Campercontact app: stroomkosten verdwenen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



Bericht door Charm »

hathi schreef:
do 14 feb 2019, 11:34
Ja Egbert,het is je goed recht,maar dan vraag ik me toch af ,hoeveel je wel niet uitgegeven hebt aan je eigen stroomvoorziening,jaren geleden,ik kan me nog herinneren dat je voor de stroomvoorziening een aanhangermet accu’s en zonnepanelen had,en je heel veel tierlantijntjes hebt aangeschaft( ook je goed recht) dit alles heeft dus maar weinig resultaat opgeleverd ,om autark te staan ,en veel geld gekost lijkt me? P.s. Je hoeft mij geen verantwoording af te leggen hoor,maar het staat wel haaks op je vraag/ antwoord en een goede kachel op gas verwarmd nog steeds het beste ?
Beste Hathi, fijn dat je mijn hobbies zo op de voet volgt. Ik geef graag antwoord op je vraag met een aantal voorbeelden:
- het hout van de aanhanger kocht ik bij de goedkoopste aanbieder in de buurt: Hornbach. Dus niet bij de dure GAMMA, Karwei of Praxis.
- mijn zonnepanelen kocht ik voor weinig bij eBay en niet bij de lokale leverancier
- de electronica kocht ik voor weinig bij Ali en niet bij de lokale electronicaboer.
Zo hield een houd ik mijn hobby betaalbaar. Heb je nu de clue te pakken? Vind je nu nog steeds je vraag relevant?😊
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    hathi
    Berichten: 13341
    Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
    Locatie: ASTEN

    Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



    Bericht door hathi »

    Egbert,,ik volg ze niet ze staan hier te lezen,maar mijn nieuwschierigheid is bevredigd :cheers:
    Hans
    Gebruikersavatar
    FrankJC
    Berichten: 1417
    Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
    Locatie: Aa en Hunze

    Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



    Bericht door FrankJC »

    Charm schreef:
    do 14 feb 2019, 11:59

    - het hout van de aanhanger kocht ik bij de goedkoopste aanbieder in de buurt: Hornbach. Dus niet bij de dure GAMMA, Karwei of Praxis.
    - mijn zonnepanelen kocht ik voor weinig bij eBay en niet bij de lokale leverancier
    - de electronica kocht ik voor weinig bij Ali en niet bij de lokale electronicaboer.
    Als je altijd voor het goedkoopste gaat is op gegeven moment alles te duur :mrgreen:
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



    Bericht door Charm »

    Je onderschat mijn intellect.... :wink:
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      dethleffsi6810
      Berichten: 248
      Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
      Locatie: brabant-valkenswaard

      Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



      Bericht door dethleffsi6810 »

      Wij zitten hier regelmatig te denken om een eenvoudige kleine camperplaats te beginnen,maar het goed regelen van de stroom voorziening,om de verbruiker te laten betalen is best kostbaar en weerhoudt ons er nog.
      Theo
      jotr
      Berichten: 235
      Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
      Locatie: H.I.Ambacht
      Contacteer:

      Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



      Bericht door jotr »

      Eigenlijk verbaast de vraagstelling mij ook zeer. Als je stroom nodig hebt om je elektrische kacheltje aan te zetten, is er toch iets mis, lijkt mij. Alle campers hebben immers verwarming, hetzij op gas of op diesel. We zijn er als camperaars toch zo trots op dat we onafhankelijk zijn en - het liefst gratis - op allerlei plekjes kunnen staan, omdat we zo zelfvoorzienend zijn? En dan wel elektriciteit nodig hebben om je camper warm te krijgen?
      Ooit, heel lang geleden, hadden wij een vakantiehuisje in de Ardennen, dat verwarmd werd met een oliekachel. Die olie moesten huurders apart, naar verbruik, afrekenen. We hebben wel eens huurders gehad, die liever de gaspitten van het fornuis aanzetten, om zo het huisje warm te krijgen (gas was in de prijs inbegrepen) dan olie af te rekenen. Ik had en heb weinig waardering voor mensen, die op die manier zgn. op de kleintjes letten.
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3453
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



      Bericht door Charm »

      Het was geen vraag maar een opmerking dat de campercontact app minder voor ons relevante selectie criteria aanbiedt.

