(Elektrische) vouwfietsen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Eventrey
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 26 sep 2018, 20:52

(Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Eventrey »

Ha allemaal,

Wij kwamen laatst een bezitter van een elektrische vouwfiets tegen (Q-wick) en sindsdien zijn we aan het twijfelen of we elektrische of niet-elektrische vouwfietsjes willen hebben voor op de camping.

Mensen ervaring?

We zijn al langs Shinga geweest maar daarbij schijnt het dat de batterij in sommige modellen na een jaar versleten is en nog maar voor 50% werkt. Vrienden van ons hebben ervaring met hen (meerdere fietsen van hen gehad) en zeggen hun kwaliteit niet consistent is en dat ze super moeilijk deden over de garantie. Meestal gaan ze goed mee maar dat je kans hebt dat je een slechte accu koopt. Ook willen we de accu in het midden want achterop is totaal uit balans en vind ik niet lekker rijden.

We hebben ook proefritten aangevraagd bij Citysmartbike en JMS en willen misschien nog kijken naar die Q-wick.

Wij horen het graag als mensen hier input hebben!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Dafluc »

Die 5 pagina's van dat andere topic waren niet genoeg?
Afbeelding
Immalf39
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 12:41

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Immalf39 »

Shinga niet kopen. Ze hebben inderdaad mooie praatjes maar die van ons zijn na 1 jaar een stuk minder kun je beter een gewone vouwfiets doen.

sowieso moet je niet vergelijken tussen vouwfiets en elektrische vouwfiets want normale vouwfietsen zijn veel lichter. Het gewicht tussen de verschillende elektrische vouwfietsen varieert een klein beetje maar uiteindelijk zijn ze allemaal zwaar dus maakt een beetje meer of minder niet uit.. een elektrische vouwfiets kan heel fijn zijn als je gewoon wilt dat ze weinig ruimte innemen maar je moet niet verwachten dat je er zo mee kunt rondhuppelen.
Eventrey schreef:
vr 23 nov 2018, 16:32
Ook willen we de accu in het midden want achterop is totaal uit balans en vind ik niet lekker rijden.
Sowieso in het midden inderdaad!
Eventrey
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 26 sep 2018, 20:52

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Eventrey »

Dafluc schreef:
vr 23 nov 2018, 16:38
Die 5 pagina's van dat andere topic waren niet genoeg?
Helaas niet want daar wordt Shinga besproken en die vinden we vermoedelijk toch te dubieuze kwaliteit. We weten ook niet of we wel echt elektrisch willen gaan.
Eventrey
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 26 sep 2018, 20:52

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Eventrey »

@Immalf39:
Dank! Misschien moeten we het gewoon bij normale vouwfietsjes houden, is ook gezonder natuurlijk
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door 't Busje »

Wij hebben deze nu een jaar. Een tocht van 50 km is prima te doen, hoewel het wel anders fietst dan een gewone fiets. Over duurzaamheid kan ik na een jaar nog niets zeggen.
We hebben ze gekocht, omdat we ze binnen kunnen meenemen en zo onder de 6 meter lengte kunnen blijven in verband met ferries. Met de gewone e-bikes achterop zijn we langer dan 6 meter.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Lonewolf »

Fietsen is natuurlijk gezonder. Lijkt mij ook de oplossing als het alleen maar gaat, zoals u schrijft, over gebruik op de camping.

Wilt u dan toch gemotoriseerd. Dan is de oplossing die wij gekozen hebben wellicht een alternatief.
I.p.v. twee elektrische fietsen, hebben we een 110 cc Honda Wave gekocht. Weegt maar 92 kg en past in de garage van onze camper, zelfs zonder de spiegels te moeten inklappen. Was twee jaar oud en nog geen 5000 km. Kostte 1.600 euro. Daar koop je nauwelijks één elektrische fiets voor.
Uitgeschreven

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik kocht er 2 bij Matra bike.Maar waarom zou Shinga slecht zijn. Ze zijn iets duurder,;er zit voorvork en zadelpen vering in.Dat kost ook.En ik kreeg er 2 geveerde zadels cadeau. ik was op zoek naar geveerde zadels voor de Matra bike,die hadden dat niet.Ik wilde er 2 kopen bij Shinga, maar ze hadden er 2 zwarte met een kleurafwijking die ik niet kon zien. Ik kreeg ze zomaar. Was er nooit eerder geweest.Ik had een budget waar Shinga niet in paste,dat waarom ik daar niet kocht. En batterijen verslijten. Kijk maar naar je smartfoon, die is na een jaar ook flink in capaciteit verminderd.
Ps: heb geen aandelen bij het bedrijf!
Als het positief is ,mag het ook worden gezegd dacht ik.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Kubo »

Toch even mijn ervaring als Shinga gebruiker.
Na een jaar display iets vocht in scherm, bellen vanuit Schwarzwald binnen 1,5 dag met DHL Express kosteloos een nieuwe op de camping in Dl bezorgd.
Na 1,5 jaar accu laten vallen met voedings stekker er in met als gevolg voedings connector defect.
Zonder probleem nieuwe accu.
Service als je langs komt prima geen gezeur,
Nu ruim 2,5 jaar de Shinga’s en zeer tevreden ook de recensies zijn zeer goed.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: (Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door tvdsande »

Bert
Berichten: 1154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

(Elektrische) vouwfietsen?



Bericht door Bert »

Er ging iets fout


Bert
Plaats reactie