Aankoopadvies

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Aankoopadvies



Bericht door Bob Diesel »

niet doen :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6324
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Aankoopadvies



Bericht door Bas vd laar »

Dat zijn de prijzen nou eenmaal voor die T4's
In mijn ogen veel te hoog, maar mensen zijn bereid het te betalen.

Het is wel de juiste uitvoering qua motor, uiterlijk, opties e.d.

De KM stand is trouwens niet "onlogisch" zoals een paar mensen hier vermeldden, maar "geen oordeel", en dat is iets heel anders.
Onlogisch betekent namelijk dat er een hogere stand bekend is bij het RDW, bij geen oordeel betekent het simpelweg dat ze te weinig informatie hebben, dit komt uiteraard omdat hij eerst een buitenlands kenteken heeft gehad.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Aankoopadvies



Bericht door Autocaravana »

Voor een originele Westfalia (niet later ingebouwde bus) is dit een normale vraagprijs. Het gaat om een 2.5TDI en dat is de duurste en beste uitvoering. Het ontwerp kan dan 3 decennia oud zijn, deze camper gaat nog vlot mee in het verkeer.
Omdat deze motoren doorgaans zonder probleem meer dan een half miljoen kilometer halen, zou ik me niet druk maken om het kilometrage. Mijne van 1999 heeft 375.000 en doet het nog bijzonder goed.

Veel mensen geven de voorkeur aan een T4 boven een T5, vanwege de degelijkheid. Wel alles goed onderzoeken natuurlijk, ook het campergedeelte, zoals standkachel en koelkast.

Koppeling met vliegwiel is een stevige reparatie/vervanging, dus controleren of dat al eens gebeurd is.
Andere aandachtspunten zijn vacuümpomp, krukaspoelie, verwarming en ventilatoren.

Het klopt inderdaad dat de RDW nooit een oordeel geeft over de km-stand van een geïmporteerde auto. Een goed bijgehouden serviceboek ondervangt dit natuurlijk.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Zuidewind55
Berichten: 15
Lid geworden op: do 04 dec 2014, 15:26

Re: Aankoopadvies



Bericht door Zuidewind55 »

Iedereen bedankt voor de input en tips.
Voor mij genoeg stof tot nadenken.
Het punt van de milieu eisen is wel belangrijk.
Nogmaals dank allemaal!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aankoopadvies



Bericht door de Jonckheer »

Een milieu eis zou voor mij nooit meewegen omdat je daarmee altijd achter de feiten aan blijft lopen. Vandaag koop je een nieuwe en over een paar jaar mag je al diverse steden niet meer in. Ik vraag mij trouwens af wat je eigenlijk met een camper in een stad moet doen. Maar ja, dat is weer een andere discussie...
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3889
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies



Bericht door henk en lila »

Bas vd laar schreef:
do 03 jan 2019, 23:56
....
De KM stand is trouwens niet "onlogisch" zoals een paar mensen hier vermeldden, maar "geen oordeel", en dat is iets heel anders.
Onlogisch betekent namelijk dat er een hogere stand bekend is bij het RDW, bij geen oordeel betekent het simpelweg dat ze te weinig informatie hebben, dit komt uiteraard omdat hij eerst een buitenlands kenteken heeft gehad.
Klopt. Mijn fout.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Aankoopadvies



Bericht door peter »

Hoeft niet zo slecht te zijn . Zou even het vw centrum afrt bellen en eventueel in contact komen met de vorige eigenaar. Dan pas besluiten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Zuidewind55
Berichten: 15
Lid geworden op: do 04 dec 2014, 15:26

Re: Aankoopadvies



Bericht door Zuidewind55 »

Bedankt voor de tip Peter!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Aankoopadvies



Bericht door peter »

Deze campers zijn nu eenmaal zo duur, als hij in een goede , betrouwbare staat is houdt hij ook zn waarde. . Succes met je besluit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Aankoopadvies



Bericht door iSonic »

Ik vraag me af of die betrouwbaarheid er echt is bij deze km standen. Hoor veel mensen met zo'n bus roepen dat hij super degelijk is en met gemak een half miljoen haalt. Vervolgens kom er dan een verhaal over exotische en dure (motor/bak) reparaties.

Tsja haalt hij dan met 'gemak' de half miljoen of met heel veel onderhoudt en kosten? Maar goed als je een bus van 22 jaar oud koopt met 350.000 op de teller voor 13.000 euro dan laat je een (dure) reparatie doen want je zet geen 13.000 bij de sloper neer.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Aankoopadvies



Bericht door KTManiac »

Aan de andere kant, het is wel techniek waar ik een flink stuk meer vertouwen in heb dan in een moderne Euro 6 diesel met alle storingsgevoelige mlieutroep er omheen gebouwd.
Wim1955
Berichten: 99
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 20:40

Re: Aankoopadvies



Bericht door Wim1955 »

Zelf rijd ik in een Renault Master II , een T33 2.8idTD met nu 350.000 km op de klok .
De inbouw is van Butler en precies wat ik van zo'n "campervan" verwacht .
Deze wagen blijkt uiterst betrouwbaar te zijn .
In 3 jaar heeft ie mij 1 keer laten staan .
Het schottenpompje in de inspuitpomp had het begeven .
Dit kwam volgens de Bosch service door water in de brandstof .
Gevolg van langere tijd niet gebruiken .

Stilstand is dus slechter dan gebruik .
En , ik vind een lage km stand ook daardoor bedenkelijker dan een hoge km stand met aantoonbaar goed onderhoud .

Groet Wim
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8477
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Aankoopadvies



Bericht door EasyBee »

Autocaravana schreef:
vr 04 jan 2019, 1:45
Veel mensen geven de voorkeur aan een T4 boven een T5, vanwege de degelijkheid. Wel alles goed onderzoeken natuurlijk, ook het campergedeelte, zoals standkachel en koelkast.

Koppeling met vliegwiel is een stevige reparatie/vervanging, dus controleren of dat al eens gebeurd is.
Andere aandachtspunten zijn vacuümpomp, krukaspoelie, verwarming en ventilatoren.

Het klopt inderdaad dat de RDW nooit een oordeel geeft over de km-stand van een geïmporteerde auto. Een goed bijgehouden serviceboek ondervangt dit natuurlijk.
Zoals in de advertentie staat : "De auto is volledig gedocumenteerd, de gehele onderhoudshistorie vanaf de eerste eigenaar tot de laatste onderhoudsbeurt is aanwezig." Je ziet op een van de foto's de onderhoudsboekjes voorbij komen.

Mijn broer heeft een T4 met Dehler opbouw van de zelfde leeftijd, maar iets minder kilometers. Geweldige auto en wordt ook dagelijks gebruikt als woon-werk auto. Uiteraard gebruiken ze hem ook voor vakanties. Prima ding. Bij zo'n prijs hoort er wel garantie op te zitten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aankoopadvies



Bericht door de Jonckheer »

Garantie op een auto van 21 jaar oud? Ja, ze zien je aankomen! En als je het al krijgt staat het bol van de uitsluitingen en is het ten hoogste 3 maanden. Ja, dat schiet wel op. Die km zeggen niet zoveel, ik kocht mijn bus met meer dan 1 miljoen op de klok en die was (en is) technisch in prima staat. Nou betaalde ik daar maar €6000 voor dus dan kun je wel wat risico nemen. Persoonlijk vind ik die vw busjes absurd duur voor wat je ervoor krijgt. Maar ja, als je er persé een hebben wil moet je ook betalen, dat is nu eenmaal zo bij een gewild artikel.
Plaats reactie