Waterlekkage via ventilatie dakluik

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Water lekkage via ventilatie dakluik



Bericht door henk en lila »

Met de fabrikant van het luik kun je niks. Je enige aanspreekpunt is de dealer en die moet het maar met Adria regelen.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Water lekkage via ventilatie dakluik



Bericht door Transitje »

Dat dakluik zal er gewoon af moeten en opnieuw gemonteerd met een tussenstuk waardoor het luik zelf nergens puntbelasting krijgt bij het vastzetten.
Een vrij simpele klus, al helemaal voor een vakman.
Groeten

Klaas
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Water lekkage via ventilatie dakluik



Bericht door myway »

Nog eens goed naar de foto gekeken en ik denk dat daar waar die scheurtjes inzitten een passtuk is.
Daarna is die zwarte rand de kit van het luik zelf.
Zoals ik het lees is de wagen bij een handelaar gekocht en die kan niets bij Adria.
Ondernemers risico heet dat.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Water lekkage via ventilatie dakluik



Bericht door Transitje »

Het oplossen van dit probleem is voor een camper/caravanbedrijf een fluitje van een cent. Dit is al zoveel gedaan, door zowel bedrijven als particulieren.
Adria plaats tussen het dak en het dakraam een onbenullig en slecht passend tussenstukje van plastic dat gewoon niet goed kan werken.
Om het allemaal nog een beetje passend te laten zijn moet er een grote hoeveelheid kit worden gebruikt en ook daar is Adria te zuinig geweest.
Ik heb het zo opgelost: viewtopic.php?f=3&t=8451611&hilit=dakluik
Best wel even werk maar dan is het ook in één keer goed gebeurt, aanzienlijk beter dan Adria doet. Daarbij vraag ik mij af wat het nou zou kosten om een goed passend middenstuk te maken, dat zullen echt de kosten niet zijn.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Water lekkage via ventilatie dakluik



Bericht door Kroppie »

waarom zouden ze, de klant/dealer/handelaar lost het op , kost het hun helemaal niets, een fabrikant heeft maar 1 doel:
van wat er in jouw portemonnee zit , zoveel mogelijk in die van hem zien te krijgen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Water lekkage via ventilatie dakluik



Bericht door harvangel »

B1gcheese schreef:
zo 23 dec 2018, 9:15

Maar het is niet het einde van de wereld. Dit is een relatief kleine reparatie en moet zo gepiept zijn. Daarna kunnen jullie lekker genieten van de mooie bus!
Daar gaan we ook wel van uit. Maar op onze maidentrip waren we ook al het een en ander tegengekomen, water in het woongedeelte omdat de slang van de douchekraan lekte, niet werkende duur gemonteerde zonnepanelen (bleek instellingsfoutje) en dan nog wat klein grut. We hebben heel wat moeten bellen met de dealer. Dus dan komt dit er boven op. Maar komt vast en zeker goed.

Transitje heeft er ook al eerder in een uitgebreid topic melding van gemaakt. Zolang er nog garantie is laat ik reparaties aan de dealer over. Anders ben je de garantie kwijt.

Een ieder dank voor de reacties!
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Water lekkage via ventilatie dakluik



Bericht door kampertjes »

Nee, das wel balen zeg! Voor 61 mille verwacht je toch niet zulke problemen. Daar kun je een nieuwe voor kopen.
Sterkte er maar mee en laat je plezier er niet door vergallen. Tenslotte werkt het meeste wel goed (mag ik aannemen)
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Waterlekkage via ventilatie dakluik



Bericht door harvangel »

Hoe is het afgelopen?
Onder garantie is het dakluik opnieuw geinstalleerd.
Een nieuw, aanmerkelijk verbeterd, kader geplaatst. Veel dikker en steviger dan het eerst gemonteerde dunne en gescheurde kader. Het oude dakluik terug geplaatst. Contact gehad met iemand van Dometic, Technical Helpdesk Engineer, en die stelde dat lekkage van een gesloten dakluik onbekend was. De technische mannen van de handelaar, al 40 jaar in campertechniek werkzaam, zeggen dat zij regelmatig meemaken dat een verder prima gemonteerd dakluik zonder kitproblemen, toch lekt, mogelijk via het ventilatie deel als er veel wind en regen is. Ook nu zagen ze in het hout geen sporen van lekkage. We hopen dat ze ongelijk hebben. Dat we gewoon droog wakker worden na een nachtje regen en wind.
Plaats reactie