Daar gaan we weer met ons campertje... op stap

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door thole »

Al met al ben ik eigenlijk best tevreden. Klaag wel maar heb het nog te goed om het hesje uit de camper te halen! Druk maken niet meer zo erg als vroeger.
Als echte linkse rakker ken je toch vast nog wel het begrip solidariteit Aad?
Een rood hesje?

https://www.facebook.com/rodehesjes/

En nog een paar weken, dan gaan we met de camper weg, indachtig de titel van dit topic.
We moeten nog wel mijn broer machtigen om te stemmen in maart, dat dan wel weer.
Want we blijven wel een tijdje weg :lol:(juni/juli)
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Meine »

Bij het verhaal van Aad kan ik me alleen maar aansluiten, een groot deel van de hedendaagse problematiek wordt veroorzaakt door een explosief groeiende wereldbevolking. Verbeterde gezondheidszorg wereldwijd in combinatie met kerken die nog steeds voorbehoedmiddelen afwijzen zorgen voor een explosieve bevolkingsgroei.

Meer mensen, meer welvaart, het gaat dubbel op met de toename van de vervuiling. Naast alle reeds genoemde zaken als onder andere industrie, luchtvaart en verkeer barst ook het toerisme zo langzamerhand uit z'n voegen. Campers zijn in veel gebieden in Europa een ware plaag geworden en overheden nemen maatregelen, campers zijn steeds minder wekom. Verbodsborden, hoogtebalken overal bij parkings, het eind is nog niet in zicht. Campers komen al in de problemen ver voor het moment dat alles elektrisch voortbewogen wordt.
Ook voor toerisme in het algemeen geldt dat, In Venetie, Barcelona of Amsterdam zijn zo langzamerhand toeristen amper nog welkom. 540.000 vluchten per jaar (veelal met vakantiebestemmingen) vanaf Schiphol, waanzin is dat!

Naar mijn mening is alles dus terug te voeren op de massale aanwezigheid van de mens. In mijn jonge jaren ging ik met de polsstok Kievitseieren rapen, overal weidevogels en een eitje minder in het nest maakte niet uit. Nu: bijna geen weidevogels meer en het eierenrapen is dus terecht verboden. De mens heeft ook daar de natuur verdrongen.

We zitten in een onomkeerbaar proces, de groei van de wereldbevolking die steeds meer gecombineerd gaat worden met de beknotting van persoonlijke vrijheden. Uiteindelijk zullen we wellicht gevangen gaan worden in een digitale virtuele wereld thuis, zodat we de deur niet meer uit hoeven. Want de ruimte is op. ik zou zeggen: geniet nog even van je camper.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door AadenAnke »

thole schreef:
wo 26 dec 2018, 14:26
Al met al ben ik eigenlijk best tevreden. Klaag wel maar heb het nog te goed om het hesje uit de camper te halen! Druk maken niet meer zo erg als vroeger.
Als echte linkse rakker ken je toch vast nog wel het begrip solidariteit Aad?
Een rood hesje?
https://www.facebook.com/rodehesjes/
Jazeker! Maar al dat afscheiden van de groep kom de goede zaak niet ten goede! Verdeel en heers! Helaas delen we ons te vaak en heersen daardoor niet meer. Kijk naar alle partijen die zeggen het linkse gedachten goed te hebben en samen zitten ze onmachtig aan de kant. Onderling te verdeelt en te ver uit elkaar om een gezamenlijke vuist te maken.
Solidariteit ook een kreet uit het verleden. Ik ben er nog steeds een groot voorstander van. Een van de laatste denk ik tegenwoordig wel eens. In aantal in ieder geval met te weinig. De passie en de ideologische gedrevenheid ontbreken me tegenwoordig, dit in tegenstelling met vroeger toen ik nog voldoende idealen had om voor te knokken. Misschien ben ik intussen een stuk meer realistisch en wat genuanceerde in mijn stellingname (kan geen kwaad, was soms te hard en rechtlijnig) geworden.
Ben in de loop van jaren ook iets te vaak teleur gesteld in de mensen. Als vakbondsman goede regelingen afgedwongen in de bedrijfstak en in het bedrijf zelf. Als anderen die regelingen/afspraken dan voor een habbekrats of eigen gewin weggeven om te kunnen profiteren van het korte termijn effect. Heb ik zoiets zal mijn tijd nog wel duren! Ik wil met de camper weg! Dat laatste vanaf half maart weer. En dan nog 5 jaar door zwoegen tot het definitief kan en mag.

