Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door bensto »

Ik heb nav een recent voorval (moderator gooit slotje op een onderwerp en een mi eerder gemaakte ongepaste reactie wordt ongemoeid gelaten) mij afgevraagd hoe nu serieuze reacties op ons forum worden beschermd. Want ik vind het redelijk dat ik – hoewel ik tegen een stootje kan – niet bang hoef te zijn voor opmerkingen die vooral ‘gezocht’ zijn om mij als persoon te kwetsen of die de behoefte weergeven om ‘leuk’ te willen zijn. Vul maar in - voorbeelden genoeg. Ik zoek naar de omgangsregels voor dit forum en kom uit bij algemeenheden als “Onderwerpen kunnen om welke reden dan ook gesloten worden” (en wie maakt dat dan op basis van wat uit!), dat het niet gewenst is off topic te gaan (nou daar heb je een dag en nacht taak aan). Ook wordt in de regels voor ons forum veel aandacht besteed aan het maken van (anti)reclame – blijkbaar is dit een heel gevoelig punt.
Maar voor fatsoen is vlgs mij Regel 1 leidend: “Discussies in dit forum dienen niet te gaan over personen, bedrijven, verenigingen, politiek, ras of religie. Dat leidt tot ruzie en ellende, dat is in het verleden meer dan eens aangetoond. Ook aanstootgevende teksten en afbeeldingen zullen worden verwijderd. Behandel elkaar met respect en fatsoen, dan houden we het gezellig!” Tja, gezellig houden (toegegeven: is niet mijn sterkste punt!) dat verschilt toch van persoon tot persoon? Het gaat mij om houvast bij algemeen geaccepteerde omgangsvormen – zonder dat ik meteen overal zout op wil leggen (“Hee Bensto met die dikke camper van je kun je toch wel €14 voor de camping betalen”: niet leuk, maar mag van mij nog net wel kunnen). Ik heb op internet gezocht naar een meer specifieke omschrijving van Regel 1, maar mijn conclusie is dat je er toch nooit helemaal uitkomt. “De bepaling van wat beschouwd wordt als onfatsoenlijk, vulgair, ongepast of anderszins niet voldoend aan deze forumregels zoals beschreven in deze punten, is aan de admin en niet de gebruikers. “ – de interpretatie blijft uiteindelijk aan de beheerder, de moderator, het is niet anders.
Dus ik bedenk: ik heb veel respect voor het werk van de moderator, maar ze zijn met veel te weinig (vijf) voor dit enorme forum. Ik meld me hierbij aan. En als ik met hen mee kan doen dan zou ik graag een klasje willen om met elkaar te oefenen: deze reactie / dit onderwerp nog wel, deze / dit kan echt niet – die halen we weg en we gaan met de persoon in kwestie in gesprek. Zo nodig deze man of vrouw even een tijdje niet meer laten reageren. Soort VAR voor het camperforum. Niet echt ‘gezellig’ maar tijden veranderen nou eenmaal.

Wat denken jullie – snijdt dit hout?
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Cee Pee »

Hoe specifieker de regels des te meer gedoe.
Dus lekker zo laten.
Aloys met zijn team redden het prima samen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door jansloos »

Ik heb geen klachten.

Ja er is wel eens wat uitgegumd.

Dan tel je tot 10 en zeg je hetzelfde met andere woorden.

Voel me hier wel thuis.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Bob Diesel »

Wat denken jullie – snijdt dit hout?
Nee
gaat perfect hier :cheers:
en bannen ,uitsluiten werkt ook niet
deed het jaren geleden al niet, dus waarom nu wel
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door KTManiac »

bensto schreef:
do 14 mar 2019, 22:23
..
..

Wat denken jullie – snijdt dit hout?
Nee, moderatoren doen 't prima hier. Houden zo, complimenten! :thumbup:
Geen enkele behoefte aan zichzelf te serieus nemende 'forumburgemeesters'. :wink:
(dat laatste is niet persoonlijk bedoeld, maar algemeen)
Laatst gewijzigd door KTManiac op do 14 mar 2019, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Kroppie »

in elk forum is er wel eens wat, dus zal hier ook gebeuren met of zonder extra regels , gaat volgens mij prima zo, dus houden zo. :cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Marco Polo »

Gewoon open blijven communiceren.
Niet te snel op de teentjes getrapt zijn.
Veel belangrijker dan een “politieagent” erbij ;-)
(Hoe goed bedoeld het aanbod waarschijnlijk ook is).
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door javanes »

Als het hier niet bevalt kun je altijd hier nog lid worden.
http://www.campersite.be/forum/niew03.htm

Daar kun je alles schrijven :mrgreen:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door hwendt »

Waarom krijg ik altijd kriebels bij zo een aanbod.?
De Mods zijn goed ze doen het al jaren zo.
U begint al met een voorbeeld waarvan u de achtergrond zou moeten weten..
We hebben hier een fantastische mod waar ik zonder vragen zijn optreden van accepteer.
Hij zit er nooit naast als de gum voor de dag komt dus gewoon accepteren en verder gaan.

Daarboven staat nog een grote baas. Is soms goed soms niet maar maakt niks uit. Hij is de baas en bepaald.

Dus lekker zo laten het is al jaren prima zo..

Hugo :cheers: :cheers:
Christiaanjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 20:48
Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Christiaanjanssen »

bensto schreef:
do 14 mar 2019, 22:23
Wat denken jullie – snijdt dit hout?
Ik ben het met je eens. Vind dat de reacties vaak buiten de perken gaan en ook nogal eens afwijken van het onderwerp. Een opmerking over "dikke camper en 14€ betalen" kan als je de eigenaar van de dikke camper kent en het als een grappige opmerking is bedoeld. Als het een wildvreemde is, vind ik het geen passende opmerking meer.
Van mij mogen de moderatoren wel wat vaker of sneller ingrijpen en als daarvoor een nieuwe klas moderatoren voor nodig is, dan meld ik me daar ook voor aan.

Christiaan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8657
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door seth_space »

Klinkt een beetje als een vvd plannetje... Minder regels en meer blauw op straat.
De realiteit is dat er meer regels komen en dat we meer zelf moeten regelen.
Huidige moderatie voldoet prima. Maar een beetje zelfbeheersing zou sommigen beslist sieren. Dat voorkomt late excuses of vaak zinloos gewauwel waarin topics verzanden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door Atoz »

Laten zoals het is, regelmatig je al eens ergeren, je desnoods eens laten gaan en dan is 'HIJ' er met zijn gummeltje en dan kan je je eventjes ergeren en wat later tot inzicht komen dat mijn uitval niet nodig was.

Lees eens hieronder in mijn onderschrift waarom dit forum bestaat.
En wie het beter kan en of weet mag nog altijd een nieuw forum oprichten.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door dieseltje+ »

@Bensto
Het is allemaal geschreven tekst, iedereen leest het zoals je het wilt lezen. (daar gaat soms al wat fout)
Je mist de mimiek en intonatie van een persoon via een toetsen bordje.
Om je eigen voorbeeld te gebruiken: “Hee Bensto met die dikke camper van je kun je toch wel €14 voor de camping betalen”
Jij vind hem niet leuk. Maar kan nog net. (van je beste vriend lach je er miss om)
Ik kan die opm. prima hebben. En glimlach er zelfs bij.
Word bijna onmogelijk voor de moderators om daarop te anticiperen of binnen de lijnen te houden.
Zoveel mensen, zoveel opvattingen.
Modder is overal en er is een zout overschot dit jaar.
Van mij is er ook wel eens wat gegumd...en eerlijk is eerlijk, terecht. (achteraf :-B )

Gezien wat er soms voorbij komt....
Niks anders dan lof voor de moderators.
:thumbup:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Moeten we de omgangsregels voor dit forum veranderen?

Bericht door hurktoilet »

Ben het roerend eens met Dieseltje. Natuurlijk slipt er wel eens wat doorheen, maar in vergelijking met andere fora vind ik het er hier doorgaans redelijk netjes aan toe gaan.
Complimenten dus voor de mods. Als ze hulp nodig hebben hoor ik het graag, maar ik zie (als toch intensief volger) niet echt een probleem.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gesloten