camperexpo Houten: de moeite waard?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

camperexpo Houten: de moeite waard?



Bericht door Benninkjes »

Goedenavond, We hebben 2 gratis kaarten voor de camperexpo in houten eind maart. iemand daar wel eens geweest? Is het de moeite waard, zijn er bepaalde dingen die je daar goedkoper aan kan schaffen of is het vnl leuk om even rond te kijken?
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door B1gcheese »

Op zich leuk om even rond te kijken, maar stel je er niet teveel van voor. Het is allemaal vrij kleinschalig en meestal staan wij na een uurtje weer buiten.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door WdePundert »

Wat mij betreft, leuk om daar rond te kijken. Er zijn wel aanbiedingen, maar het blijft opletten geblazen. Vorig jaar heb ik wel de Maxfann (de heldere versie die toen pas uit was) voordelig kunnen kopen. Dit jaar ga ik overigens ook weer.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door nicolasfirst »

Wij gaan dit jaar ook weer. Vorig jaar was voor ons oriëntatie. Dit jaar is het kennismaken met een aantal standhouders en voornamelijk kijken naar ebike vouwfietsen en diverse accessoires. Eens kijken of we wat leuke beurs deals kunnen scoren. Wij hebben ook gratis kaarten.

Er is ongelofelijk groot aanbod aan campers in alle soorten en maten. Je b*k valt er van open. De campers staan vaak hutje aan mutje en is soms worstelen om er tussendoor of in een camper te komen. Wij kwamen vorig jaar vooral voor de Pössl die toen buscamper van het jaar was. Dat hebben we geweten. We waren blijkbaar niet de enige 😂

Als de opzet hetzelfde is, slaan wij dus bij binnenkomst rechtsaf naar de accessoires en laten de rest links liggen. Uiteraard wel even de stand bezoeken van de leverancier van onze minicamper: CampUniQ . Hij staat er dit jaar met alleen de inbouw boxen zoals de MacBox en de Ququq. We hopen zo een welbestede vrijdag middag te hebben. Oh ja, als het goed is hebben we dan onze camper mogen ophalen. Het bezoek aan de beurs wordt dan ons eerste officiële ritje. 😉

Wie weet zien we daar nog andere forumleden?

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door nicolasfirst »

Overigens is vorig jaar om deze tijd, over het bezoek aan de camperexpo, ook een hele discussie geweest. Kijk daar ook eens.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door Adfur »

Heel vroeg komen, want wat later op de dag kun je over de koppen lopen en kom je nergens meer bij.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door Abri079 »

Wij zijn een aantal keren geweest. Dit in de voorbereiding naar de aankoop van een camper. Na de aankoop zijn wij op zoek geweest naar specifieke zaken of om ideeën op te doen.
Verder vinden wij het altijd leuk om onze dealer uit Oude Pekela daar weer eens te treffen met een kopje koffie. Gewoon buiten de beurten om.
Wij vonden het de moeite waard. Of u dat vindt kunnen wij niet beoordelen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door Camperic »

Is als beginnende camperaar zeker de moeite waard om te bezoeken wat mij betreft.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



Bericht door Charm »

Als je van ver moet komen, zou ik me twee keer bedenken. Er zijn betere en grotere expo's. Wij wonen er een paar minuten vandaan en zijn steevast in no time uitgekeken. We gaan ook alleen omdat het dichtbij is en de kaarten gratis. Voor lage prijzen hoef je niet te komen. Dit is slechts onze mening.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Jan en Simonne
    Berichten: 18590
    Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
    Locatie: Provincie Groningen

    Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



    Bericht door Jan en Simonne »

    Er zijn inderdaad betere en grotere, maar ik vind het altijd wel een leuk dagje uit.
    Kleinschalig, dat wel, maar wel knus.
    Slava Ukraini

    Nooit meer een Hymer!


    De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
    Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
    Gebruikersavatar
    luinge
    Berichten: 324
    Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 21:08
    Locatie: Peize (Drenthe)
    Contacteer:

    Re: camperexpo houten.. de moeite waard?



    Bericht door luinge »

    Charm schreef:
    ma 04 mar 2019, 11:56
    Als je van ver moet komen, zou ik me twee keer bedenken. Er zijn betere en grotere expo's. Wij wonen er een paar minuten vandaan en zijn steevast in no time uitgekeken. We gaan ook alleen omdat het dichtbij is en de kaarten gratis. Voor lage prijzen hoef je niet te komen. Dit is slechts onze mening.
    Aangezien wij van ver moeten komen, Wat zijn dan betere beurzen om te bezoeken? Vooral welke interessant zijn voor de zelfbouwer?
    Wij zijn in Utrecht geweest bij de Caravan en Camper beurs, maar dat was teleurstellend wat betreft zelfbouw.

    M.vr.gr

    roelof
    Gebruikersavatar
    Janoteppe
    Berichten: 174
    Lid geworden op: wo 04 okt 2017, 11:04
    Locatie: Leeuwarden

    Re: camperexpo houten: de moeite waard?



    Bericht door Janoteppe »

    Voor ons is het een ( half) dagje uit. Aankomst op donderdag eind van de dag, Camper daar parkeren en overnachten, en 's ochtends over de beurs...
    Groetjes, Jan. Tot ziens onderweg in mijn Hobby.......

    Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?
    Gebruikersavatar
    Dafluc
    Moderator
    Berichten: 80379
    Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
    Locatie: Maastricht

    Re: camperexpo houten: de moeite waard?



    Bericht door Dafluc »

    De grootste beurs waarop veruit het meest te zien is, is die van Düsseldorf. De Caravan Salon. Maar ook daar staan meer camperbouwers die hun nieuwste modellen laten zien dan bedrijven die modules etc. leveren voor zelfbouw. Je kunt er wel heel wat indelingen vergelijken. En ideeën opdoen.
    Afbeelding
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: camperexpo houten: de moeite waard?



    Bericht door Charm »

    De zelfbouwer is toch een aparte categorie. Ik zou in dit verband ook willen verwijzen naar de salon in Düsseldorf. Niet omdat het daar specifiek om zelfbouw gaat, maar om de enorme grootte van deze salon en daardoor 'voor elck wat wils'.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Plaats reactie