vertrouwen in je/een garage

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door Bob Diesel »

Hadden ze niet vergeten om iets te doen wat ik gevraagd had
nl de wielen ,,ze moesten er toch af ,van voor naar achter vv te doen

had ik waarschijnlijk gedacht mooi en goed

ik beschuldig niemand ,maar kan weer op pad naar een ander als ik werk,
wat ik niet wil of kan doen uitbesteed

nu weet ik nog niet ,zijn de remmen schoon ,afgesteld en verkeren remvoeringing in welke staat
en id de Alko as is NIET van een paar slagen uit de vetspuit voorzien

doe ik normaal ook zelf ,maar hoort mi ook tot het pakket ,,grote beurt,, opdracht

gewoon jammer, hun zijn een klant kwijt
en eerlijk gezegd

DAT ZAL HUN WORST WEZEN :wave:

@Kampo
door deze werkwijzen creert de garagehouder zeurderige
oude beterwetende camperbezitters ,
en zeker als die niet voor dom en achterlijk willen worden gezien
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door DiffRental »

En dan een ervaring uit de werkplaats.
(voorop gesteld dat er inderdaad ook slechte en hele slechte garage's zijn en evengoed ook slechte en hele slechte klanten)

Klant met een +20 jaar alkoof camper te vies om aan te pakken komt elk jaar voor de jaarlijkse keuring incl olieverversing. Wil eigenlijk de gratis APK bij groot onderhoud ook hebben bij klein onderhoud.
Groot onderhoud om de 5 jaar want ze rijden slechts 7,5dkm p/j dus klant vind het allemaal onnodig en duur. De gevaarlijke zaken komen er wel uit bij de APK.
Bij zo'n voertuig heb je gewoon 2 tot 3x zoveel tijd nodig om het goed te zien, klant staat er altijd bij want heeft als gepensioneerde meer tijd dan kennis. Je slaakt elk jaar weer een zucht van verlichting als de RDW geen steekproef komt doen op zo'n wagen.
Omdat dezelfde klant ook met zijn personenwagen komt neem je het verlies van tijd en gezeur.

Dan komt dezelfde klant met zijn luxe wagen, groot onderhoud van een 6 jaar oude wagen met minder dan 100dkm.
Advies fabrikant distributie wissel na 6 jaar of 120dkm. Voor de klant een reparatie advies met offerte gemaakt.
Klant wilde dat ik de riem zou inspecteren en dan indien nodig zou vervangen.
Zo werkt dat niet, riem was moeilijk te bereiken en dan nog is alleen een visuele inspectie geen garantie.
Dit zo ook uitgelegd maar klant word boos, ik moet de riem inspecteren en dan schriftelijk garantie geven dat hij gerust tot de 120dkm kan rijden. Omdat het onmogelijk is vertrekt de klant en heb ik deze nooit meer terug gezien.
Eind goed al goed. :cheers:

Ik kan nu ook nog voorbeelden geven van garage's of monteurs die de plank behoorlijk mis slaan, maar die staan er inmiddels terecht en onterecht al meer dan genoeg.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door Bob Diesel »

dus eind goed al goed :wave:
en gelijk heb je als garage houder

img ,eind goed al goed
na dat ik maandag ff retour ga,is afgesproken
de wielen worden gewisseld , :roll: is maar de vraag kijken ze nog naar de remmen
en ik gewoon om te Etteren om een flesje injectorcleaner vraag :mrgreen:
en id :wave: :wave: :wave: waarschijnlinjk nooit meer retour

ligt er aan hoe ze zich maandag opstellen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door DiffRental »

Ik doe en deed de injectorcleaner altijd in het brandstoffilter bij groot onderhoud.
Diesel overgieten van oude filter is een heel slecht plan en een kan diesel is vaak niet voorhanden.
Door de motor kort op de cleaner te laten draaien geeft ook nog eens een hele goede reinigende boost voor het brandstof systeem.