Gr. Aad
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door isoplus »

Hier in Quarteira waar men overigens zeer gastvrij is, zijn de funderingen voor de hoogtebalken onlangs gestort. In het voorjaar worden de balken geplaatst.
En ik moet zeggen terecht, zelfs nu kunnen de Portugezen niet hun auto parkeren op de duinen vanwege het enorme aantal campers dat neus aan kont staat.
Wat daar overigens de lol van is ontgaat mij in ieder geval, het is er gewoon een zooitje.
Dus gaan met je camper? Prima, maar een ander tot last zijn is uitlokken van tegenmaatregelen.
Van teveel hebben de plaatselijke inwoners de buik meer dan vol en dat is jammer vooral omdat de camping bijna leeg is.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door doov »

Bob Diesel schreef:
vr 21 dec 2018, 18:55
er gaan hele industrieen aan kapot
je kan nu al bijna geen auto kopen waar een ,,beetje,, caravan achter kan
laat staan een E auto, die zijn en blijven ondanks subsidie te duur voor jan met de pet
Ik snap die subsodie wel. Je moet toch ergens beginnen. Anders zijn autorijders niet makkelijk over te halen om elektriek te gaan rijden.
En anders dan jij denkt, komt dat ook ten goede aan de man met de kleine beurs,
Niet nu, maar wel over een aantal jaar als hij geen normale auto meer mag kopen. Dan zijn er toch 2e hands elektrieke autp’s nodig. En dat zijn die dingen die nu met subsidie aan de man worden gebracht.
En als die nu niet worden ingezet, dan ontstaat er op termijn een tekort en kunnen alleen degenen die een nieuwe kunnen betalen blijven rijden.
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door c.westerman »

Maar de camping kost geld :silent: Wij staan ook niet in zo'n gekkenhuis maar ieder zijn meug :cheers:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Huub56 »

Elektrische auto gaat het niet worden lees maar eens wat er komt kijken aan vervuiling om een accu te maken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Marco Polo »

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Bob Diesel »

doov schreef:
wo 26 dec 2018, 18:01
Bob Diesel schreef:
vr 21 dec 2018, 18:55
er gaan hele industrieen aan kapot
je kan nu al bijna geen auto kopen waar een ,,beetje,, caravan achter kan
laat staan een E auto, die zijn en blijven ondanks subsidie te duur voor jan met de pet
Ik snap die subsodie wel. Je moet toch ergens beginnen. Anders zijn autorijders niet makkelijk over te halen om elektriek te gaan rijden.
En anders dan jij denkt, komt dat ook ten goede aan de man met de kleine beurs,
Niet nu, maar wel over een aantal jaar als hij geen normale auto meer mag kopen. Dan zijn er toch 2e hands elektrieke autp’s nodig. En dat zijn die dingen die nu met subsidie aan de man worden gebracht.
En als die nu niet worden ingezet, dan ontstaat er op termijn een tekort en kunnen alleen degenen die een nieuwe kunnen betalen blijven rijden.
Dat is precies wat gaat gebeuren, alleen die een nieuwe kunnen rijden blijven rijden
de gebruikte worden grondstof voor andere doeleinden
een gebruikte batterij is nl gewoon op, dus afval, dus grondstof
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Marco Polo »

Grondstof voor nieuw accu’s blijkbaar.
Nissan heeft in Fukushima (Japan) een fabriek gebouwd waarbij Leaf accu’s worden geanalyseerd.
De goede cellen worden eruit gehaald en weer samengevoegd.
Die opgewerkte accu’s gaan voor half geld de Japanse markt op.
De andere cellen worden weer verwerkt in accu’s voor andere doeleinden.

Grootste probleem wat ze blijkbaar moesten overwinnen was de tijd die het kost om de cellen van een voertuigaccu te analyseren op bruikbaarheid.
Doen ze nu 4 uur over.

Uiteindelijke doel van Nissan is hiermee de restwaarde van de Japanse Leafs te vergroten.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Autocaravana »

Elektrische auto gaat het niet worden
Nu grote spelers als Volkswagen hebben gezegd dat elektrisch de toekomst is, ondersteund door wetgeving in Europa en de lidstaten, is er geen weg meer terug. Maar je mag het zelf beter weten natuurlijk.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Bob Diesel »

dus komen de ,, vernieuwde,, accu,s weer in een nieuwe
voor de gewone man nog steeds nieuw en onbetaalbare auto

wat denk je waarom m,n pas maanden geleden gekochte Panda 4 jaar oud was
dan kost die nog maar de helft van nieuw,, zit ook maar :wink: :wink: een halve motor in
een 2 cylinder :DD
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Marco Polo »

Nee, je koopt een 2e hands Leaf waarbij je relatief goedkoop de accu’s kan wisselen als deze hun 80% capaciteitsgrens bereikt hebben.
(Op dit moment alleen nog voor de Japanse markt)

De eerste eigenaars kunnen hem dan ook weer iets duurder aan jou verpatsen natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Huub56 »

Net bekend geworden dat er in Duitsland voor de steden waar rijverbod komt voor diesels er uitzonderingen komen voor campers.
Plaats reactie