Beginner in camperland... graag tips aub

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door rijschoollucassen »

Oeps,

Inderdaad een oude link. Ik kwam hem tegen toen ik wilde reageren op het topic over camperhoogtes, en wist dat de Burstner in de buurt kwam. Heb blijkbaar niet goed opgelet.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door doov »

Ruud, ik geef je gelijk.
Die handelaren bieden natuurlijk altijd veel meer dan de waarde van zo´n object en dan kom je er als particulier natuurlijk niet tussen. :bang:
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Ruud Adam »

Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren.
Maar misschien moet je in je frustratie eens wat beter lezen.

Natuurlijk kun je op een veiling een koopje hebben. Maar wat als je een kat in de zak koopt?
Dat kan bij een gewone aankoop natuurlijk ook, maar daar mag je een proefrit maken en een verkoper die vertrouwen heeft in zijn voertuig zal je toestaan om hem te laten keuren alvorens over te gaan op aankoop.
Dat is bij een veiling allemaal niet het geval. Je mag op de kijkdag in het voertuig kijken, je mag er onder gaan liggen, je mag met je vochtmeter er doorheen gaan, de motorkap mag open, maar dat is het.

En nee een handelaar biedt niet meer dan de waarde van het object. Als ie slim is.
Maar als jij dan wel meer biedt, waar blijft dan je stelling 'je kan laag bieden'?
Want dat zei je toch, en daar reageerde ik op.

Natuurlijk kun je wel een veiling winnen als particulier. Op een gegeven moment houden handelaren op, omdat het risico te groot is dat ze er geen winst meer op kunnen maken. Dan zou jij als particulier een relatief koopje kunnen hebben. Maar dan blijft nog steeds het risico van kat in de zak aanwezig.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door macfocus »

Om maar even in te haken op je vraag ,over wat wij nou handig vinden tijdens het camperen:

Gezin van 4
- Afleg ruimte in de camper
- Voldoende zitplek voor als het minder weer is
- Veel ramen
- Steunpoten, zodat je hem "vast" kunt zetten, mijn voorkeur, type ouderwetse caravanpoot.
- Als je een vrij wilt kunnen staan (of wel op een camping maar gewoon geen stroom wilt afnemen), dan is het goed om daar wat voorzieningen voor te treffen. Die hoeven je de kop niet te kosten, het is maar net wat je wilt.
Denk aan koelkast op gas gebruiken (en dus ruimte voor minimaal 2 knappe gasflessen).
Eventueel een zonnepaneel voor je huishoud accu
12volt stopcontacten voor je digitale apparatuur (telefoon/iPad etc.)
Alle verlichting LED
Eventueel een klein omvormertje indien je apparatuur op 230v hebt waar je niet zonder kunt.
Als je een oven wilt, op gas (Coleman campstove) (werkt perfect binnen, je kunt er zelfs taart in bakken (proven technology :wink: )
Voor buiten hebben wij naast een klein kolen bbqtje, ook een CampingGaz PartyGrill (werkt op de C407 ventielcassettes) met een wokpan, ideaal om lekker buiten te koken.

Duur en luxe is niet persé beter, wat er niet opzit kan ook niet kapot.
Overigens particulier gekocht, redelijk in de buurt nadat we letterlijk een paar keer naar de andere kant van het land waren gereden om naar anderen te kijken.

Dat gezegd hebbende, ieder zijn ding. It's only my opinion.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Benninkjes »

Bedankt! Daar kunnen we wat mee :) . Ik ga dat allemaal eens fijn uitzoeken en hopen dat we binnenkort een hele fijne camper kunnen kopen. We hebben er in ieder geval ongelooflijk veel zin in!
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb nog een camper te koop: Een Dethleffs Globebus 2.3 JTD 130 pk Multijet , 6 versnellingen uit 2007 ( nieuw model ) met vast bed achterin.
Mooie, goede camper, net een beurt gehad en distributieriem vervangen.
Net onder de 6 meter dus gunstig voor de ferries.
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Benninkjes »

Ik denk dat hij te duur voor ons is maar je mag me altijd een prive bericht sturen :wink:
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 27 nov 2018, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Kees_S »

Wij hebben hem gebruikt gekocht via www.mobile.de en de invoer prima laten begeleiden door www.sfa-parkstad.nl. Hier vind je daar al wat info over: www.facebook.com/sfa.parkstad.6416/post ... 0847878349.
Toevallig vorige week expert van de verzekering hier gehad die na drie jaar aankoopwaarde kwam taxeren voor de verlenging met vijf jaar. Hij taxeerde precies het bedrag dat ik drie jaar geleden inclusief invoeren heb betaald. Dus afschrijving in drie jaar is NUL. Doe er je voordeel mee bij de afweging.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Bas vd laar »

Dus afschrijving in drie jaar is NUL.
De afschrijving is nul als ie gestolen wordt of als je hem total loss rijdt.
Als je hem wilt verkopen of inruilen is het een ander verhaal.
De taxatieprijs heeft niks te maken met de marktwaarde en ligt altijd veel hoger.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Kees_S »

Nee, dat is pertinent niet waar. De expert bepaalt de marktwaarde. Hij kijkt naar andere vergelijkbare verkopen daarbij. Letterlijk zo tegen mij gezegd :bang:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Huub56 »

Maar bas verkoopt graag zelf, kleine handelaar intussen
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Kroppie »

Kees_S schreef:
di 27 nov 2018, 12:23
Nee, dat is pertinent niet waar. De expert bepaalt de marktwaarde. Hij kijkt naar andere vergelijkbare verkopen daarbij. Letterlijk zo tegen mij gezegd :bang:
gezegd ja, word dat ook op papier gegarandeerd?, want het gezegde van een verzekeringsmaatschappij zegt mij helemaal NIETS.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door WdePundert »

Volgens mij wordt de expertisewaarde bepaald door de marktwaarde plus de kosten die het met zich meebrengt om een vergelijkbaar product in bezit te kunnen krijgen.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Kees_S »

Kroppie schreef:
di 27 nov 2018, 12:47
Kees_S schreef:
di 27 nov 2018, 12:23
Nee, dat is pertinent niet waar. De expert bepaalt de marktwaarde. Hij kijkt naar andere vergelijkbare verkopen daarbij. Letterlijk zo tegen mij gezegd :bang:
gezegd ja, word dat ook op papier gegarandeerd?, want het gezegde van een verzekeringsmaatschappij zegt mij helemaal NIETS.
jos
Taxatie is niet gedaan door een verzekeringsmaatschappij, maar door een onafhankelijk expert. Dat is zelfs de eis van de verzekeraar. Die mag ook zijn eigen risico niet keuren noch bepalen.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie