Stroomkabel?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Stroomkabel?



Bericht door isoplus »

Hij is gewoon verplicht zijn camper volgens de voorschriften aan te sluiten, dat doet hij kennelijk niet.
Dus Klaas als het je dwarszit is de campingbeheerder de enige die verandering kan eisen.
Daarvoor moet jij dan wel naar de beheerder en dan wordt je buurman waarschijnlijk niet vrolijk.
Iemand met enig inzicht in elektrotechniek zal toch begrijpen dat het zo niet moet.
Grind of gras, wel of niet een risico, het is gewoon niet veilig en dus niet gewenst.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Stroomkabel?



Bericht door doov »

KTManiac schreef:
ma 14 jan 2019, 15:46
Overdrijven we niet een beetje?
Hij loop er voor, niet er door of er over.
Je zal er maar per ongeluk opstappen.........

Ik leg mijn kabel altijd achterlangs bij eventuele buren, op ruime afstand ook nog eens.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Stroomkabel?



Bericht door Bob Diesel »

nu staat die naast je
staat die 5 plaatsen verder weet je het nie :wink:

als je ziet hoeveel kabels er op welke wijze er allemaal op en aan elkander zitten
in de zuidelijk landen :roll:
kijk eens langs de huizen ,, of zie hoeveel camperaars hun dikke kabel Niet :!: helemaal afrollen

ik bleef thuis ging in bed liggen ,daar sterven de meeste mensen :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6056
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Stroomkabel?



Bericht door TestCase »

Zelfs naast die kabel stappen, wanneer die stuk, is heeft echt geen gevolgen. Er op alleen met blote voeten wanneer de aders bloot liggen. Geen paniek maken hier.
Het gevaarlijke zit bijv. wanneer de buurman, of iemand anders, buitenstaat en die camper aanraakt.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stroomkabel?



Bericht door Kroppie »

een kabel die met een blote stroomvoerende draad op/in natte grond ligt zorgt ervoor dat de zekering of de aardlek aan de paal eruit gaat .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Stroomkabel?



Bericht door Arie55 »

Zolang die een scheidingstrafo gebruik, niks aan de hand. Is dan ook geen aardlek nodig. Voordeel van zo'n dun kabeltje is, dat je hem zo terug vindt als het gesneeuwd heeft. En ja, er zal een goed meetbare spanningsval zijn.

Dat het al jaren goed gaat, is de slechtste reden die je maar van verzinnen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Stroomkabel?



Bericht door KTManiac »

isoplus schreef:
ma 14 jan 2019, 17:15
Hij is gewoon verplicht zijn camper volgens de voorschriften aan te sluiten, dat doet hij kennelijk niet.
Dus Klaas als het je dwarszit is de campingbeheerder de enige die verandering kan eisen.
Daarvoor moet jij dan wel naar de beheerder en dan wordt je buurman waarschijnlijk niet vrolijk.
Iemand met enig inzicht in elektrotechniek zal toch begrijpen dat het zo niet moet.
Grind of gras, wel of niet een risico, het is gewoon niet veilig en dus niet gewenst.
Natuurlijk, eis meteen even dat je z'n gasinstallatie ook mag keuren als je toch bezig bent. :lol3: :wink:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6056
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Stroomkabel?



Bericht door TestCase »

Kroppie schreef:een kabel die met een blote stroomvoerende draad op/in natte grond ligt zorgt ervoor dat de zekering of de aardlek aan de paal eruit gaat .

jos
Nou, die zekering gaat er niet zo snel uit hoor, ws. de aardlek inderdaad wel.
Vroeguh, wanneer ik pieren/regenwormen nodig had, zette ik een stuk betonijzer in de grond hup 220V spanning erop en ze vlogen eruit, de pieren dan echt de zekering niet.AfbeeldingAfbeelding

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Stroomkabel?



Bericht door Cee Pee »

isoplus schreef:
ma 14 jan 2019, 17:15
Hij is gewoon verplicht zijn camper volgens de voorschriften aan te sluiten, dat doet hij kennelijk niet.
Dus Klaas als het je dwarszit is de campingbeheerder de enige die verandering kan eisen.
Daarvoor moet jij dan wel naar de beheerder en dan wordt je buurman waarschijnlijk niet vrolijk.
Iemand met enig inzicht in elektrotechniek zal toch begrijpen dat het zo niet moet.
Grind of gras, wel of niet een risico, het is gewoon niet veilig en dus niet gewenst.
We zitten wel in zuid Europa hè dat is dan ook wel EU maar het wordt daar allemaal wat anders geïnterpreteerd.
Campingbaas zal waarschijnlijk zijn schouders ophalen en over gaan tot de orde van de dag. :lol3:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Stroomkabel?



Bericht door Denja »

Ik heb thuis ook zo'n oranje geval hangen maar deze is wel een drie-aderig snoer dus hoe weet jij of dit in dit geval ook niet zo is.
Overdrijven jullie hier niet ik heb al 20jaar een gewone drie-aderig snoer(Grijze soepele draad)voor de camper kan niet zeggen hoeveel campers daar al zijn overheen gereden en is nog altijd goed. :thumbup:
Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stroomkabel?



Bericht door Kroppie »

daarom ook zal die campingbaas gewoon over gaan tot de orde van de dag .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
georgethuis

Re: Stroomkabel?



Bericht door georgethuis »

Beste lezers,
Gaan jullie maar nooit naar Marokko op een camping staan. Daar zijn de meeste verdeelkasten stuk gereden, en ligt de zaak open en bloot!
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Stroomkabel?



Bericht door hwendt »

KTManiac schreef:
ma 14 jan 2019, 15:46
Overdrijven we niet een beetje?
Hij loop er voor, niet er door of er over.
En een kind die nieuwsgierig is en de kabel oppakt.
Je gaat met een waterslang je water bijvullen en spuit even over de kabel
Ongevallen komen altijd uit een totaal onverwachte hoek. Dus.....
Je komt uit een zwembad en loopt op blote voeten over de kabel terwijl het net geregend heeft
Als je op een eigen stukje staat is de kans dat een ander getroffen wordt nog kleiner. Voor mijn deur langs ...??
netjes vragen naar andere oplossing. helpt het niet ? stekker er uit trekken

Groot gevaar ... nee maar wel degelijk een reden om naar een
oplossing te zoeken. Verder niet druk maken. Je heb vakantie ook als je een keer 20 meter verder gaat staan
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Stroomkabel?



Bericht door jackentiny »

Spaanse camping, spaanse campereigenaar, duidelijk niet de norm
20170930_084039.jpg
20170930_084039.jpg (46.63 KiB) 306 keer bekeken


grts,
Jack
Plaats reactie