Een eReader kopen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: E raider



Bericht door Premiumliner »

Bob Diesel schreef:
vr 23 nov 2018, 20:22
waarschijnlijk kom je uit bij
Kobo

zou je een kennis in NL hebben
geef hem/haar een vara abonement
krijg je een ereadere bij cadeau
na 1 jaar zeg je het abo op


zo heb ik er ook 1 aangekocht

https://abonneren.varagids.nl/e-reader- ... gJHM_D_BwE
De VARA website werkt niet goed. De schuifbalk aan de rechterkant komt er niet op, dus je kunt niet scrollen. Of ben ik de enige die dit heeft?
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Een eReader



Bericht door Don Esteban »

De VARA website met schuifbalk werkt bij mij prima. Maar ik herken het probleem. PC herstarten en opnieuw proberen.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Bert
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Een eReader



Bericht door Bert »

Jan en Simonne schreef:Ik ben heel blij met mijn Kobo. :wink:

Het enige, dat ik er echt vervelend aan vind, is dat je geen mappen kunt aanmaken per schrijver.
Dat schijnt alleen maar te gaan via "shelves" in Calibre, maar dat heb ik niet onder de knie.
Dat was veel prettiger bij het Bebook, daar stonden schrijvers en boeken gewoon op volgorde in de bibliotheek.
Lees dit eens
https://rsnijders.info/vakblog/inhoudso ... -ereaders/


Bert
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Een eReader



Bericht door Jan en Simonne »

:shock:

Dank voor de link. :thumbup:
Daar kan ik wel een jaartje mee vooruit. :lol:
Ik ga eens neuzen daar.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Een eReader



Bericht door Kroppie »

bij bookchoice elke maand 8 boeken downloaden voor 3,99 euro per maand.
www.bookchoice.com

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Een eReader



Bericht door Arnor »

Zelf heb ik een Kobo Aura. Enige probleem dat ik ondervind is digitale gecodeerde bibliotheekboeken over te zetten naar de Kobo. Oorzaak is dat ik geen computer meer heb. Daarmee ging het voorheen perfect via Adobe Digital Editions. Nu moet ik het doen via een Android tablet. De ADE-app voor Android biedt niet de mogelijkheid om boeken over te zetten. Weliswaar kun je de ADE-APP gebruiken om te lezen maar daar heb ik geen Lobo voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Arjan Burggraaf
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 17:21

Re: Een eReader



Bericht door Arjan Burggraaf »

Even voor al die mensen die er trots op zijn 22000 illegale boeken op hun computer te hebben: hoe zou jij het vinden om jaren aan iets te werken en er niets voor betaald te krijgen? Koop gewoon een boek.
Dit is de eerste dag van de rest van je leven..
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Een eReader



Bericht door Ruud Adam »

Als het goed is, zijn deze e-books ook gekocht.
Nu weet ik wel dat de meesten dat niet doen...

Ook weet ik dat er nu leden hier zullen komen, die zeggen ''waarom mag ik iets wat ik gekocht of gekregen heb, niet doorverkopen of weggeven''
Maar die vlieger gaat niet op.
Je mag het wel weggeven of doorverkopen, mits je het oorspronkelijke e-book vernietigt.
Wat nu gebeurt, is eigenlijk alsof je een papieren boek kopieert op een kopieermachine en dat weggeeft of doorverkoopt.
En daarvan weet iedereen (en vindt dat hopelijk ook) dat dit niet mag of niet hoort.
Maar als het om illegaal downloaden gaat, zijn de mensen die het hardste schreeuwen om law & order, die de regering beschuldigen van diefstal, of hun verontwaardiging laten horen als iemand iets onbehoorlijks doet op een camperplaats (om maar eens een populair onderwerp hier op het forum te noemen) meestal muisstil.
Groet, Ruud
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Een eReader



Bericht door Arnor »


Ruud Adam schreef:Als het goed is, zijn deze e-books ook gekocht......... .......Je mag het wel weggeven of doorverkopen, mits je het oorspronkelijke e-book vernietigt.
Heeft Ruud een handleiding hoe ik dat voor elkaar krijg vooral dus bij beveiligde boeken om kopiëren onmogelijk te maken. De ontwikkeling gaat snel. In vroeger tijden heel veel papieren boeken gekocht die ik veelvuldig uit heb geleend zonder dat enige uitgever daar bezwaar tegen had. Tegenwoordig lezen we veel op e-readers maar uitlenen ? Hoe doe ik dat?

