Ontbrekende gegevens kentekenbewijs

Algemene campervragen en -opmerkingen.
chantaljannink
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 jan 2019, 19:04

Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door chantaljannink »

Wij hebben onlangs een camper aangeschaft, uit het jaar 1985, een oudje dus.
Op het kentekenbewijs staat geen Technische max. massa en ook geen Toegestane max. massa.
RDW gebeld, advies om een CVO verklaring aan te vragen bij een Fiat Dealer. Deze gaf aan dat deze gegevens hoogstwaarschijnlijk ook niet op deze verklaring staan gezien het bouwjaar van het voertuig.
Heeft iemand dit al eens eerder gehad en hoe is dit opgelost? Kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn..........
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door vanHooltje »

Is bij de oudjes heel gewoon, dit hoef je niet op te lossen. Gewichten staan op alu plaatje in de voorrand onder de motorkap. Hier heeft mr agent genoeg aan.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door MonRoe »

Kijk naar de aslasten en tel die bij elkaar op, dan weet je dat je in ieder geval niet meer mag wegen dan die twee bij elkaar opgeteld.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
chantaljannink
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 jan 2019, 19:04

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door chantaljannink »

vanHooltje schreef:
vr 18 jan 2019, 14:33
Is bij de oudjes heel gewoon, dit hoef je niet op te lossen. Gewichten staan op alu plaatje in de voorrand onder de motorkap. Hier heeft mr agent genoeg aan.
Dank voor je reactie. Het volgende probleem is dat de gegevens op het plaatje zo goed als niet te lezen zijn. Met precies de juiste lichtinval denken we te kunnen lezen wat er staat.
Bij de RDW zeggen ze dat de Technische max. massa wel op het kentekenbewijs hoort te staan.
Ik vraag mij dan gelijk af hoe het kan dat ik wel een kentekenbewijs heb gekregen maar niet alle verplichte gegevens staan er op.
Dit is dan toch ook een fout van de RDW? Maar hier kon de dame aan de telefoon mij geen antwoord op geven..........

Klopt het dat deze massa's niet op de (oude) papieren kentekenbewijzen staan? En bij de nieuwe kentekencard normaal gesproken wel? Hier zit dus verschil tussen?
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door vanHooltje »

Op het oude kenteken staat het vaak niet bij oudjes, en dat neemt de rdw klakkeloos over, vandaar ook niet op de nieuwe kaart.
En idd gewichten van assen optellen, dan weet je wat die mag wegen.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door rijschoollucassen »

Heb je al online je kenteken opgezocht? Lijkt me haast wel, maar wie weet... Je zou op zoek kunnen gaan naar soortgelijke campers om te zien of die het misschien wel op het kenteken hebben staan. Dan bedoel ik niet dat je iedereen hoeft aan te spreken, maar als je online hun kenteken opzoekt weet je misschien meer. Ik neem trouwens aan dat de getallen die je van het type-plaatje meent af te lezen wel redelijkerwijs logisch zijn..

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door AadenAnke »

Onze oude Tokkie een MB307 van 85 was ook zo'n ding. Max totaal 3500. Max vooras 3500. Max achteras 3500. Plaatje niet te vinden. Ook niet door de dealer die echt wel weet waar het hoort te zitten. Kennis van ons met ook een oud ding staat Max totaal 3500 en bij de assen 0 makkelijk als je binnen het totaal zit altijd goed. Mits de loadindex van de banden niet overschreden wordt. Genieten van dat ding zonder zorgen over gewichten.

Gr. Aad
chantaljannink
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 jan 2019, 19:04

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door chantaljannink »

rijschoollucassen schreef:
vr 18 jan 2019, 15:45
Heb je al online je kenteken opgezocht? Lijkt me haast wel, maar wie weet... Je zou op zoek kunnen gaan naar soortgelijke campers om te zien of die het misschien wel op het kenteken hebben staan. Dan bedoel ik niet dat je iedereen hoeft aan te spreken, maar als je online hun kenteken opzoekt weet je misschien meer. Ik neem trouwens aan dat de getallen die je van het type-plaatje meent af te lezen wel redelijkerwijs logisch zijn..

Jaap
Ja,we hebben inderdaad het kenteken online opgezocht, maar hier staat ook niets ingevuld.
Het online opzoeken van andere kentekens is een goed idee. Het getal op het type-plaatje is volgens ons 2580 kg, de massa rijklaar op kentekenbewijs is 2180 kg. Dit is wel enigszins logisch denk ik?
chantaljannink
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 jan 2019, 19:04

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door chantaljannink »

Het gaat om een Fiat Ducato 280/A met Burstner opbouw uit 1985.
Iemand een vergelijkbare camper, waarbij de massa's wel op het kentekenbewijs staan?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door seth_space »

Zoiets misschoen ( wel paar jaar jonger)
https://www.camperscaravans.nl/verhuur- ... a9a389c4ab
Volgens rdw.nl hetzelfde data "gat"
  • Massa rijklaar 2088 kg.
    Massa ledig voertuig 1988 kg;
    F.1Technische max. massa voertuig 0 kg.
    F.2Toegestane max. massa voertuig 0 kg.
    F.3Maximum massa samenstel 0 kg.
    O.1Aanhangwagen geremd 0 kg.
    O.2Aanhangwagen ongeremd 0 kg
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door EasyBee »

De verkoper wist ook niets over het gewicht?
En je schrijft in het tweede bericht: "Met precies de juiste lichtinval denken we te kunnen lezen wat er staat.".
Wat denk je dan dat er staat?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door Dafluc »

Zie 8e bericht.
Afbeelding
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Ontbrekende gegevens kentekenbewijs



Bericht door javanes »

Ga er maar van uit dat de max. toegestane massa en de max. technische massa 3100kg. is.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie