Elektrische camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Elektrische camper



Bericht door jansloos »

Nu in het weekblad Libelle , een verslag van camperen met een electrische camper.

Met een vliegende start: ze beginnen gelijk in Italië?


Zijn moed mag wel beloont worden. Hier vind je de camper verhuurder :

https://www.camptoo.nl
Laatst gewijzigd door jansloos op vr 08 mar 2019, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Electrische camper



Bericht door Abri079 »

Heb je misschien een linkje?
Ik hoef de komende tijd niet naar de tandarts nl.
Zal de komende jaren vast een groep mensen voor blijken te bestaan die hier gebruik van gaan/willen maken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Electrische camper



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Aloys »

Typisch de Telegraaf...
Maar er staat ook:
Overigens veranderen de cijfers als de stroom ’helemaal groen is’. Dan hoeft een elektrische auto
slechts 30.000 tot 40.000 kilometer meer te rijden dan een benzine-auto om milieuwinst te halen.
En dit geldt specifiek voor België, want deze professor schrijft ook:
In ons land is nog maar een heel beperkt percentage van de stroom groen.
Conclusie: dit legt NIET een bom onder ons kabinet, maar dit spoort de Belgen aan om een beetje
op te schieten met de vergroening van hun energie.

De ondertitel "Een onderzoek van een Belgische professor legt een bom onder een van de grootste
’hobby’s’ van dit groene kabinet: stimulatie van rijden op stroom" is dus in feite misleidend.
En ook nog tendentieus (= gekleurd door bijbedoelingen)!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Elektrische camper



Bericht door Abri079 »

Vind de artikelen verwarrend. Moet een elektrische auto nu 30 a 40k meer rijden in vergelijk tot een benzineauto?
In het artikel van de Telepaat staat onderaan dat "ons land". Dat staat niet in het bijgevoegde artikel uit België.
Gaat het om België of heeft de journalist in kwestie een Nederlandse toevoeging geplaatst?
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Elektrische camper



Bericht door doov »

Zonder theoretische onderbouwing op de vierkante centimeter, voel ik op mijn klompen aan dat een electrieke auto geen of nauwelijks milieuwinst oplevert zolang onze stroom ( B of Nl maakt niet uit) wordt opgewekt door niet CO2 neutrale energiecentrales.
En dan nog maar te zwijgen over de bijstook van uit Canada geïmporteerd hout dan wij bij de kolen pleuren, maar dat niet meetelt voor de CO2 productie.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Aloys »

doov schreef:
vr 08 mar 2019, 12:08
En dan nog maar te zwijgen over de bijstook van uit Canada geïmporteerd hout dan wij bij de kolen pleuren, maar dat niet meetelt voor de CO2 productie.
Dat lijkt raar, maar heb je je daar wel eens in verdiept waaróm dat niet meetelt?
Schijnt een logische verklaring voor te zijn, heb ik zo niet paraat. En ook geen zin om op te zoeken... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elektrische camper



Bericht door Marco Polo »

We hebben wel eens uitgerekend hoeveel miljoen ton hout je nodig hebt om bijvoorbeeld de Amer 9 (Geertruidenberg 850MWe) volledig op hout te laten draaien.
(Wat Essent van plan is)
Is totaal onrealistisch.
Alleen goed voor de subsidies.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elektrische camper



Bericht door de Jonckheer »

Net zo logisch om de hele (vervuilende) luchtvaart ook maar niet mee te tellen? We worden bedonderd waar we bij staan . . :bang:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Elektrische camper



Bericht door Atoz »

Onderstaande schrijf ik ECHT niet omdat ik Belg ben ,evenmin voel ik mij aangesproken.

Ik denk dat geen enkel land genoeg elektriciteit produceerd om zijn bevolking elektrisch te laten rondrijden.

Misschien in overweging te nemen als we binnenkort moeten gaan stemmen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Elektrische camper



Bericht door Abri079 »

Elektrisch rijden op de wijze die wij nu kennen gaat hem nooit worden. Op deze aardbol hebben wij ruimschoots te weinig materiaal/grondstoffen om accu's te fabriceren om alle auto's te voorzien van accu's.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Elektrische camper



Bericht door doov »

Aloys schreef:
vr 08 mar 2019, 12:14
doov schreef:
vr 08 mar 2019, 12:08
En dan nog maar te zwijgen over de bijstook van uit Canada geïmporteerd hout dan wij bij de kolen pleuren, maar dat niet meetelt voor de CO2 productie.
Dat lijkt raar, maar heb je je daar wel eens in verdiept waaróm dat niet meetelt?
Schijnt een logische verklaring voor te zijn, heb ik zo niet paraat. En ook geen zin om op te zoeken... :D
Ja, dat heb ik.
De veronderstelling is , omdat het om productiehout gaat, dat er herplanting plaats heeft en het om die reden CO2 neutraal is.
Dat is de theorie.
De praktijk is dat een boom nu eenmaal sneller verbrandt dan dat ie groeit, dus de veronderstelling dat het CO2 neutraal is klopt niet. In ieder geval niet op kortere termijn.
En dan laten "ze" het transport van Canada naar NL voor het gemak maar even buiten de berekening van de CO2 schade. Of zouden de boomstammen zeilend de oceaan oversteken?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Aloys »

Maar dit wordt zo de zoveelste eindeloze discussie over de toekomst.
Het is mij al lang duidelijk: wij ouderen willen geen energietransitie, wij willen gewoon onbeperkt met onze
dieselcampers kunnen rondtuffen, overal, ook in steden.

En opwarming van het klimaat, verhoging van de zeespiegel? Dat zal onze tijd wel duren. Daar bedenken de
jongere generaties na ons vast wel een aardige oplossing voor. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Wij willen nu
reizen en onbekommerd genieten. Daar hebben we immers keihard voor gewerk? Dus graag verlaging van alle
overbodige belastingen op energie en nu eindelijk dat kwartje van Kok terug! :mrgreen:

Nu maar weer on-topic? De Libelle ('of all magazines') had een artikel over een elektrische camper! Leuk?
Wie heeft het al gelezen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie