Kwaliteit van de Campercontact app

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door ChristiaanvB »

Dat begrijp ik, ik zei al dat is persoonlijk en kan gelukkig iedereen voor zichzelf uitmaken!
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door Ries »

Naar mijn idee is de kwaliteit van de app oké. Soms kom je op een plek waarbij je door de omschrijving en reacties een heel ander beeld had. Of het is een waardeloze plek. Volgende keer beter. Andere plek in de buurt zoeken en gas er op.
Wat ik wel waardeloos vind is dat de app niet in landscape mode gebruikt kan worden. Erg lastig om iedere keer de tablet, die op een houder met toetsenbord staat, een kwartslag te draaien.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door Aloys »

Ries schreef:
za 19 jan 2019, 10:21
Erg lastig om iedere keer de tablet, die op een houder met toetsenbord staat, een kwartslag te draaien.
Dat is typisch voor telefoon-apps. Het zou mooi zijn indien er een tablet-versie van kwam, op de tablet
is het gewoon een 2x vergroot telefoon-beeld...

Moet wel kunnen, ik gebruik voor het geocachen de (gratis!) Android-app c:geo, die geeft op de tablet in
landscape ook veel meer kaart te zien. Maar het zal extra programmeerkosten met zich meebrengen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door TestCase »

Campercontact app werkt prima met de app 'Rotation Control'. Je stelt de app zo in dat alleen de campercontact app gedraaid wordt bijv. (Android!)

(Op mijn verzoek om de app ook in landscape te laten werken kreeg ik als antwoord dat er naar gekeken werd maar dat het geen prioriteit had.)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door Vertrokken4 »

De discussie verschuift van de inhoud naar de werking van de app. Zonder echter die twee dingen met elkaar te combineren. Ik denk dat je kan stellen dat de app bijzonder goed werkt maar dat de inhoud er kwalitatief niet op vooruit gaat, het lijkt erop dat de kwantiteit de laatste tijd steeds belangrijker wordt en dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Daarnaast is het zo dat hoe langer een verzameling bestaat hoe moeilijker het wordt om eea up-to-date te houden. Om daar zo min mogelijk last van te hebben is het gebruik van filters handig en daar is de NKC app nu juist weer heel erg goed in maar het vergt wat inspanning. Je kan zelfs setjes met filters opslaan, reuze handig.


Ik heb wel eens begrepen dat er per land/regio een persoon verantwoordelijk is voor de inhoud bij de NKC, of dat zo is?? geen idee. Indien dat zo is dan kunnen ook daar natuurlijk verschillen van inzicht en accuratesse ontstaan.


JP
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door ChristiaanvB »

Dat is een goed punt! De app bestaat al geruime tijd en inderdaad wordt het dan steeds moeilijker deze up to date te houden. Maar ja, reden te meer om als je wijzigingen doorgeeft dat daar dan wel iets mee gedaan wordt.

Verder is wel duidelijk uit de reacties dat de app verschillend gebruikt wordt en iedereen er zijn eigen doel in nastreeft. Met wat kunst en vliegwerk (reviews, foto's, etc.) zal ik er dus maar zelf de "nep" plaatsen uit zien te filteren en dan is het verder gewoon een prima en handige app.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door Cee Pee »

Geef eens een definitie van "nep" plaatsen.
Of bedoel je daarmee plaatsen die jou niet aanstaan.
Honderd mensen, honderd ideeën.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door ChristiaanvB »

"nep" plaatsen zijn voor mij plaatsen die wel op de app staan, maar waarvan ter plaatse blijkt dat het geen camperplaats is c.q. zelfs staat aangegeven dat campers er niet eens mogen parkeren. En inderdaad die plaatsen staan mij niet aan, maar dat was volgens mij al wel duidelijk.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door thole »

