Hoe lang BPM?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door bertusjan »

hallo ik heb gedaan wat jullie zijden en eens gekeken naar een vergelijkbare camper met nl kenteken ik kom dan echte bij een vw van 1993 ook eerste afgifte nl en dan staat er bij fiscaal "bruto BPM € 7205 moet daar nog zoveel bpm overbetaald worden ?? is toch raar kenteken is vt-99-v8 ik snap het niet meer sorry
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door bertusjan »

en dan nog een ford uit 1991 aangeboden voor 6250 als je die met kenteken 96-pdr-5 bij rdw invoert krijg je onder fiscaal 4900 euro te zien ??? kanonnne ik snap er niets meer van sorry
:bang:
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door zwerf-busje »

Dat zijn de oorspronkelijke bpm bedragen.
Dat zijn de bedragen die als basis gelden voor tabel.
Groet Ruud
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door bertusjan »

ik begrijp het niet dar zijn dus dan bedragen die al betaald zijn door diegene die het voertuig toenmalig invoerde ??
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door bertusjan »

of moet ik die alsnog betalen ??
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door 't Busje »

Die bedragen hoeven nooit betaald te zijn, zeker niet bij oudere campers. Toen ik mijn Kia Pregio in 2005 van bestelwagen om liet bouwen naar camper, kwam er € 5.328 bruto BPM op het kentekenbewijs, maar ik hoefde alleen het resterende bedrag, toen iets van € 2.500 te betalen.
Dat BPM bedrag van het kentekenbewijs is de basis voor het gebruik van afschrijvingstabel.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
bertusjan
Berichten: 88
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 21:53

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door bertusjan »

sorry voor mijn onwetendheid maar ik begrijp dus dat die bpm waarde gezien moet worden als zeg maar nieuw waarde en dan moet je daar die belasting tabel op loslaten om de reële bpm te bepalen ? wel raar voor een camper van 93 nog zoveel bpm sorry het is mij nog niet helemaal helder ik zal alles nog een goed proberen na te lezen en geen onnodige vragen stellen excuses
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door seth_space »

Op de belasting site is de tabel van te betalen btw te vinden.
1993 is 25 jaar oud en als de afbouw in 18 jaar naar 0 is hoef je dus geen bpm meer te betalen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door Bas vd laar »

De nieuwprijs van elke auto bestaat uit 3 componenten:

Netto catalogusprijs
BTW
BPM

De BPM die jij ziet is de prijs die er nieuw op zit.
Dus als dat 7000 euro is neem de de afschrijvingstabel voor 7000 euro
Daar zie je het aantal jaren en maanden van hoe oud de auto is, stel dat er na 5 jaar 5000 euro is afgeschreven dan dien je nog 2000 euro te betalen als je hem invoert.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door Kees_S »

seth_space schreef:
za 29 dec 2018, 16:21
Let wel op. Het hierboven genoemde bedrijf adviseert bijv het 5 dagen kenteken ( gele vakje) dat NIET is toegestaan.
Laat je dus goed voorlichten!
Klopt, je mag in Nederland als Nederlander met hier een vast woonadres in GEEN ENKEL buitenlands voertuig rijden, zelfs geen huurvoertuig en ook geen geleende auto of camper met een gewoon buitenlands kenteken van de eigenaar in het buitenland.
Vóór het binnenrijden in NL moet je daartoe ontheffing aanvragen. Dat kan bijvoorbeeld permanent voor een voertuig van jouw buitenlandse werkgever waarmee je in Nederland moet werken of woon/werktrajecten moet rijden. En verder kan dit per voertuig voor maximaal 14 aaneengesloten dagen per jaar. Je kunt dat met BSN en VIN online regelen bij de Belastingdienst. Ze sturen je dan per email een pdf-document met de ontheffing hetgeen je bij controle moet kunnen tonen samen met een geldige (buitenlandse) groene kaart voor de WA-verzekering. Die behoort standaard bij het gele Duitse 5-dagen kenteken. Op deze manier kun je dus wel degelijk legaal maximaal vijf dagen in Nederland rijden met een in te voeren camper.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door seth_space »

Geel kenteken is ook in die gevallen niet toegestaan. Vraag na bij de politie.
Maar ik ga die discussie hier niet opnieuw voeren. Het staat iedereen vrij met zijn camper een extra risico te lopen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Hoe lang BPM?



Bericht door Marco Polo »

Wij van WC eend ;-)
https://www.automotiveimport.nl/import- ... geschreven

Ondersteunt echter Seth zijn verhaal.
450€ boete en wegsleep kosten.
Voor wat het waard is.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenplaten
Hierin geeft RDW een voorbeeld van een transito kenteken voor auto’s zonder NL kenteken.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door Kees_S »

En diezelfde RDW schrijft dit:
Voor het rijden vanuit het buitenland naar Nederland, geeft de RDW geen kenteken af.
Rijdt u met het voertuig voorzien van de buitenlandse kentekenplaat en het geldige buitenlandse kentekenbewijs naar de RDW? Dan moet u er rekening mee houden dat de RDW wettelijk verplicht is om het buitenlandse kentekenbewijs in te nemen.

Dus geen transito kenteken hiervoor mogelijk, maar wel de buitenlandse plaat (met ontheffingsaanvraag via de Belastingdienst) en de buitenlandse WA-groenekaart.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door willemzon »

Bij autoimport kun je een tijdelijk kenteken voor 1 dag aanvragen kosten 53 euro. Moet je nog wel een verzekering afsluiten kost bij hen 80 euro. Deze verz is 14 dgn geldig.
Toevallig heb ik hen gisteren hier over gebeld
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie