog eens een leuk forum blijft om te bezoeken.
Jammer is dat er eigenlijk maar 2 moderatoren zichtbaar actief zijn op het forum, of ik moet het verkeerd zien, een betrokkenheid valt daar niet uit op te maken, die zal er ongetwijfeld zijn anders nam je niet zo'n klus op je.
Overigens mocht er een vacature vacant komen voor een moderator, dan zou ik zeker de sollicitatie van Bensto serieus nemen. :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
isoplus
Berichten: 6385
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door isoplus »

Dus... We drinken een glas, doen een plas en laten de zaken zoals het was :thumbup:
Maar in ieder geval zijn er vrijwilligers gemeld voor de toch redelijk zware en niet altijd plezierige taak van moderator :thumbup:
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door pepon »

Zolang er nog gemopperd wordt op de moderator(s) doen ze hun werk.
Er zijn er 4 (zie onderaan "Het team"), waarvan ik er maar één in functie zie.
Als nodig zullen deze andere 3 wel bijspringen?

Doen ze het goed?

Ik vind van wel.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2205
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Marinus »

Geen commentaar.jpg
Geen commentaar.jpg (65.47 KiB) 291 keer bekeken
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door bensto »

Dank aan allen. Bij niet iedereen is de nuance overgekomen die ik in mijn bericht heb proberen weer te geven: nee ik wil geen fatsoenspolitie en ja je moet op ons forum natuurlijk tegen een stootje kunnen. Een enkeling weet zelfs bij dit onderwerp nog off topic te gaan, hetgeen best wel knap genoemd mag worden (NB heb het thuis ont-zet-tend naar mijn zin -hihi).
Dafluc schreef:
vr 15 mar 2019, 0:02
Het is nooit zwart wit.
In het algemeen is dat zo, maar soms niet - dan is het wel zwart wit. Dat is ook de reden waarom ik juist nu dit bericht heb opgesteld. Ook vanwege het feit dat iemand een conclusie heeft getrokken en van ons forum is weggegaan. Als een persoon in een reactie een hele bevolkingsgroep (welke ook) associeert met een onderwerp als genocide of massamoord en dat iemand anders voor de voeten gooit dan is er echt een fatsoensgrens in ruime mate overschreden. Vind ik hè. Dan moet je als forum de persoon tegen wie dat geuit wordt respecteren door het bericht te verwijderen. Dan past geen korreltje zout, overal is altijd wel wat, de soep wordt niet zo heet gegeten, relativeren joh want zo reageert X nou eenmaal etc. En ik had gehoopt dat deze voor mij uitgesproken ongepastheid een duidelijke overtreding van Regel 1 van het camperforum zou zijn. Dat is blijkbaar niet zo en dat vind ik jammer en dat lucht ook niet op. Want als mij zoiets zou overkomen dan zou ik (ook) maar één mogelijkheid zien: wegwezen hier.

Verder heb ik nooit en ook nu niet behoefte om over de moderators te discussiëren (heb mijn waardering uitgesproken) – maar ik neem aan dat ik – democratisch als we zijn - wel iets over toepassen van fatsoensregels mag zeggen. Dat is gebeurd. Zou het zelf niet zo erg vinden om een ‘preventief slotje’ op dit onderwerp te zetten omdat alles wel zo ongeveer gezegd is. Maar dat ben ik weer hè. Laat mij maar lekker zeiken zou ik zeggen.
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Dafluc »

Ik wil voor het slotje toch nog even reageren:
Allereerst ervaar ik jouw bericht niet als zeiken. En ik moet eerlijk zeggen dat de reacties mij goed deden.
Wat de door jou aangehaalde opmerking en kennelijke aanleiding voor je verhaal betreft:
Ik heb gisteren achter de schermen contact gehad met Hugo en met Jeroen en inmiddels ook met Simonne.
Hugo heeft zijn excuses aangeboden voor de door hem gemaakte opmerking. Dan ben je een vent. Wat mij betreft honderd keer beter dan verwijderen en er niks mee doen. Jeroen heeft er kennis van genomen en gaat waarschijnlijk reageren. Hij denkt er nog over na of hij ook terug wil komen. We zouden hem graag terugzien. Maar de uiteindelijke beslissing is aan hem. Die zullen we uiteraard ook respecteren. Laat ik ook nog opmerken dat Jeroen en Hugo elkaar langer kennen dan vandaag. En dus is het weer niet zwart wit.
Afbeelding
Gesloten