Hij heeft hem nog niet gekocht.
Eerst keuren
Handelaar zet hem op 3,5 ton of iemand met C1 moet hem naar de keuring rijden.
1e gaat blijkbaar gebeuren.
Hoeft TS ook verder geen actie meer te nemen behalve een briefje - om verhoging van de MTM aan te vragen - en een bedrag (59€ tegenwoordig) naar het RDW sturen als hij zijn groot rijbewijs heeft behaald.
(Mag ook C zijn natuurlijk; lat niet te laag leggen voor jezelf ).
Gewichten en rijbewijs
- Marco Polo
- Berichten: 27486
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
- ariedekreij
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
- Locatie: Alblasserdam
Re: Gewichten en rijbewijs
Waarom zou je naar een keuringstation willen rijden? Het is maar een administratieve handeling. Volgensmij kun je terugkeuren gewoon aanvragen. Of de huidige eigenaar kan dat.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Re: Gewichten en rijbewijs
Als ik het goed lees gaat hij voor een aankoopkeuring. Dus niet naar een RDW keuringsstation. Het ophogen of verlagen van wettelijk maximum gewicht is inderdaad een administratieve handeling die een kleine 60 euro kost (per keer).
Overigens kreeg ik destijds van mijn dealer te horen dat een camper die in bedrijfsvoorraad is niet door de handelaar administratief verhoogd kan worden in max. gewicht, dat moest ik zelf doen na aankoop.
Overigens kreeg ik destijds van mijn dealer te horen dat een camper die in bedrijfsvoorraad is niet door de handelaar administratief verhoogd kan worden in max. gewicht, dat moest ik zelf doen na aankoop.
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
- Marco Polo
- Berichten: 27486
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Gewichten en rijbewijs
@ Marco Polo, (Mag ook C zijn natuurlijk; lat niet te laag leggen voor jezelf ).
Is een goeie, maar ik ben blij dat ik uitgewerkt ben en echt niet van plan om op wat voor manier dan ook op beroepsmatige manier te gaan rijden.
Ik zou al heel blij zijn met een C1. Een kinderhand is snel gevuld.
Is een goeie, maar ik ben blij dat ik uitgewerkt ben en echt niet van plan om op wat voor manier dan ook op beroepsmatige manier te gaan rijden.
Ik zou al heel blij zijn met een C1. Een kinderhand is snel gevuld.
- Marco Polo
- Berichten: 27486
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Gewichten en rijbewijs
Is niet om beroepsmatig te rijden maar met C is de sky the limit
Zie je ooit eens zo’n stoere vrachtwagencamper met een leeggewicht van 11 ton oid......
(Praat even uit mijn eigen belevingswereld, dat begrijp je )
Maar concreet scheelt de theorie erg weinig. Wat meer theorie over de motor thats it.
Rijden/ schakelen is misschien wat uitdagender maar de principes zijn hetzelfde.
Maar in feite mag je ook in een semi-automaat afrijden zonder aantekening op je rijbewijs.
C1 zal goedkoper zijn denk ik en dat kan en mag ook een belangrijk criterium zijn
Zie je ooit eens zo’n stoere vrachtwagencamper met een leeggewicht van 11 ton oid......
(Praat even uit mijn eigen belevingswereld, dat begrijp je )
Maar concreet scheelt de theorie erg weinig. Wat meer theorie over de motor thats it.
Rijden/ schakelen is misschien wat uitdagender maar de principes zijn hetzelfde.
Maar in feite mag je ook in een semi-automaat afrijden zonder aantekening op je rijbewijs.
C1 zal goedkoper zijn denk ik en dat kan en mag ook een belangrijk criterium zijn