Go-Box Oostenrijk: waar vind ik mijne missieklasse?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door hathi »

Mss heb je nog een kopie v.d Duitse fahrzeug brief,daar staat onder 14.1 de euro klasse.? Een Duitse garage,zou U mss ook nog kunnen helpen ,door het chassis nr in te voeren in hun computer, .........Tip: zo zie jemaar ,maak altijd een kopie,v/d fahrzeugbrief,daar U deze bij de keuring in moet leveren !
Hans
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door Kees_S »

Mijn ingevoerde camper heeft gewoon Euro5 op de kentekencard staan en een kopie daarvan was voor ASFinag voldoende bewijs voor de juiste goedkopere emissie klasse.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door hathi »

Zeker niet terug gelezen Kees,dat was nu juist het probleem :?:
Hans
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door Kees_S »

Ja zeker, dan heb je CoC/CVO-documenten nodig. Of je moet naar de RDW om de kentekengegevens te laten aanpassen.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door Premiumliner »

Inmiddels onderstaand bericht gehad van Hymer. Deze heb ik doorgestuurd naar Asfinag. Ben benieuwd naar hun reactie.
Daarnaast inmiddels via de Fiat dealer een CVO aangevraagd.

Sehr geehrter Herr,

vielen Dank für Ihre Anfrage vom 14.01.2019.

Im COC sind die benötigten CO2-Daten nicht aufgeführt, da wir als Aufbauhersteller dazu nicht verpflichtet sind.
Bei Ihrem Fahrzeug handelt es sich um ein Euro 5+ Fahrzeug mit den folgenden Werten:

De tabel die de emissiewaarden weergeeft kan ik hier helaas niet geplaatst krijgen! :(

Wir hoffen, wir konnten Ihnen hiermit behilflich sein.

Mit freundlichen Grüßen / Kind regards / Cordiali Saluti



Hymer GmbH & Co. KG
Carina Wohnhaas
Technischer Kundendienst
Holzstr. 19
88339 Bad Waldsee
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door Premiumliner »

De mail van Hymer bleek onvoldoende voor Asfinag voor het bepalen van de emissiewaarde.
Inmiddels heb ik van de Fiat dealer via Fiat Nederland een verklaring emissieklasse ontvangen en daarmee is Asfinag akkoord gegaan.
Deze verklaring heeft mij niets gekost. Met dank aan de Fiat dealer en Fiat Nederland. :D :bow:
Voor automatische afschrijving is nog wel een `SEPA mandaat` vereist, dat is een door de bank en mij ondertekend formulier.
Al met al nog een hele rondslomp vind ik, maar het voorkomt boetes en oponthoud aan de grens omdat de tol automatisch wordt afgeschreven.
De Go Box wordt met de post aan mij verzonden en is geregistreerd op de eigen camper.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door jurgenc »

Je krijgt achteraf nog wel een rekening van 5 € voor verzendingskosten. Had je hem met de papieren die je nu hebt ingevuld aangegeven dat je de go box ergens opgepikt in een verdeelpunt, dan was het zelfs volledig gratis geweest.
Het is inderdaad effe wat papierwerk, maar daarna ben je gerust.
De rekening wordt snel en gemakkelijk geregeld. Geen krediet op voorhand opzetten ... Zelfs al rij je enkel op tolvrije wegen, geen stress dat je toch eens per ongeluk op een tolweg belandt.
H20
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Go-Box Oostenrijk Emissieklasse



Bericht door Kees_S »

Helemaal eens met Jurgenc. Goede reclame voor de Go-Box die ook als EasyGo+ box op de markt is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Go-Box Oostenrijk: waar vind ik mijne missieklasse?



Bericht door Premiumliner »

Dat is dan ook meteen de reden voor mij geweest om per bank, achteraf, te betalen!
Inmiddels heb ik de Go-box vandaag ontvangen per post.
Voor zover ik kan nagaan hoeft hij alleen nog maar achter het raam op de daarvoor bestemde plaats aangebracht te worden.
Een rekening voor de bezorging per post heb ik nog niet ontvangen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Go-Box Oostenrijk: waar vind ik mijne missieklasse?



Bericht door freddorr »

Aandachtspunt:
Als de gobox verstuurd is voordat zij de echte emissieklasse accepteerden, kan het zijn dat de box nog op de duurste klasse staat. Dat was in ieder geval bij ons aan de orde.

Wij hebben dat bij de grenspassage even laten controlern op advies van asfinag. Is bovenstaande het geval, dan kan dat, omdat de nieuwe gegevens wel in hun systeem staan, daar meteen ter plekke de box aangepast worden.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Go-Box Oostenrijk: waar vind ik mijne missieklasse?



Bericht door jurgenc »

@premiumliner,
Die rekening die volgt een tijdje later. Heb zelfs ter controle naar ASFINAG in Oostenrijk gebeld om zeker te zijn dat het wel klopte.
H20
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Go-Box Oostenrijk: waar vind ik mijne missieklasse?



Bericht door Kees_S »

Je kunt nu je de box en de papieren hebt ook online op https://www.go-maut.at/portal/faces/pag ... _neu.exa01 een eigen gebruikersaccount aanmaken. Daarin kun je alles zien en ook veranderen en ontbrekende documenten uploaden. En daarna kun je ook de Asfinag app op de mobiele telefoon activeren.

Denk er aan dat je niet alleen de GoBox achter de ruit moet hebben, maar je moet ook de bijbehorende papieren aan boord hebben voor een controle met staandehouding.
En verder moet je er op letten dat de juiste piepjes komen bij het passeren van de tolportalen. Gebeurt dat niet dan moet je binnen 100 km een tolservicestation opzoeken (tankstation langs de autosnelwegen met GoBoxservice). Via de app kun je ook tekort betaalde tol aanvullen.

En LET OP: Je moet minstens één keer per TWEE maanden inloggen op jouw account anders wordt het weer geblokkeerd.

Succes.

Kees.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Go-Box Oostenrijk: waar vind ik mijne missieklasse?



Bericht door Premiumliner »

Dank voor jullie reacties!
De factuur van de Go-box zie ik inderdaad nog tegemoet. Hij kan ook nog van de rekening worden afgeschreven.
De Go-box is al ingeschreven op Euro 5. Ik heb daarvan een bevestiging per mail gekregen
En de gebruiksaccount heb ik bij de aanvraag voor de Go-box direct al aangemaakt.
Die "kassabonnen" met daarop de voertuiggegevens ed. heb ik gekopieerd en samen met de originelen in de camper gelegd.
De mobiele app heb ik nog niet geïnstalleerd.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Plaats reactie