Gewichten en rijbewijs

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Gewichten en rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Hij heeft hem nog niet gekocht.
Eerst keuren ;-)
Handelaar zet hem op 3,5 ton of iemand met C1 moet hem naar de keuring rijden.
1e gaat blijkbaar gebeuren.
Hoeft TS ook verder geen actie meer te nemen behalve een briefje - om verhoging van de MTM aan te vragen - en een bedrag (59€ tegenwoordig) naar het RDW sturen als hij zijn groot rijbewijs heeft behaald.
(Mag ook C zijn natuurlijk; lat niet te laag leggen voor jezelf :P :D).
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Gewichten en rijbewijs



Bericht door ariedekreij »

Waarom zou je naar een keuringstation willen rijden? Het is maar een administratieve handeling. Volgensmij kun je terugkeuren gewoon aanvragen. Of de huidige eigenaar kan dat.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Gewichten en rijbewijs



Bericht door B1gcheese »

Als ik het goed lees gaat hij voor een aankoopkeuring. Dus niet naar een RDW keuringsstation. Het ophogen of verlagen van wettelijk maximum gewicht is inderdaad een administratieve handeling die een kleine 60 euro kost (per keer).

Overigens kreeg ik destijds van mijn dealer te horen dat een camper die in bedrijfsvoorraad is niet door de handelaar administratief verhoogd kan worden in max. gewicht, dat moest ik zelf doen na aankoop.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Gewichten en rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Maar nu moet ie effe terug ;-)
(Ook nog in handelsvoorraad)
Leftie
Berichten: 112
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 13:20
Locatie: Kortenhoef

Re: Gewichten en rijbewijs



Bericht door Leftie »

@ Marco Polo, (Mag ook C zijn natuurlijk; lat niet te laag leggen voor jezelf :P :D).

Is een goeie, maar ik ben blij dat ik uitgewerkt ben en echt niet van plan om op wat voor manier dan ook op beroepsmatige manier te gaan rijden.
Ik zou al heel blij zijn met een C1. Een kinderhand is snel gevuld. :lol:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Gewichten en rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Is niet om beroepsmatig te rijden maar met C is de sky the limit :-)
Zie je ooit eens zo’n stoere vrachtwagencamper met een leeggewicht van 11 ton oid...... :D

(Praat even uit mijn eigen belevingswereld, dat begrijp je ;-))

Maar concreet scheelt de theorie erg weinig. Wat meer theorie over de motor thats it.
Rijden/ schakelen is misschien wat uitdagender maar de principes zijn hetzelfde.
Maar in feite mag je ook in een semi-automaat afrijden zonder aantekening op je rijbewijs.

C1 zal goedkoper zijn denk ik en dat kan en mag ook een belangrijk criterium zijn ;-)
Plaats reactie