Renault Trafic ombouwen of verkopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
B-Art
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 11:57

Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door B-Art »

Hallo Allemaal,

Bij deze wil ik me voorstellen op het Camperforum. Ik ben in het bezit van een Renault Trafic H1L1 Crew Cab van 2003 met 269.000km op de teller.

Nu rij ik de Trafic als “youngtimer” en wordt deze ook ingezet voor vakantie. Echter gaan we nu altijd nog kamperen met de tent, maar inmiddels zijn we er wel over uit dat we toch aan de camper willen :-)

Ik zit nu een beetje in dubio, en zou graag is jullie mening/advies willen horen.

Aan de ene kant zou ik m’n huidige trafic willen ombouwen tot camper zodat ik alleen de ombouwkosten heb. Daarnaast weet ik de complete historie van de camper.
Ik ben 2e eigenaar, en de 1ste eigenaar is extreem zuinig geweest en heeft vele opties aangebracht zoals priveglas, zeer mooi audiosysteem, enz.
Daarbij, als ik beetje kijk naar prijzen van 2e hands Trafic campers kijk zou de investering niet heel gek zijn, aangezien de Trafic weinig zal opleveren, omgebouwd naar Camper vragen ze al snel 10K.

Aan de andere kant zit ik te denken om de huidige Trafic te verkopen en op zoek te gaan naar een wat jonger exemplaar met minder kilometers, en deze om te bouwen naar Camper.

Voordeel, jonge camper met minder kilometers, nadeel de vele malen hogere investeringskosten.

Wat is jullie mening?
Deze ombouwen of toch doorsparen en voor optie 2 gaan.

Mvg,

Bart
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door travelscout »

Welkom!

Ligt er toch aan wat je eisen zijn, voordat je erop pad mee wil en kan als campert.

Persoonlijk ben ik met heel erg weinig al tevreden (goed kunnen slapen zonder hulpmiddelen) vind ik vooral belangrijk.
Maar ik erken dat een wc-tje, douche en verwarming in de winter toch ook heel prettig zijn.
Koken ben ik niet zo van.
Lekker eten wel.
En reken maar dat je lekker kunt eten van al het geld, dat je moet investeren om al een klein beetje zelf te kunnen koken.

Wat is je totale budget?
Paul.
B-Art
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 11:57

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door B-Art »

Hoi Paul,

Luxe hoeven wij ook niet, simpel hefdak, slaapbank en een keukenblokje is in eerste instantie genoeg.

Als ik huidige trafic zou ombouwen zou ik tussen de 5 en 6000,- max willen investeren.

Mvg,

Bart
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door DiffRental »

Gewoon modulair en zoveel mogelijk universeel gaan bouwen op de huidige Trafic.
Bevalt het goed en is de huidige Trafic versleten kun je altijd nog overbouwen naar een jongere met minder km's.

Misschien een hefdak nog even vergeten omdat je dat niet mee kan nemen.
Wil je ook keuren als camper?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door henk en lila »

Ik zeg deze ombouwen. Je weet wat je hebt en niet wat je koopt. Onze vorige, Toyota Hiace, liet ik met 350.000 km nog een duur hoog dak opzetten. Nadat de grijs kenteken regeling afliep. Verder zelf ingebouwd. 7 jaar plezier van gehad en nu rijdt een vriend er mee.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
B-Art
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 11:57

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door B-Art »

DiffRental schreef:
ma 21 jan 2019, 19:40
Gewoon modulair en zoveel mogelijk universeel gaan bouwen op de huidige Trafic.
Bevalt het goed en is de huidige Trafic versleten kun je altijd nog overbouwen naar een jongere met minder km's.

Misschien een hefdak nog even vergeten omdat je dat niet mee kan nemen.
Wil je ook keuren als camper?
Dat is wel een goeie idd, om universeel te bouwen.
Wil inderdaad ook keuren als camper, dus dan zal ik een hefdak moeten hebben.
B-Art
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 11:57

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door B-Art »

henk en lila schreef:
ma 21 jan 2019, 19:46
Ik zeg deze ombouwen. Je weet wat je hebt en niet wat je koopt. Onze vorige, Toyota Hiace, liet ik met 350.000 km nog een duur hoog dak opzetten. Nadat de grijs kenteken regeling afliep. Verder zelf ingebouwd. 7 jaar plezier van gehad en nu rijdt een vriend er mee.
Dat vind ik dus ook, weet nu wat ik heb. En als ik zie wat ze tegenwoordig voor campers vragen dan durf ik die investering wel aan.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door durisotti »

Je zou kunnen ombouwen, alleen heeft de trafic niet een erg goede reputatie op technisch gebied.
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door Oom Willie »

Dag Bart,

Ik heb vorig jaar een Renault Trafic (niet verlengd) uit 2004 gekocht met 125000km op de teller en deze is omgebouwd tot camper met zeer plat hefdak. Ik reis alleen. Als het harmonicabed/bank is uitgeklapt heb je nog 15cm over tot de voorstoelen. Dus bank uitklappen is ook slapen :-) De 2 persoonsbank voor is omdraaibaar gemaakt middels een onder-plateau. Als dit eens wil komen bekijken kom dan eens langs. Totale hoogte is nog steeds 196cm en kan dus ook de meeste parkeergarages in.

Groet, Willie
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door Oom Willie »

Renault Trafic Camper 2.jpg
Renault Trafic Camper 2.jpg (52.33 KiB) 1053 keer bekeken
Hier een afb. van de binnenkant.
B-Art
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 11:57

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door B-Art »

durisotti schreef:
ma 21 jan 2019, 20:38
Je zou kunnen ombouwen, alleen heeft de trafic niet een erg goede reputatie op technisch gebied.
Ach dat vind ik altijd relatief... Elk merk/type heeft wel wat, grootste probleem van de trafic is/was de bak, verder zou ik niet weten wat er technisch slecht zou zijn aan een trafic....
B-Art
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 11:57

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door B-Art »

Oom Willie schreef:
ma 21 jan 2019, 22:53
Renault Trafic Camper 2.jpg Hier een afb. van de binnenkant.
Zoiets zit ik naar te kijken :D
Bij Atriom zie ik ook soortgelijke inrichting voor leuk geld.

Welk deel van NL zit je Willie? Ik zelf zit in het oosten..
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door Oom Willie »

Ik woon in 't Gooi.
B-Art
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 11:57

Re: Renault Trafic ombouwen of verkopen?



Bericht door B-Art »

Ok, dat is helaas niet in de buurt. Heb jij de ombouw zelf gedaan of laten doen?
Plaats reactie