Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door Charles Franconi »

Vraagje: heeft iemand wel eens betaald voor een motorvoertuig die OP een aanhanger staat op een ferry naar Griekenland?
Je betaalt toch voor je camper en de afmetingen van je aanhanger? Of heeft dit te maken met de extra hoogte die je krijgt?

Ik heb gewoon 15 meter lengte opgegeven en verder niets (gesloten aanhanger)
Groeten Charles
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door Cee Pee »

Nee je betaald gewoon de lengte van de camper en de aanhanger en wat er op of in die aanhanger zit is niet relevant.
Wat wel meespeelt is of die aanhanger hoger of lager is dan 2 meter.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
MoParMart
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 09 jul 2006, 12:32
Locatie: Onderweg

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door MoParMart »

Ik heb drie kaartjes...1 met het camper kenteken, de aanhanger, en van de auto die er op staat...de aanhanger met de auto is wel twee meter...de aanhanger kost 4 tientjes en op de smart zijn ticket staat 5 tientjes...en nu ga ik van boord, ben in ancona :cheers: :cheers:
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door Charles Franconi »

Goede reis Martin.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door Hoofdnoorman »

Dus, als er waarschijnlijk een huif op had gezeten en je niet kan zien wat er op die aanhanger staat, zou je mogelijk 5 tientjes hebben uitgespaard.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door Joske »

MoParMart schreef:
zo 24 feb 2019, 16:06
Ik heb drie kaartjes...
Maar dat heb je dan zelf toch zo opgegeven! Iemand met fietsen achterop zijn camper gaat toch ook geen extra tickets voor de fietsen kopen! Hij moet natuurlijk wel rekening houden met de lengte, maar dat is de prijs van de camper.
Ik heb overigens in het verleden de fietsen, incl de fietssteun gedemonteerd gehad en in de camper de boot op gehad.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MoParMart
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 09 jul 2006, 12:32
Locatie: Onderweg

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door MoParMart »

Heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt, ik heb tickets gehaald bij anek in Ancona, gezegd camper met aanhanger, en ze gingen de combinatie bekijken bij hun op de parkeerplaats...en als ik dan drie kaartjes krijg, dan is het maar zo ... It is net oars..op zijn fries :-B
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door Cee Pee »

Hoofdnoorman schreef:
zo 24 feb 2019, 22:06
Dus, als er waarschijnlijk een huif op had gezeten en je niet kan zien wat er op die aanhanger staat, zou je mogelijk 5 tientjes hebben uitgespaard.
Ik heb geen huif en de buggy staat gewoon zichtbaar op de trailer maar daar hoef ik geen extra kaartje voor te kopen hoor.
Lengte en hoogte is bepalend.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door FrankJC »

MoParMart schreef:
zo 24 feb 2019, 22:49
Heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt, ik heb tickets gehaald bij anek in Ancona, gezegd camper met aanhanger, en ze gingen de combinatie bekijken bij hun op de parkeerplaats...en als ik dan drie kaartjes krijg, dan is het maar zo ... It is net oars..op zijn fries :-B
Tja, Anek in Ancona wil toch ook iets extra's verdienen en dat doen ze ook als er niet geprotesteerd wordt :mrgreen:
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door fokus »

Ancona...da´s in Italie he! :twisted:
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
diogenes
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 16:39
Locatie: De Bilt / Utrecht

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door diogenes »

Beroepsmatig maak ik regelmatig ferry overtochten met buscamper en gesloten trailer. Ik geef altijd afmetingen bus,599cm op en trailer 675cm trailer op. Daarnaast geef ik voor de buscamper en trailer ook 270cm hoogte op.
Nu was ik in September 2018 vergeten om hoogte trailer op te geven op overtocht Toulon naar Sardinië en werd er mooi uitgepikt met 45Eu bijbetalen!
Op mijn verweer dat ik het vergeten was en het mij ook logisch leek dat als camper 270 is de aanhanger toch zelfde hoogte of lager mocht zijn kreeg ik geen gehoor,betalen!
Soms ga ik met open trailer en auto er op en dan geef ik nooit hoogte op voor trailer zolang hij onder de 270 blijft.
Let wel op met lengte opgeven: mijn buscamper is 599cm en géén 6mtr want dat is weer een categorie duurder!
Overtochten via Lübeck/Travemunde naar Scandinavië word ik regelmatig in lengte nagemeten dus niet jokken!
Succes er mee.
Nicolaas
PS: Stel op overtocht naar Griekenland/Camping on board je niet te veel er van voor. Er zijn maar een zeer beperkt aantal plekken aan ,,open raam"en voor de rest sta je hutje mutje ergens op dek en als het warm/heet is dan is dat geen lolletje!
Wij maken jaarlijks,al 23 jaar, die overtochten! Beter is via Minoan te gaan, vaar je ,,Camping on Board maar mag je tijdens de reis niet bij je camper komen en krijg je een hut! Bovendien 30% korting op eten/drinken!
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Betalen voor motorvoertuig OP de aanhanger?



Bericht door Kretenzer »

Toch is er een moment waarop je even bij je camper kan,nl,wanneer de boot aanlegt in Igoumenitsa.
Plaats reactie