Daar gaan we weer met ons campertje... op stap

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Marco Polo »

Da’s het probleem van “gele hesjes”: iedereen heeft zijn eigen definitie van beter ;-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Bob Diesel »

het gaat al beter als het me niet slechter zou gaan :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door thole »

Noteer dan maar vast in je agenda:
13 jan. as in Utrecht , rode hesjes demonstratie, niet een initiatief van extreem rechts maar van de FNV.
En met duidelijke eisen, zie Facebook
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Autocaravana »

Al die maatregelen hebben een enorm gevolg: 0,0007 graden minder opwarming.
Hoe lang wordt deze onzin van Baudet nog herhaald? Ik dacht dat iedereen inmiddels wel weet hoe het werkelijk zit. Maar voor de allerlaatste onwetende nog een keer: in Parijs is afgesproken dat landen zich inspannen om de temperatuurstijging te beperken tot 2 graad. Nederland moet daar zijn bijdrage aan leveren. Het is een klein land en daarom op wereldschaal een kleine bijdrage.
Je kunt ook gaan uitrekenen wat de bijdrage voor elke individuele Nederlander is. Een onmeetbaar kleine bijdrage aan beperking van de opwarming. En dan natuurlijk zeggen dat het zinloos is. Nu zegt Baudet in feite dat kleine landen niets hoeven te doen omdat ze klein zijn. En u praat hem blijkbaar na.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Autocaravana »

Natuurlijk de ouderen hebben het weer gedaan. In welke wereld leefde u de afgelopen 30 jaar. In die wereld natuurlijk ook niet mee geprofiteerd met wat de ouderen niet deden.
Ik mag mezelf ook wel tot die groep rekenen al voelt dat niet zo. Ik heb op mijn manier mijn best gedaan de afgelopen decennia om het tij te keren, maar veel weerklank vond ik niet.
Ik ben volwassen geworden met de Club van Rome en Rachel Carson.
Nu gebeuren langzamerhand de dingen die ik 40 jaar geleden al wilde.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door FredV »

Marco Polo schreef:Da’s het probleem van “gele hesjes”: iedereen heeft zijn eigen definitie van beter ;-)
Probleem??? Welk probleem bedoelt u eigenlijk???
Knibbel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Marco Polo »

Precies zoals ik het in je quote verwoord heb.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door FredV »

Marco Polo schreef:Precies zoals ik het in je quote verwoord heb.
??? Dat zal dan wel het probleem zijn.
Knibbel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Marco Polo »

Het is een signaal
Meer niet
Is geen organisatie of structuur waar zaken mee gedaan kunnen worden.
Geen pakket van eisen.
Alleen: wij zijn boos en pikken het niet langer.
Dat kan.

In Frankrijk zijn uiteindelijk op het hoogtepunt iets van 287000 mensen in protest gekomen.
Lijkt heel wat en heeft even een schok effect gehad.
Maar per saldo was dit minder dan 0,45% van de Franse bevolking.

In Frankrijk heeft de overheid effe wat ruimte gegeven om te voorkomen dat het wat meer body zou krijgen maar uiteindelijk zitten daar nog steeds dezelfde overheid, met dezelfde targets waar het volk ze democratisch voor verkozen heeft.
Die alleen weet dat ze hun verkooptechnieken flink op moeten schroeven.
En de onderhandelingen sullen weer verder gevoerd worden met de gevestigde overlegstructuren.

Lijkt het me toch slimmer om gelijk bij die gevestigde structuren te beginnen en als “boze” burger daar je grieven te deponeren en bijvoorbeeld vakbonden voor je aan de gang te zetten.

Scheelt een hoop onrust en chaos waar extreme fracties weer riant gebruik van maken zoals in Frankrijk gebleken is.
En het is naïef om te denken dat je uiteindelijk daar toch niet weer de rekening voor gepresenteerd krijgt.


Maar gelukkig laten we ons hier niet zo gek maken als de Fransozen dat gedaan hebben ;-).
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door FredV »

We moeten toch ergens beginnen. Ik moet alleen nog een rood hesje aanschaffen voor de FNV demonstratie op 13 januari in Utrecht.

