Wie heeft er ervaring met de EuraMobil 706SB?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
S560
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 11:45

Wie heeft er ervaring met de EuraMobil 706SB?



Bericht door S560 »

Na tien jaar tuffen in de oude (1993) Hymer S560 op Mercedes 310 wordt het tijd om uit te kijken naar wat anders. Het hefbed zal op den duur een onmogelijke klauterpartij blijken te zijn.
We hebben een EuraMobil 706 SB op het oog. Eén van 2003 automaat en één van 2004 met handgeschakelde bak. Beiden op Mercedes Sprinter 316.
Ze hebben beiden dezelfde indeling met frans bed met lage instap. Mijn ervaring met Mercedes is goed en ik wil graag achterwielaandrijving.
De automaat (Sprintshift) wordt door velen afgeraden. Iemand ervaring met deze EuraMobil? (Deugdelijkheid, vocht etc. etc.)
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Wie heeft er ervaring met de EuraMobil 706SB?



Bericht door tvdsande »

Ik weet niet of je naar het gewicht moet kijken ,ze zijn redelijk zwaar.
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Wie heeft er ervaring met de EuraMobil 706SB?



Bericht door Hymerferry »

Zou je mij per pb bericht wat meer over je Hymer kunnen vertellen mocht je verkoopplannen hebben?

Bedankt alvast.
S560
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 11:45

Re: Wie heeft er ervaring met de EuraMobil 706SB?



Bericht door S560 »

tvdsande, dat is inderdaad een punt. Mochten we tot aankoop overgaan dan gaat hij sowieso op de weegbrug. Dat zou ik bij elke camper doen evenals een uitgebreide keuring. Dank!
Marc 1979
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:50

Re: Wie heeft er ervaring met de EuraMobil 706SB?



Bericht door Marc 1979 »

Blokjes Mercedes zijn wa goed , sprintshift zijn de meningen verschillend over . Heb een sprinter bus met nieuwe type automaat 6 verzetten en due is super!! Sprintshift is wat bokkiger ! Heb een hele mooie eura 680 integraal wie ik best degelijk vind, denk wel gied vergelijkbaar net een hymer kwa bouwkealitijd en afwerking. Jammer dat ze geen alde kachels hebben.
Interesse in een 680 ? Is op b rijbewijs en heeft een verlaagd bed ivm instap problemen ! Mag 600 kg laden en heeft fiat 2,8tdi met alko tandem onderstel
Plaats reactie