Hoe lang BPM?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door zwerf-busje »

Gedateerde tekst dus op dat eendagskenteken.
Dacht dat je elders nog ook kon ambtelijk wegen, maar dat is dus niet meer zo.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door frank_h »

Ik heb eens een auto ingevoerd en de RDW keuring was bij een tijdelijk punt in een garage ivm drukte bij de RDW. Ik moest toen bij een ander bedrijf gaan wegen.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door Kees_S »

seth_space schreef:Voordat er op basis van allerlei verhalen een misverstand ontstaat. Duits kenteken met geel balkje is in Nederland NIET toegestaan in geen enkele geval en wordt actief bekeurd als je betrapt wordt.
Rood balkje is volgens sommige ambtenaren ook niet correct maar wordt toegelaten en is bruikbaar.

De enige goede wijze om ellende te voorkomen is in Duitsland te rijden met een export kenteken en bij de grens te wisselen voor het eendaagse RDW kenteken dat gratis is. Zorg dan wel voor verzekering op het moment dat het RDW kenteken geplaatst is. Een eventuele verzekering op kentekenplaten in Duitsland vervalt op het moment dat je gebruik maakt van het RDW kenteken.
Je kunt dan meteen doorrijden naar het RDW station voor de rest van de invoer. Of als je de auto eerst wilt repareren de afspraak op RDW na aankomst thuis afzeggen. Daarmee ben je wel de keuringskosten ( ca 54 euro) kwijt omdat je op de dag van keuring af zegt. Het RDW kenteken is namelijk alleen geldig op de dag van de keuring.
Je hoeft bij keuringsafspraak niet vooral 54,- euro te betalen. Je betaald aan de balie van het keuringsstation en het tarief is net iets meer dan 100,- euro. En als je 24 uur vooraf annuleert dan ben je niets verschuldigd. Daar binnen kunnen ze een rekening sturen als je niet komt opdagen. Die is dan wel bijna 110,- euro inclusief de kosten van de nota. Dus deze optie lijkt mij vrij zinloos en erg duur.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Kees_S op za 26 jan 2019, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8656
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Hoe lang BPM?



Bericht door seth_space »

De keuring kost 54 euro.
Als je op de dag zelf afzegt ( zoals ik letterlijk zeg) dan kost je dat die 54 euro.
(het is mogelijk dat bij die factuur nog administratiekosten komen)
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... and#Kosten
Beoordeling goedkeuring 5-9 aspecten voertuig licht

De andere kosten waarmee jij in de war bent betreffen kenteken etc.. die hoef je uiteraard niet te betalen als je niet komt opdagen op je afspraak.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie