Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Dancing Wind »

Beste camperaars,

Wij zijn op zoek naar een integraal of halfintegraal camper die maximaal 270 cm hoog is.
Deze hoogte is belangrijk omdat hij onder onze carport moet passen, in onze straat is vaak geen ruimte om te parkeren.
We zijn van plan om er regelmatig weekendjes gebruik van te maken en dan is het erg prettig als hij even bij huis kan staan.
Verder hebben we de wens van enkele bedden of een dwarsbed van 150 cm of meer en het budget is tot 40000 euro.
We hebben een Dethleffs Globebus i4 uit 2013 gezien die 262 cm hoog is, een prachtige camper maar die is helaas te duur.
Kennen jullie nog andere modellen die aan onze wensen voldoen?
We horen het graag.

Met vriendelijke groet,

Edwin
Laatst gewijzigd door Dancing Wind op do 22 nov 2018, 7:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Ruud Adam »

Over de prijzen en welke modellen hieraan voldoen weet ik niets.
Zelf zit ik met een soortgelijk probleem.
Mijn eerste oriëntaties heb ik gedaan met behulp van deze site van de ANWB.
https://www.caravankoopwijzer.nl/
Je kunt hier zoeken op type camper en op hoogte.
Verder zijn er ook nog andere filters in te stellen.
Wel altijd effe checken op de site van de fabrikant, want de cijfers komen soms niet overeen.
Onder 270 zal niet heel makkelijk zijn. Ik zocht onder de 278 en daarvan waren er al een stuk minder.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. Er zijn meer buscampers met eenpersoonsbedden die onder die hoogte blijven. Bijvoorbeeld de Summit van Pössl (2.58 meter). Of de Hymercar Sydney met hefdak (2.35 meter). Als het geen nieuwe hoeft te zijn dan is ook onder de 40.0000 euro blijven geen probleem. Kwestie van googelen, of eens bij een bedrijf met veel buscampers gaan kijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Bob Diesel »

zoek mn in Frankrijk
op de Eriba style, 2,40
bv zo iets
http://www.agence-camping-car.fr/Ress_1 ... osition=11
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door hurktoilet »

Mijn buscamper op basis van peugeot boxer (=ducato 244) is 2,60 hoog, veronderstel dat dit voor alle buscampers op basis van dit type geldt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Ruud Adam »

Ik had nooit op buscampers gezocht.
Kan me inderdaad voorstellen dat het aanbod met deze hoogte-beperking vele malen groter is.
Dan nog kan de bovengenoemde ANWB link wellicht van pas komen.
Groet, Ruud
Gabriel
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 17:02

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Gabriel »

Ik ben natuurlijk niet bekend met de situatie bij jullie maar is verlagen van de vloer van de carport geen optie?
Als je de mogelijkheid hebt en naar een binnenhoogte van 3 mtr. kunt gaan dan wordt de zoektocht waarschijnlijk een stuk makkelijker.

Groetjes,

Gabriel.
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Dancing Wind »

Bedankt voor jullie snelle reacties! :D
Ik heb de tekst nog even aangepast want we zoeken een integraal of halfintegraal en geen buscamper, die vinden we te klein.
Het wordt echt een zoektocht, dat zijn we wel bewust.

@Ruud: Heb net https://www.caravankoopwijzer.nl/ gecheckt en daar komen een paar campers uit van met name LMC die kunnen voldoen.
Zijn wel de nieuwe modellen 2018 maar misschien hebben de oudere modellen ook deze hoogte. Ga daar nog op inzoomen. Bedankt!

@Gabriel: Verlagen van de vloer onder de carport kan niet, we hebben een gezamenlijke doorlopende carport met de buren en onderliggende bestrating die aansluit op de garage

Groet Edwin
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door mama »

De iets oudere van fleurette waren ook laag .
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Bas vd laar »

Globebus T001 is zou net kunnen, heeft een dwarsbed achterin, Bed is 130 ipv 150
Gebruikersavatar
campertje
Berichten: 1064
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 12:58
Locatie: Budel

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door campertje »

Dancing Wind schreef:
wo 21 nov 2018, 23:12
Beste camperaars,


We hebben een Dethleffs Globebus i4 uit 2013 gezien die 262 cm hoog is, een prachtige camper maar die is helaas te duur.
Kennen jullie nog andere modellen die aan onze wensen voldoen?
We horen het graag.

Met vriendelijke groet,

Edwin
Die types zijn er toch ook van een paar jaar ouder? bv van 2008. Die vallen wel binnen jullie budget.
Wie een kuil graaft voor een ander.................
:-) Is een Egoist :-)
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door ellan vannin »

Beste, mijn half-integraal is exact 2.70m hoog. Het betreft een Karmann Colorado 625 TI.
All4dogs
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door Huub56 »

Rapido 690 is ook maar net boven de 260cm en groot bed achterin
DonCamillo
Berichten: 157
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 9:41
Locatie: Epe

Re: Integraal of half integraal camper met maximale hoogte van 270 cm?



Bericht door DonCamillo »

Onze LMC 672 uit 2016 is 2.67 m hoog. Ik meen me te herinneren dat veel meer types van LMC zo laag waren, want wij hebben destijds o.a. gelet op hoogte en op gewicht. Ook wij hebben veel gemak gehad van de eerder genoemde koopwijzer. We kwamen vooral uit op Adria en LMC. Hou je er ook rekening mee dat een camper doorgaans een stuk langer is dan een personenauto en dat je bestaande carport weleens te kort kan blijken te zijn? Dat is natuurlijk alleen van belang als je hem langdurig thuis wilt stallen.

Onze eerste huurcamper (een splinternieuwe compacte LMC Breezer V646G) kozen we mede op basis van al deze informatie. Echter, in de praktijk bleek hij toch niet onder onze kapschuur van 2.73 m te passen, waarschijnlijk omdat de toerit naar de schuur iets afloopt. En verrek: die kont stak nog veel meer uit dan verwacht, want we hadden tegen de achterwand ons stookhout netjes opgestapeld, niet aan gedacht.... Dat, gecombineerd met een hele grote populatie mussen (hoezo beschermde soort?) en zwaluwen die allemaal ook graag in die kapschuur willen slapen en broeden, deed ons besluiten om onze toekomstige camper vooral niet onder die kapschuur te stallen maar elders op ons terrein. Hoefden we ook geen aanpassingen te doen aan de hoogte van de kapschuur.

Hou er ook rekening mee dat zaken als een luifel, maxxfan dakvenster, zonnepanelen, airco, tv-schotel ed kunnen leiden tot meer centimeters. Van tevoren weet je nooit hoeveel precies want wat met de luifels die bij LMC meestal schuin op de rand van het dak zitten? En in hoeverre steekt die paar centimeter van een zonnepaneel nu echt uit boven de soms wat verhoogde randen langs de zijkant van een dak? Onze camper helt naar voren af, tenminste in onbeladen toestand. Dat betekent dat de kont wat omhoog komt. Kortom: er zijn nogal wat onzekere parameters.

Als er wat hoogteverschil is tussen de oprit en de carport, of een af- of oplopende inrit of een drempel dan past het met 2.67 m al niet meer. De eerder genoemde dakaccessoires kosten centimeters. Je wilt ook wel een beetje veiligheidsmarge. Al met al denk ik dat het moeilijk, zo niet onmogelijk wordt om hierin te slagen (althans met een (semi-)integraal en zekerheid heb je vooraf nooit. Ja, als je voor de koop thuis kunt gaan passen maar dat zal doorgaans niet mogelijk zijn.
Plaats reactie