Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Lena411
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 12:19

Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Lena411 »

Goedemiddag,

Even een vraagje van iemand die echt compleet onervaren is op het gebied van campers: wie kent er een betrouwbaar bedrijf om je camper aan te verkopen?

Ik zal even wat zaken toelichten om eea te verduidelijken:
- de camper is van mijn ouders (ze zijn begin 60). Zij hebben hem 1,5 jaar geleden tweedehands gekocht: dromend over leuke en mooie vakanties samen.
- mijn moeder heeft helaas een ernstige hersenbloeding gekregen dit jaar waardoor zij lichamelijk en geestelijk veel zorg nodig heeft. Eigenlijk is ze er niet meer, en ze zal ook nooit meer "terugkomen". Mijn vader gaat en wil de camper absoluut niet meer gebruiken (ook niet om zelf nog alleen weg te gaan). Daar heeft hij ook helemaal geen tijd meer voor.....
- verkopen op Marktplaats wil hij niet. Hij durft dat ten eerste niet aan (bang voor oplichters), daarnaast ziet hij de rompslomp er omheen sowieso niet zitten. Over een maand laat hij hem keuren en haalt hij hem uit de stalling. Het liefst rijdt hij hem diezelfde dag nog door naar een bedrijf dat hem overkoopt.
- We zijn ons ervan bewust dat verkopen aan een bedrijf waarschijnlijk een minder gunstige prijs oplevert dan hem zelf verkopen: het gaat ons echter niet om het "hoogst haalbare". Het gaat ons erom dat we een eerlijke prijs krijgen en er verder niet teveel zorgen aan ons hoofd om hebben.
- we zijn woonachtig in Zuid-Holland.

Ik heb m'n vader aangeboden hem hierbij te helpen maar met googlen kom ik op zoveel bedrijven die een camper overkopen........ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ben echt een totale dummy in alles wat met kamperen te maken heeft iig, dus mij kan helaas ook veel wijsgemaakt worden dan.
Ieder bedrijf lijkt even goed/beter/best online: maar dat zal misschien wel helemaal niet zo zijn.
Dus graag zou ik wat tips hebben, waar ik op moet letten e.d. Of mensen die goeie ervaringen hebben met een paar bedrijven.

Alvast bedankt!

Gr. Lena
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Dafluc »

En, gelet op de forumregels bedrijven graag per persoonlijk bericht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Bob Diesel »

Je zou hem ook hier kunnen aanbieden

viewtopic.php?f=89&t=8462992
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Lena411
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 12:19

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Lena411 »

Ik denk niet dat we daar gebruik van gaan maken, maar evengoed bedankt Bob :thumbup:
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Benninkjes »

Ik weet dat jullie het via een bedrijf willen verkopen maar op dit forum zitten ook wel een aantal mensen die op zoek zijn naar een camper. Zou je iets meer details kunnen geven qua bouwjaar en aantal km. Dat lijkt me sowieso wel handig om te weten want niet elke bedrijf zal een oudje innemen zonder dat je er wat voor terugkoopt.

In ieder geval heel veel succes en sterkte met je moeder.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Face »

Hallo Lena ik heb je een PB gestuurd

Er zijn inderdaad bedrijven die een camper kunnen verkopen voor je.
Ze nemen daar natuurlijk wel bemiddelingskosten voor.Meestal koopt het bedrijf de campers niet over maar kun je hem daar neerzetten voor verkoop.De dealer gaat er dan mee adverteren.
Wanneer de camper wordt verkocht dan neemt de dealer bemiddelingskosten.
Laatst gewijzigd door Face op do 17 jan 2019, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door doov »

Een handelaar geeft nooit een goede prijs. Punt.
Als je daar genoegen mee neemt, dan is dat ook geen probleem.

Wil je een eerlijke prijs, dan zal je wat meer moeite moeten doen.
En inderdaad hier aanbieden of op Marktplaats.

En vanwaar de angst voor Marktplaats? Je hebt toch snel genoeg door of iets koosjer is of niet.
Boter bij de vis en er kan niets fout gaan.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door jielus »

Zelf verkopen met de tussenkomst van een notaris kan natuurlijk ook en kan ook aanzienlijk goedkoper zijn dan het gebruik van een campermakelaar.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Face »

Ik kan me best voorstellen dat men er gezien de situatie zelf geen gedoe mee wil hebben, en een dealer inschakelt om deze camper te verkopen.

Zelf hebben wij een bemiddelingscamper aangeschaft
...wij blij en de vorige eigenaar ook.
Ik zou zeggen zoek een betrouwbare dealer die hem kan en wil verkopen voor je.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door bupozaanstad »

Lena411 schreef:
do 17 jan 2019, 15:09
Ik denk niet dat we daar gebruik van gaan maken, maar evengoed bedankt Bob :thumbup:
Lena waarom niet hier op het forum aanbieden, je vraagt hoer advies en krijgt de tip hem hier te plaatsen. Hier op het forum zijn juist serieuze camperaars die misschien zelf wat anders zoeken of misschien een serieuze gegadigde kennen die de camper graag over neemt.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Lena411
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 12:19

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Lena411 »

Bedankt allemaal voor jullie berichten.

Ik weet idd dat je jezelf tekort doet om aan of via een handelaar te verkopen.
De angst komt ook meer door het feit dat je tegenwoordig natuurlijk toch wel veel trieste verhalen hoort over oplichting via Marktplaats (niet alleen met campers dus). Soms denk je bijna dat er geen eerlijke mensen meer zijn....

De keuze om aan (of via) een bedrijf te verkopen komt eigenlijk nog voor een nog veel groter deel neer op het feit dat we op dit moment gewoon geen prioriteit kunnen geven aan de rompslomp die meekomt met verkopen via Marktplaats.
Alles staat bijna 24/7 in het teken van: ziekenhuis afspraken en zoeken naar een goed tehuis, en dan weer aan de lijn hangen met zorgverzekeringen, of thuiszorg-organisaties enz enz.
In onze ogen op dit moment véél belangrijker dan eventuele email beantwoorden via Marktplaats waar iemand vraagt wat de specificaties zijn van de nieuwe schotel die op het dak van de camper staat :P (ik noem maar wat he, haha).

Gemak dient de mens dan in dit geval.....

Ik vraag mijn vader nog wel even wat details na over merk/model/bouwjaar/km-stand en zal deze dan nog aanvullen.

Gr Lena
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Zadowolony »

Wij hebben onze caravan verkocht aan het bedrijf waar deze in onderhoud was.
Redelijke prijs voor gehad. Via mp waarschijnlijk meer, maar ook wij wilden geen gedoe aan de deur voor dat soort grote bedragen.
Dus kan je daar niet terecht?
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door bupozaanstad »

Vraag dan gelijk even wat je vader voor prijs in gedachten heeft voor de camper. Ik kan me voorstellen dat je in deze situatie geen trek hebt in stapels email en hordes kopers aan de deur die dan overal nog op en of aanmerkingen over hebben en dat is inderdaad met Marktplaats wel een risico. Ik denk echter dat je via het forum hier daar niet echt last van zal hebben.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Waar kan ik mijn camper betrouwbaar verkopen?



Bericht door Dafluc »

En plaats dan meteen gewoon een advertentie bij campers te koop aangeboden.
Afbeelding
Plaats reactie