Last van katten in motorruimte

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door Jan en Simonne »

Ofschoon Bob me na aan het hart ligt, ga ik voor hem geen betaalde tapatalk versie nemen... :lol:
Jammer Bob, als het er per ongeluk onder staat, moet je het maar gewoon negeren, kan ook... :thumbup: :wave:

Maar ik ben ook wel benieuwd naar oplossingen van anderen, want het is echt heel irritant, elke avond die katten, die een overnachtingsplekje zoeken...
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op za 02 mar 2019, 9:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door tomdejong »

Kwamen die katten maar bij ons een tijdje terug, toen had ik veel last van muizen.....
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door Bob Diesel »

Hier reageerde we op ongewenste reclame in een bericht(trackingcookie,s)

die tapatalk melding is imo het zelfde
plaatst een boodschap welke jij als poster zelf niet plaatst
maar :idea: je kan de melding uitschakelen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door Dafluc »

Mooi. En nu houden we er weer over op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door hwendt »

Wij worden hier al jaren geterroriseerd door 12 katten op een rijtje huizen van 10 stuks.
Niks helpt. Gaas spannen, kattenkorrels koffiedik, sate stokjes punaise op de rand lijmen.
25 hopen kattenstrond na 5 weken weg zijn is normaal. Vlees in de keuken op de grond, kippenpoten weg, pissen in de schuur en in de keuken..

De enige oplossing is eigenlijk niet zo moeilijk. Koop 10 muizenvallen neem er twee en leg die met een stukje vis o.i.d. onder je camper. Kun je lachen hoor je in de nacht KLAP... :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: en de snuit van de kat heeft een bult de komende dagen. Maar komt NIET meer bij jou camper. Zo nodig meerder malen herhalen. Daardoor verdwijnen er soms wat muizenvallen want die zitten even aan de kattenpoot vast.
Grappig gehoor als je in de nacht KLAP hoort dan mieauwwwwww en dan klap tik klap tik.. en de kat klappert met zijn aanhangsel over de straat.
Muizenval 50 meter verder aangetroffen..
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door Zadowolony »

Hier wordt ik wel een beetje eng van, wat wreed. Kat heeft honger en gaat op zoek naar eten, heel natuurlijk. De reactie erop is beestachtig. Zoek naar een vriendelijkere manier om ze te verjagen.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door jepebe »

Het lijkt mij een vervelend probleem maar als ik sommige van de genoemde oplossingen zou gebruiken tegen de overlast die ik soms van honden ervaar, dan is dit forum te klein...katten staan kennelijk wat lager in de hierarchie?
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Skippii
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 16:26
Locatie: Up North

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door Skippii »

Af en toe die ruimte nat-sproeien met amoniak, ze hebben een vreselijke hekel aan die geur :-B
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door veetee »

Ja, is ook geweldig goed voor de corrosie... :D
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door rijschoollucassen »

Als je die kattenkorrels nou eens in een sluk of 4 nylonkousjes stopt en die onder de motorkap hangt, helpt dat dan niet?
Ik weet dat dit wel eens met hondenhaar tegen steenmarters gedaan wordt...

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door hwendt »

Zadowolony schreef:
za 02 mar 2019, 11:29
Hier wordt ik wel een beetje eng van, wat wreed. Kat heeft honger en gaat op zoek naar eten, heel natuurlijk. De reactie erop is beestachtig. Zoek naar een vriendelijkere manier om ze te verjagen.

Daar ben ik al 20 jaar mee bezig. En als de eigenaren roepen "Ja wat kan ik er aan doen " en mij tips gaan geven wat ik kan aanschaffen om er van af te zijn is mijn maat dik vet vol...
Ik maak ze niet dood
Ik strooi geen gif maar ze krijgen een tik op hun neus. En....... het helpt dus elk jaar 1 dag op herhalings-- cursus..
Het vergelijk met honden gaat niet op in mijn buurt. Bij de tuinen allemaal schuttingen van 180 hoog.. Ze komen dus als ongedierte in mijn tuin.
Ik sprak over 25 hopen in mijn tuin maar wat dacht u van 200 over een jaar geregeld, wat dacht u van in de avond thuis komen en tot in de slaapkamer katten stront aan de schoenen de zandbak van de kleinkinderen vol gescheten zodat ik een kuub zand kon verwijderen. Vergeet niet dat katten stront dodelijk kan zijn voor kleine kinderen door de bacteriën die daar in zitten. En ik ben dan wreed ??? na al zeker 200 euro aan troep te hebben gekocht ?

U snapt het niet echt dus. Katten horen binnen en in de tuin gewoon aan een lange loopriem. Werkt perfect en ze kunnen de hele tuin door,
Maar de kattenbak bij de buren ( 3 katten dus ) staat al weken vol met water in de tuin... tja wilde ook een muizenval voor de buurvrouw neer zetten maar die is 230 pond dus trapt de val plat..

Hugo
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door pepon »

Wat tegen een steenmarter help helpt ook tegen katten denk ik?
Klik

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door isoplus »

Gewoon de lampjes vast kitten dan is dat probleem tenminste opgelost.
Bij onze vorige camper(Hymer) vlogen de lampjes er al uit als je over een bultje reed, na vastkitten geen last van loskomen bij over bultjes gaan en de katten werkten ze ook niet meer naar buiten.
Katten hebben een hekel aan fruitlucht dus b.v. appelsap op de vlakke delen in de motorruimte spuiten.
Wat ook goed helpt, even kijken waar ze zich nestelen en daar een stuk gaas neerleggen (niet vergeten weg te halen of je moet het permanent en goed vastmaken). Ammoniak is niet zo'n goed idee dat is net zo corrosief als kattenpis.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Last van katten in motorruimte

Bericht door Hoofdnoorman »

hwendt schreef:
za 02 mar 2019, 11:04
Wij worden hier al jaren geterroriseerd door 12 katten op een rijtje huizen van 10 stuks.
Niks helpt. Gaas spannen, kattenkorrels koffiedik, sate stokjes punaise op de rand lijmen.
25 hopen kattenstrond na 5 weken weg zijn is normaal. Vlees in de keuken op de grond, kippenpoten weg, pissen in de schuur en in de keuken..

De enige oplossing is eigenlijk niet zo moeilijk. Koop 10 muizenvallen neem er twee en leg die met een stukje vis o.i.d. onder je camper. Kun je lachen hoor je in de nacht KLAP... :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: en de snuit van de kat heeft een bult de komende dagen. Maar komt NIET meer bij jou camper. Zo nodig meerder malen herhalen. Daardoor verdwijnen er soms wat muizenvallen want die zitten even aan de kattenpoot vast.
Grappig gehoor als je in de nacht KLAP hoort dan mieauwwwwww en dan klap tik klap tik.. en de kat klappert met zijn aanhangsel over de straat.
Muizenval 50 meter verder aangetroffen..
Dat was jouw camper dus ?!
Daar waar die blinde langs liep en zei: "Goedemorgen dames". :lol3:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gesloten