      Het staat jou natuurlijk vrij om je gaskachel te gebruiken. Dit geeft jou niet het recht andere te bekritiseren omdat ze andere keuzes maken dan jij. Je betreedt daarmee een terrein waar je niet thuishoort.
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Gebruikersavatar
        Dafluc
        Moderator
        Berichten: 80316
        Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
        Locatie: Maastricht

        Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



        Bericht door Dafluc »

        Ook weer generaliserend, deze reactie. Vooral de "liefst gratis"opmerking is lullig. Weer alle camperaars over één kam. Ik sta nooit gratis. Spreek voor jezelf en niet voor de hele groep.
        Afbeelding
        tomdejong
        Berichten: 975
        Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
        Locatie: Doetinchem

        Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



        Bericht door tomdejong »

        gaat weer lekker hier, wat mij betreft gewoon weer on topic:

        Waarom heeft campercontact dit gedaan? er staat niks op hun site over de beweegredenen.
        --------------
        tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
        Gebruikersavatar
        TestCase
        Berichten: 5996
        Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

        Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



        Bericht door TestCase »

        Vragen bij info@campercontact.com?

        //Kees.

        AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
        EuraMobil ProfilaRS 720EB
        jotr
        Berichten: 235
        Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
        Locatie: H.I.Ambacht
        Contacteer:

        Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



        Bericht door jotr »

        excuses, dat 'liefst gratis' neem ik terug. Ik krijg vaak wel de indruk dat dat voor een aantal camperaars een belangrijk criterium is, maar je hebt gelijk, dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
        Datzelfde zal wel gelden voor graag 'zelfvoorzienend zijn'. Ook dat criterium hoor ik vaak luid, duidelijk en trots van nogal wat camperaars ('we hebben geen voorzieningen nodig, en willen daar ook niet voor betalen') , ook hier op het forum, maar ook dat zal niet voor 100% van de camperaars zo zijn. Nogmaals mea culpa dus.
        Maar voor onszelf sprekend: we staan afwisselend op (al dan niet gratis en met en zonder voorzieningen) camperplaatsen en op campings en kunnen gerust een nachtje zonder elektriciteit. We zien dus wel ter plekke of er een stroomaansluiting is of niet. Voor ons is het wegvallen van die aanduiding in de campercontact-app dus geen gemis.
        Gebruikersavatar
        JoopBrekken
        Berichten: 4251
        Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
        Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

        Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



        Bericht door JoopBrekken »

        Wij hebben aan zonnepaneel en accu geld uitgegeven zodanig dat we NOOIT aan de walstroom hoeven. Als een cp dan niet de stroom apart berekend moeten wij dus voor iets betalen wat we niet gebruiken en dat wil ik niet! Daarom willen wij dus ook de stroomprijs weten. Is die inklusief dan gaan we liever niet naar die cp. Daarom willen we die info dus ook graag in cc zien.
        Gebruikersavatar
        seth_space
        Berichten: 8595
        Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
        Locatie: Brabant

        Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



        Bericht door seth_space »

        Dat komt dan mooi uit want die info staat er namelijk wel. Stroom gratis is dus inclusief.
        Stroom extra dan moet je betalen en in opmerkingen of op cp zelf staat hoeveel.
        Is die inklusief dan gaan we liever niet naar die cp.
        Ik neem toch aan dat het ook afhangt van de prijs van die CP. Als je bijv. 3 euro moet betalen incl gratis stroom dan lijkt me dat geen juist criterium.
        Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
        “Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
        Gebruikersavatar
        Mijlpaal
        Berichten: 320
        Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
        Locatie: Het Westen

        Re: Campercontact app: stroomkosten verdwenen



        Bericht door Mijlpaal »

        Nu staat er bij CamperContact bij stroom-, water- of lozingskosten gratis of betaald, waar eerst een prijs werd genoemd. Het overnachtingstarief is wel te vinden in de app of op de site. Mijn voorkeur gaat uit van het vermelden van prijzen, met daarbij de datum (bijvoorbeeld 2019/02) wanneer de prijzen gecheckt zijn.

        En het gaat er niet om of je de bedragen wel of niet kan of wilt betalen, de app en site van CamperContact zijn opgezet om informatie te verstrekken.
        Plaats reactie