Weegbrug omgeving Culemborg?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door wazungu »

Hallo,

Weet iemand een weegbrug omgeving Culemborg? Ik wil weten hoe zwaar mijn camper ongeveer is.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Weegbrug omgeving culemborg



Bericht door Abri079 »

Ben je al eens langs de gemeentewerf gereden met je camper?
Doe er anders wat afval in wat je alleen daar kwijt kan als men hem niet zomaar wil wegen.
Wij wogen vandaag 3490 kg zonder water en partner. Met beiden waarden aan boord wegen wij 3690 kg.
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 877
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door Basher »

In Vianen aan de Stuartweg bij de Fa. Combulex. Betaalde ik enkele jaren geleden € 10,= voor 3 wegingen (totaal, voor- en achteras) incl. weegbriefjes.
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Weegbrug omgeving culemborg



Bericht door wazungu »

Abri079 schreef:
di 26 feb 2019, 22:58
Ben je al eens langs de gemeentewerf gereden met je camper?
Doe er anders wat afval in wat je alleen daar kwijt kan als men hem niet zomaar wil wegen.
Wij wogen vandaag 3490 kg zonder water en partner. Met beiden waarden aan boord wegen wij 3690 kg.
Gemeentewerf heeft hier geen weegbrug helaas...
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door wazungu »

Iemand had ook nog als tip Helmond-metalen gegeven (dat bericht lijkt weg te zijn). Daar ben ik net langsgereden en ik mocht gebruik maken van de weegbrug.
2920kg schoon aan de haak met halve tank diesel. Keukentools, bbq, kampeerstoelen, tafels, luifel, reservewielen (2x) en offroadtools zitten hier bij.
Meteen maar even getankt en matrassen en beddengoed gewogen want die lagen binnen. Daarmee komt ik op 3005kg.
Als ik nog een 72l watertank inbouw en wat klein materiaal meereken voor montage en andere kleine afwerkingsdingen zal ik uitkomen op 3100kg.

3100kg vind ik niet verkeerd voor alles wat er reeds bij zit.
Hebben we nog 400kg over voor 2 volwassenen, 2 kinderen, eten, kleding, speelgoed, gereedschap, reserveonderdelen, reserve gasfles en brandhout.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door Abri079 »

Een van de onderschriften van een forumlid is dat een camper net een buffet is. Voor je het weet ligt je hele bord (te) vol met allerlei lekkers.
Weeg je camper nog eens als je klaar bent met werkzaamheden en je klaar bent voor vertrek. Je zult niet de eerste zijn die schrikt. :)
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door ChristiaanvB »

Vreemd eigenlijk, bijna iedereen "worstelt" met camper gewicht, kan consequenties hebben voor boetes, verzekeringen en wat al niet meer zij. Maar een goede geijkte weegbrug is lastig te vinden... Zou eigenlijk iets moeten zijn waar je gewoon bij de dealer voor terecht kan.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door AadenAnke »

ChristiaanvB schreef:
wo 06 mar 2019, 18:37
Vreemd eigenlijk, bijna iedereen "worstelt" met camper gewicht, kan consequenties hebben voor boetes, verzekeringen en wat al niet meer zij. Maar een goede geijkte weegbrug is lastig te vinden... Zou eigenlijk iets moeten zijn waar je gewoon bij de dealer voor terecht kan.
Dat kan ook vaak wel. Ik weet in de HoekseWaard 2 plekken waar de remmentestbank ook gelijk de wieldruk aangeeft. Zijn beide wel bedrijfswagen garages overigens.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door WoutvanAken »

Vrijwel iedere metaalhandel heeft een weegbrug. Bij mij om de hoek, Dalm oude metalen hebben een goede.
Meestal rekenen ze € 5,--. Willen ze het ook voor en achter nog wel even apart doen voor je.
Is niet zo ver voor jullie Aad; A15 Afrit 26 (Hardinxveld-Giessendam), onder aan de afrit links de dijk op, bovenaan de dijk links en je kijkt al tegen de loods van Dalm aan.
Zaterdagochtend moet ik werken, anders zou je nog een bakkie kunnen komen doen... :-B
Wout.
CeesJ
Berichten: 264
Lid geworden op: za 04 feb 2006, 21:31
Locatie: Vianen Ut

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door CeesJ »

Het probleem met de meeste commerciële weegbruggen is, dat ze alleen geïnteresseerd zijn in het verschil tussen een lege en een volle truck, dus het gewicht van de te brengen of de te halen lading. Een absolute weging is voor hen niet interessant. Zelfs de remmentestbankmeting bij mijn Iveco dealer was verre van nauwkeurig (een paar 100 kilo verschil!).
Het minste wat je kunt vragen, voordat je op de brug rijdt, is een zo goed mogelijke 0-stelling.
Voor een nauwkeuriger resultaat is waarschijnlijk de weegbrug bij een RDW-keuringstation beter, tenslotte wordt daar ook het gewicht voor de MRB bepaald.

Groet, CeesJ.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door gsm »

Net wat Wout schrijft kijk even naar een oudijzer handelaar, helaas zit er geen één in Houten maar in Utrecht zitten er wel een paar.
Vaak zijn het niet geijkte weegbruggen maar de meesten geven wel een goed beeld.
Het is voor hun geen bron van inkomsten maar tegen een kleine vergoeding willen ze best even wegen incl apart de voor en achteras.
Ik was in Zweden in ons vakantie huis en had wat huisraad mee terug te nemen, even langs de oudijzer boer geweest en "oh ga je gang"
Wat je ook dan proberen is een zand en grind handel, zit op de Lage Weide in Utrecht maar misschien ook wel in de buurt van Culemborg
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door Audiofiel »

Bij Kassing Tours in Bunnik (direct aan de A12) kun je laten wegen. Uit mijn hoofd €7, contant af te rekenen.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
fredpossl
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 18:17

Re: Weegbrug omgeving Culemborg?



Bericht door fredpossl »

Heb vandaag in de garage bij een beurt laten wegen.
Gaat om een Hobby Vantana 65 woog 3230 met 50 lt diesel en 50 lt water.
Fietsen en wijzelf en nog wat meenemen,270 kg. moet kunnen.
Assen ook apart gewogen,kreeg hier geen commentaar op,dus zal wel goed zijn.
Plaats reactie