Verstuurd vanaf mijn tablet

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Een eReader



Bericht door Bob Diesel »

Gewoon het bestand doorsturen
en dat mag meestal 3 of 5 x bij een aangekocht ebook

Voor de rest hier
ga nu niet roomser als de paus spelen
want daar gelooft niemand in :roll:

Vorig jaar kreeg je bv bij Texaco een aantal maanden een code voor legaal boeken te downloaden
ik dacht 5 of 10 boeken en dat 3 a 4 maanden achterelkaar
deze code,s mocht en kon je gewoon doorgeven en dat hebben we ook gedaan

Gewoon legaal zijn er tich duizenden boeken
ook bestsellers te halen op het www
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Een eReader



Bericht door WimZ »

Ruud Adam schreef:
ma 26 nov 2018, 18:27
Wat nu gebeurt, is eigenlijk alsof je een papieren boek kopieert op een kopieermachine en dat weggeeft of doorverkoopt.
En daarvan weet iedereen (en vindt dat hopelijk ook) dat dit niet mag of niet hoort.
Een eigen kopie maken en deze zelf gebruiken is toegestaan. Van een papieren boek op een kopieermachine ook!
Artikel 16c Auteurswet gaat over het voor eigen gebruik kopiëren op beeld- en geluidsdragers en andere (digitale) informatiedragers. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het kopiëren van een muziekwerk of een film op een USB-stick, een mp3-speler of de harde schijf van uw computer. Een dergelijke privékopie mag u alleen zelf en alleen voor uzelf maken.
Verkopen van een kopie mag natuurlijk niet!
Daarom is ook de thuiskopievergoeding er als je bijv een sd-card koopt. Het is dus ook toegestaan in de bibliotheek een cd te lenen en deze thuis te kopiëren en te gebruiken.
Dit geldt trouwens niet voor games en andere software programma's.
En als een cd/dvd beveiligd is tegen kopiëren dan mag je de beveiliging er niet afhalen en toch een kopie maken.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Een eReader



Bericht door Ruud Adam »

Het gaat er niet om om Roomser als de Paus te zijn.
Maar mensen moeten niet doen alsof het normaal is.
Want dat is het niet.
Het is ook geen halsmisdaad, maar dat is zwartrijden in de tram ook niet. En ook dat keuren we ook niet goed.

Als je als schrijver meer dan 10.000 boeken per titel verkoopt, hoor je tot de beter verdienende schrijvers.
Maar Saskia Noort vertelde in een interview in de krant dat een boek wat nog niet zo lang in de winkels lag, in no time 15.000 keer illegaal gedownload was. En dat deugt niet.

En ja, er zijn acties waarbij je gunstig of gratis aan e-boeken kunt komen.
De bieb heeft ook regelingen met schrijvers en uitgeverijen.
En ja, je mag voor thuisgebruik een kopie maken van sommige zaken waar copyright opzit.
En ook heel fijn als mensen allerhande zaken aanhalen waardoor uitlenen onmogelijk is. Ik ken het fijne niet van elke regeling,
Maar de meesten begrijpen wel wat de bedoeling was van mijn betoog.
Laatst gewijzigd door Ruud Adam op ma 26 nov 2018, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6056
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Een eReader



Bericht door TestCase »

Helaas is het alleen toegestaan een kopie voor jezelf te maken van boeken/CD/etc. die je zelf gekocht hebt of in bezit hebt, dus niet even lenen uit de bieb en dan kopiëren.

Daarnaast zijn er duizenden rechtenvrije boeken op internet te vinden.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Een eReader



Bericht door WimZ »

TestCase schreef:
ma 26 nov 2018, 19:58
Helaas is het alleen toegestaan een kopie voor jezelf te maken van boeken/CD/etc. die je zelf gekocht hebt of in bezit hebt, dus niet even lenen uit de bieb en dan kopiëren.
wat je omschrijft geld voor software. Boeken/cd/etc mag je zeker kopieren als je het leent uit de bibliotheek
Plaats reactie