Ik citeer Autocaravana zijn: “Ik kan niet wachten”
Laatst gewijzigd door FredV op ma 24 dec 2018, 7:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Knibbel
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Navigator »

Autocaravana schreef:
ma 24 dec 2018, 0:49
Al die maatregelen hebben een enorm gevolg: 0,0007 graden minder opwarming.
Hoe lang wordt deze onzin van Baudet nog herhaald? Ik dacht dat iedereen inmiddels wel weet hoe het werkelijk zit. Maar voor de allerlaatste onwetende nog een keer: in Parijs is afgesproken dat landen zich inspannen om de temperatuurstijging te beperken tot 2 graad. Nederland moet daar zijn bijdrage aan leveren. Het is een klein land en daarom op wereldschaal een kleine bijdrage.
Je kunt ook gaan uitrekenen wat de bijdrage voor elke individuele Nederlander is. Een onmeetbaar kleine bijdrage aan beperking van de opwarming. En dan natuurlijk zeggen dat het zinloos is. Nu zegt Baudet in feite dat kleine landen niets hoeven te doen omdat ze klein zijn. En u praat hem blijkbaar na.
Ik praat helemaal niemand na, maar check wel de feiten. Waar komt toch steeds die onzin vandaan dat het een verzinsel van Baudet betreft? Ken je bronnen. Het is nog erger! Baudet is slechts een boodschapper. Wat Baudet terecht stelt is dat de enorme investeringen en lasten voor de burger niet in verhouding staan tot de milieu-technische 'winst'. En wat mij betreft heeft hij DAAR een punt. Verder heb ik weinig met Baudet. Maar wat dan? Moeten we verder met de kliek Rutte, Buma en Klaver cs?

Conclusie '0,0007 graden'
Nederland is als klein land verantwoordelijk voor niet meer dan 0,35 procent van de mondiale uitstoot, het Nederlandse klimaatbeleid kan op wereldschaal daarom weinig uitrichten. Hoe weinig is moeilijk precies vast te stellen, maar een bijdrage voor de komende dertien jaar komt wellicht in de buurt van 0,0003 graden. We beoordelen de stelling daarom als grotendeels waar.


Een van de bronnen, NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/19/re ... 8-a1578000

Waarom blijven we die grote partijen steunen? Heb je gisteren Buma niet zien afgaan? We leren het echt nooit. Lees het dossiertje Dividendbelasting nog eens. Kijk naar het pact van Marrakesh en denk nog even aan het inlegvelletje. Wat worden wij als Nederlanders getild door onze overheid.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Dafluc »

Het is alleen geen kwestie van de politiek wel of geen gelijk geven. Of je het nou wel of niet eens bent met de heren en dames uit Den Haag of van Europa, hoe klein Nederland ook is, hoezeer je ook naar andere vervuilers kunt blijven wijzen. Daar gaat het niet om. Je mag ook overal boos om zijn en van alles en nog wat eisen. Je mag vinden dat het weer die arme ouderen zijn die dit land hebben opgebouwd die het hardst worden getroffen. Of je mag vinden dat we dit allemaal doen voor de generaties die nog moeten komen. Ook dat doet er niet toe.
Zolang je maar beseft dat we niet echt goed bezig zijn en dat we daar met zijn allen iets aan zullen moeten en kunnen gaan doen. Als dat besef er niet is dan is elk gesprek hierover bij voorbaat verspilde tijd en energie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Kroppie »

ik zal nog wat panelen bijplaatsen, kan er nog wat van de rekening af.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Navigator »

Dafluc schreef:
ma 24 dec 2018, 7:40
Het is alleen geen kwestie van de politiek wel of geen gelijk geven. Of je het nou wel of niet eens bent met de heren en dames uit Den Haag of van Europa, hoe klein Nederland ook is, hoezeer je ook naar andere vervuilers kunt blijven wijzen. Daar gaat het niet om. Je mag ook overal boos om zijn en van alles en nog wat eisen. Je mag vinden dat het weer die arme ouderen zijn die dit land hebben opgebouwd die het hardst worden getroffen. Of je mag vinden dat we dit allemaal doen voor de generaties die nog moeten komen. Ook dat doet er niet toe.
Zolang je maar beseft dat we niet echt goed bezig zijn en dat we daar met zijn allen iets aan zullen moeten en kunnen gaan doen. Als dat besef er niet is dan is elk gesprek hierover bij voorbaat verspilde tijd en energie.
Wat ik probeerde aan te geven is dat de aanvliegroute van onze overheid niet juist is, ze geven niet het goede voorbeeld. Nederlanders zijn best bereid mee te denken in maatregelen. Maar keer op keer op het verkeerde been te worden gezet door de overheid jaagt iedereen in de gordijnen. Ik heb dit jaar voor meer dan 15000 euro in zonnepanelen, elektrische auto en isolatie gestoken. Niet dankzij, maar ondanks de overheid. En wellicht dat mijn maatregelen bijdragen aan 0,00000000000007 procent verminderde opwarming van de aarde :wink: . Niet voor mijzelf maar voor mijn kinderen en (eventuele) kleinkinderen.
Forum verlaten.
Plaats reactie