Bij een benzine gaat de reiniger direct in de tank.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door Bob Diesel »

Die gedachte gang is mij ook door het hoofd geschoten
maar dat is nu wat je door de ander kleine zaken betwijfelt ,,dus het vertrouwen :roll:

Dus het niet kunnen zien

Ik snap het enerzijds ook
maar maak dan geen fouten ,en geef de klant uitleg
ook over wat er in de toekomst wel aan kan komen of aandacht nodig heeft

En ja ook die garage kan ik
alleen heeft geen brug / en hoogte ,dus werkt niet aan campers
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door willemzon »

Mijn garage had het lekkende dieselfilterhuis vervangen. 3 maanden garantie stond voor deze reparatie van volgens mij 119 euro. Ging tjidens een vakantie na 8 maanden weer lekken. Ik heb hen gebeld. Zonder er een woord aan vuil te maken, kon het laten maken bij de plaatselijke garage en de rekening werd door mijn garage gelijk vergoedt.
Zo kan het natuurlijk ook. Het voordeel voor hen is dat ik inmiddels 80 km verderop woon maar nog altijd met mjn camper naar hen toe ga.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Toedeledoki

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door Toedeledoki »

In de garage praktijk wordt het flesje injector cleaner inderdaad in het filter gegoten. Lekker makkelijk. Anders moet je met een dieselkannetje aan het kleien. Het grootste gedeelte verdwijnt via de retour weer terug in de tank. Dus prima oplossing. Ik deed het ook altijd zo. Dus als je gevraagd hebt om het brandstoffilter te vervangen dan zal het daar wel ingegaan zijn.

Tja, en grote beurt? Wat is precies een grote beurt? Ik zou een garage een gerichtere opdracht geven. Remmen gangbaar maken, olie verversen. Alle filters vervangen.
In de voorschriften bij veel auto's staat niet dat de remtrommels er persé af moeten bij een grote beurt.

Alko as niet doorsmeren is idd slordig. Maar als het een garage is die niet veel aan campers werkt kan ik het me wel weer voorstellen. Bij een standaard Ducato hoeft het niet.

Iedereen die zo afgeeft op garage bedrijven kan natuurlijk ook het onderhoud zelf gaan doen. Uiteindelijk is het voor veel mensen maar goed dat er überhaupt garages zijn...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door Bob Diesel »

Paul de opdracht en prijs afspraak was id incl alle filters
wielen er af en remmen ed ,en juist omdat wielen er af, de vraag ff van voor naar achter vv
en ff een A op de voorwielen gekrijt

bij bijzonderheden ff bellen , niet gebeurd, dus nks bijzonders
maar bij navraag omdat de wielen niet gewisseld ,zijn ze er wel af geweeest
gaat de recepcionist zelf twijfelen, vrijdag 16,30 Monteurs gaan naar huis
afspraak maandag dus retour en controlle

had ik kunnen meekijken ,had dit niet zo gelopen

Het is niet iemand die zo afgeeft op z,n garage, maar constateert dat
en niet iedereen heeft de middellen,kennis en gereedschap ,zin om
dus besteed dit uit ,betaalt en verwacht
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door fstuif »

Goed en slecht, vergissen of bewust achterwege laten. Het gebeurt allemaal. In Roemenië gezocht naar een Renault garage waar ze ook met een Master overweg kunnen. Een Dacia is makkelijker. Komen uit bij een redelijk nieuw bedrijf aan de rondweg in Boekarest. Prachtig. Naast goede ontvangst en hulp viel ons de klantvriendelijkheid op. Een prachtige wachtruimte voor klanten. Op een tussenverdieping dus een goed zicht op werkplaats en showroom. Een restaurantachtige omgeving met diverse producten. Niet gratis. Het hele nieuwe was het mega tv scherm op minstens 3 plekken waar in deelbeelden alle bruggen te zien waren. Je hoeft dus niet de werkplaats in en kunt toch zien wat er gebeurt en minstens zien dat er aan je camper gewerkt wordt. Misschien een mooi compromis tussen de bemoeizuchtige klant naast de monteur en de garage die de klant de toegang weigert.
Ik sta ook echt niet naast de slager als het varken geslacht is, de schoenmaker die mijn schoen repareert, de fietsenmaker die mijn band plakt enz. Geen vertrouwen wil voor mij zeggen dat ik daar weg moet. De apk aanbieding van € 19,50 werd altijd € 70. Dus maar eens de achterlichten wat gemanupuleert zodat ze niet konden branden. Alle lampen vervangen meneer, alles doet het weer. Oke, zet de boel maar aan......
Fouten maken kan en gebeurt ook overal. Voor mij is belangrijk hoe men er mee omgaat.

