GPS Tracker

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: GPS Tracker



Bericht door henk en lila »

:oops: Helemaal juist. Ik zie nu pas dat ze ook OSM gebruiken.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: GPS Tracker



Bericht door PaulBng »

OSM? Ons Soort Mensen?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: GPS Tracker



Bericht door hurktoilet »

Ontzettend Slimme Musjes! Heel handig, kijken met een helikopterview naar het gebied waar jij rondloopt en poepen veel minder dan Ontzettend Slimme Meeuwen (om over de schijtlijster maar te zwijgen) :bow:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: GPS Tracker



Bericht door dieseltje+ »

Ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn openingsbericht, met summier ontvangst bedoel ik ook summier gps ontvangst.
Vanmiddag google maps off line kaarten geprobeerd. Werkte niet omdat huidige locatie niet gevonden werd. Ja GPS stond aan.
Toestel van mijn vriendin ging iets beter, (zal miss ook nog wat verschil in zitten, merk/type)

Elders advies gevraagd, kreeg als tip alle google maps update`s te verwijderen en nog eens te proberen.
Daarna ging het feilloos.
Echter nu thuis aan de keuken tafel kan mijn toestel de locatie niet vinden op de off line kaart.

Het gehele topic lezend zie ik wel bruikbare mogelijkheden (daarvoor dank), om in iedergeval een aantal optie`s te proberen en dus af te vinken.
Lees hier ook "GPS ontvangst heb je altijd, behalve in grotten" onze ervaring is dus anders. Zou dus te maken kunnen hebben met onze gsm`s.
Voor nu houden we nog even het geld in de zak voor een tracker, gps wandelhulp, etc.
Willen wel een betrouwbaar systeem, totdusver zijn dat waarschijnlijk onze gsm`s niet.
Beetje onder het motto, een camper is niet gemaakt om mee te racen, zo is waarschijnlijk de gsm niet het ideale gps systeem. (voor ons)
Note:
Afgelopen herfst viel ons al wel op de onze beide gsm soms geen gps ontvangst hadden al rijdend langs de moezel. De navi via android radio deed het daar prima.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: GPS Tracker



Bericht door TestCase »

Inderdaad, de ene gps ontvanger verschilt hemelsbreed van de andere. Over het algemeen zijn die in wandelhandhelds de betere en zuinigere. (Er zijn natuurlijk uitzonderingen, voor ik de hele goegemeente over me heen krijg)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: GPS Tracker



Bericht door WimZ »

Echter nu thuis aan de keuken tafel kan mijn toestel de locatie niet vinden op de off line kaart.
Binnen in een woning is het heel normaal als een GSM geen lokatie kan vinden. Te veel afgeschermd.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: GPS Tracker



Bericht door henk en lila »

Je zou je telefoons en hun GPS eens kunnen controleren met de app GPS status. https://play.google.com/store/apps/deta ... gpsstatus2

Overigens, en dat is met elke TomTom ook zo, als de vorige GPS fix langer dan een maand geleden is, dan kan het wel 2 tot 10 minuten duren voordat hij de positie bepaald heeft. In dat geval ga je het beste even buiten staan.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: GPS Tracker



Bericht door veetee »

PaulBng schreef:
vr 08 feb 2019, 20:54
OSM? Ons Soort Mensen? Afbeelding
OpenStreetMap: https://www.openstreetmap.nl :wink:
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: GPS Tracker



Bericht door Sandor Gora »

Toch al een paar keer goed kunnen gebruiken op wandel/fietstochten: mobieltje + offline kaart + ingebouwde GPS.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: GPS Tracker



Bericht door Chateau »

Velen gebruiken de app Campercontact en daar zit een mogelijkheid in "Vind mijn camper". Voor je gaat lopen of fietsen de locatie van je camper in de app zetten en weg wezen. De camper weer terugvinden zal met hier alle opgesomde mogelijkheden dan geen probleem meer zijn.

Groet, Hans
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: GPS Tracker



Bericht door Marco Polo »

Is het wel zaak de offline kaarten van de regio die je bezoekt van te voren te laden op je smartphone.
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: GPS Tracker



Bericht door Chateau »

Goed dat je het zegt maar misschien even verduidelijken: je moet de offline kaarten van Campercontact vooraf downloaden.
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: GPS Tracker



Bericht door seth_space »

Als je problemen hebt met je GPS ontvangst dan staan hier een aantal zinvolle tips om uit te voeren.
https://www.technobezz.com/fix-android-gps-issues/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: GPS Tracker



Bericht door johan1950 »

Ik heb altijd mijn Garmin GPSMap 62s in de camper liggen.
Als we op een CP aankomen laat ik de Garmin de positie bepalen en leg dit vast als waypoint.
Als we gaan lopen of fietsen nemen we de Garmin altijd mee, de telefoon laten we nog wel eens in de camper liggen omdat Apple en Google niet altijd hoeven te weten waar ik uithang.
In de Garmin staan in ieder geval alle OSM kaarten van W-Europa en met een extra set batterijen kunnen we 12 uur navigeren.
Slechte GPS ontvangst heb ik af en toe in een bos, maar nooit zo storend dat we de weg naar de camper niet kunnen vinden.
Johan en Ina Gols
Plaats reactie