Omdat we het grootste deel van het jaar met de camper op stap zijn gebruiken we apps om overnachtingsplekken of plaatsen te vinden om een paar dagen te staan.
We vinden de app van Campercontact heel bruikbaar, nu op weg naar Marokko hebben we onze overnachtingsplaatsen tot nu toe daarop gevonden. Aan zulke plaatsen stellen we geen hoge eisen, als we de pot kunnen legen is dat wel voldoende. Als de plek dan ook nog eens rustig gelegen is dan is het helemaal oké.
Ook gebruiken we de app van Park4Night veel, m.n. om vrije plekken, gedoogplaatsen, te vinden.
Als je bij beide apps een beetje je verstand gebruikt, vind je meestal wel een plek die aan je verwachtingen voldoet, anders rijd je een eindje verder..
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door dieseltje+ »

Janpinz schreef:
vr 18 jan 2019, 22:24
Over controle...
Ik heb geprobeerd ons eigen erf met bijbehorende terreinen als cp aan te melden.
Is niet geaccepteerd, omdat ik niet de vereiste papieren kon tonen!
Meerdere keren op diverse manieren geprobeerd, nada.
Jammer, want het is een pracht plek!
Was altijd in de veronderstelling dat iedereen een locatie/plaats kan toevoegen/aanmelden. Dus NIET alleen de camperplaats eigenaar.
Slogan CC "voor en door camperaars"

En als de plek echt zo prachtig is....dan graag NIET op CC plaatsen :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door seth_space »

Ik heb in scandinavie een vijftal prachtige plekken toegevoegd. Graag gedaan en hoop dat anderen daar net zoveel van kunnen genieten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door Marco Polo »

O.a.Ierland ook 1 of 2
No problem
Aanpassingen in tarieven of andere details die je doorgeeft worden ook snel verwerkt.

Ook wel eens 1 tje per ongeluk weg laten halen.
Lokale situatie leek erop dat de CP definitief niet meer bereikbaar was.
Wordt dan wel door anderen gecorrigeerd ;-)
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door taxus »

Wat betreft het up-to-date houden ... Misschien zou men ertoe over moeten gaan om reviews van CPs ouder dan pak 'm beet 2 jaar standaard te verwijderen. Dan blijf je vanzelf bij de tijd, en in 2 jaar kan er ook veel veranderen. Ik merk van mezelf dat ik vaak alleen de recentste opmerkingen lees namelijk.
Wanneer ik op een CP terecht kom, en er staan geen reviews op zet ik mijn bevindingen erbij. Staan er m.i. goede en ter zake doende opmerkingen op die de lading dekken, dan heb ik geen behoefte om nóg een recensie toe te voegen.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Kwaliteit van de Campercontact app



Bericht door ariedekreij »

Jervig schreef:
za 19 jan 2019, 14:22
De discussie verschuift van de inhoud naar de werking van de app. Zonder echter die twee dingen met elkaar te combineren. Ik denk dat je kan stellen dat de app bijzonder goed werkt maar dat de inhoud er kwalitatief niet op vooruit gaat, het lijkt erop dat de kwantiteit de laatste tijd steeds belangrijker wordt en dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Daarnaast is het zo dat hoe langer een verzameling bestaat hoe moeilijker het wordt om eea up-to-date te houden. Om daar zo min mogelijk last van te hebben is het gebruik van filters handig en daar is de NKC app nu juist weer heel erg goed in maar het vergt wat inspanning. Je kan zelfs setjes met filters opslaan, reuze handig.


Ik heb wel eens begrepen dat er per land/regio een persoon verantwoordelijk is voor de inhoud bij de NKC, of dat zo is?? geen idee. Indien dat zo is dan kunnen ook daar natuurlijk verschillen van inzicht en accuratesse ontstaan.
JP
Nou ik ben heel tevreden met de app, zowel kwa inhoud als hoeveelheid. En bijhouden, min of meer regelmatig geef ik daar ook een nieuw plekje aan, dat duurt soms een tijd eer hij in de app komt maar daar komt altijd een bericht van. En wat meerderen al aangaven, lees de commentaren of sorteer de plekken uit met bijvoorbeeld een score hoger dan 7. Daarnaast, ja je vind de leukste plekken bij toeval, juist omdat dat toeval voor een flink stuk bepaalt hoe je tegen een plekje aankijkt. “Schoonheid zit in de ogen van de beschouwer” toch?
Plaats reactie