groeten.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door DiffRental »

Nog een leuke van lang geleden,
Schade aan een auto gerepareerd, klant komt terug en zegt dat de schade niet goed gemaakt is en de auto krom is.
Voor elke rit zette hij de logo's van de wielnaafkapjes recht (de V van Volvo) en als hij na de rit weer kijkt staan alle logo's per wiel verschillend. :lol3:

Heb behoorlijk moeten praten maar er bleef toch een zekere achterdocht.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door kampo »

jepebe schreef:
za 23 feb 2019, 10:12
kampo schreef:
za 23 feb 2019, 8:34
Laten we niet vergeten dat het aantal garages dramatisch is teruggelopen.
Te lage winstmarges en te weinig beschikbare techniekers.
Niemand kan en wil het vuile werk nog doen in combinatie met de vele opleidingen om op niveau te blijven volgen.
Ik vind terug in cijfers dat het aantal garages beperkt is afgenomen de laatste 10 jaar, en dat in vergelijk met andere branches dit minder is afgenomen.Verklaring is de econ. recessie. Dat de prijs een belangrijk uitgangspunt is bij de keuze voor een garage lijkt me niet meer dan normaal. Dit gebeurt in elke brnache en dat leidt tot concurrentie.
Ik lees heel andere zaken. Of is dat enkel zo in België ?
In twintig jaar tijd is het aantal garagehouders gedaald van bijna 6.000 tot nog zowat 1.800. Dat meldt de VRT vanochtend. Door schaalvergroting en professionalisering kunnen de bedrijven rendabeler zijn. Maar de werkgelegenheid in de sector van de autobedrijven is niet afgenomen, klinkt het bij sectorfederatie Traxio.
De sector heeft in België momenteel zelfs bijna 3.000 vacatures. “De sector is in volle verandering en heeft nood aan goed opgeleide mensen met nieuwe competenties”,
https://www.hln.be/auto/aantal-garagebe ... ogle.be%2F
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door Atoz »

@Bob
Ik ging naar een andere garage, desnoods verder van je thuisadres, desnoods duurder, desnoods...
Trouwens wil ik ook wel eens kijken of ze wel begrepen hebben wat ik ben vraag te doen.

En dat heeft niets met zuinig of lastig of moeilijk te maken.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door Bob Diesel »

Ook daar zit ik niet mee
toen ik voor de 1e x de distributie liet doen
ook icm een grote beurt
ben ik na goed contact met een forumlid naar de garage van zijn zoon gereden
was 200km heen en weer 200 retour, en was het waard


Ook had ik liever naar Herentals gereden = 2x 100 km en ook een top adres
echter met een scheur in de radiateur leek mij dat geen goed idee
op loop afstand was en is gemakkelijk

maar we hebben nu een onbehagelijk gevoel en dat was niet nodig geweest
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: vertrouwen in je/een garage



Bericht door jansloos »

Hoofdnoorman schreef:
vr 22 feb 2019, 20:08
jansloos schreef:
vr 22 feb 2019, 19:30
Er was een.........
een monteur die bij garagebedrijven FOG hefbruggen plaatste. Zowel in NL, als in B en L, en zagen het handelen van garages van de andere kant.
Sinds die tijd kijk ik met argusogen naar garages.


En die monteur,.............. Was ik
Goed dat ik dat nu even weet. Ik heb er nog eentje. :lol3:
Met verrotte lagerpennen van de kabeltrommels. :(
Staan toch bekend als prima bruggen. Hoe oud is hij.
Bij een FOG brug waren dat volgens mij naaldlagers. Gewoon langs de Franse fabriek?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Plaats reactie