Beginner in camperland... graag tips aub

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door jepebe »

Klopt. Je kopt iets voor 20.000 euro. Je bespaart 12.000 aan huur.

Als je later verkoopt wat je voor 20.000 kocht dan kun je tegen een iets lagere verkoopprijs aankijken als verlies. Maar je kunt ook de alternatieve kosten, je besparing, meenemen in die redenering: je gebruikt bij huur een camper voor 12.000. Nu koop je voor 20.000 en verkoopt voor zeg 15.000. Dan heb je 5.000 verloren op de koop, maar 12.000 uitgespaard.

Voordat ik ging kopen, zou ik wel even willen weten wat mij bevalt. Dus een korte trip met een huurcamper om te zien welke indeling wel of niet fijn is. Maar dat zou ik ook doen als ik zo lang weg ging met een huurcamper
Laatst gewijzigd door jepebe op do 22 nov 2018, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Dafluc »

Ja, zo verkoop ik de aankoop van een nieuwe auto ook altijd aan mijn vriendin. We verdienen er altijd op :mrgreen:
Afbeelding
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door jepebe »

Als de keuze om die tocht te gaan maken al gemaakt is, en de uitgave eraan dus gedaan gaat worden, dan lijkt het me een valide redenering
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Benninkjes »

We hebben al 4x met een camper in canada/amerika rondgereden. 4x een maand en qua indeling weet ik in ieder geval dat ik liever niet boven de stuurcabine slaap. Een vast bed achterin vind ik veel prettiger. Ik ben maar 158cm dus ik kan op het smallere/schuine stuk nog prima liggen. Verder zijn we denk ik gewoon niet zo moeilijk. Het maakt me niet uit hoe de keuken ingedeeld is, als er maar een goedwerkende koelkast is en een paar pitten om op te koken. Hopelijk laat het weer het regelmatig toe om buiten te koken. Daar willen we in ieder geval wat voor meenemen. Misschien een skottelbraai of zo iets. Voldoende opbergruimte is wel heel fijn natuurlijk. Tv is niet noodzakelijk, die gaat eigenlijk nooit aan tijdens een vakantie. Maar als jullie tips hebben wat jullie echt als heel fijn of juist heel onprettig ervaren dan hoor ik dat graag. Misschien zijn er dingen waar ik gewoon nog niet aan gedacht hebt. We zijn al voor een camper gaan kijken in Delft maar gaan dit weekend verder zoeken. Hebben jullie je camper prive gekocht of via een bedrijf en zou ik dan namen van bedrijven mogen hebben? We wonen vlakbij Den Haag maar vinden het geen probleem om door het land heen te rijden. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik hier terecht ben gekomen, het is een fijn actief forum maar iedereen zijn mening gerespecteerd wordt, bedankt nogmaals!
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Benninkjes »

jepebe schreef:
do 22 nov 2018, 10:38
Klopt. Je kopt iets voor 20.000 euro. Je bespaart 12.000 aan huur.

Als je later verkoopt wat je voor 20.000 kocht dan kun je tegen een iets lagere verkoopprijs aankijken als verlies. Maar je kunt ook de alternatieve kosten, je besparing, meenemen in die redenering: je gebruikt bij huur een camper voor 12.000. Nu koop je voor 20.000 en verkoopt voor zeg 15.000. Dan heb je 5.000 verloren op de koop, maar 12.000 uitgespaard.

Voordat ik ging kopen, zou ik wel even willen weten wat mij bevalt. Dus een korte trip met een huurcamper om te zien welke indeling wel of niet fijn is. Maar dat zou ik ook doen als ik zo lang weg ging met een huurcamper
Ja zo zien wij het ook. Ik vind het huurbedrag zo hoog en dat geld is daarna weg... Nu kunnen we kiezen dat of we verkopen de camper of we houden hem en gaan er nog een tijdje langer van genieten.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Cee Pee »

Ik heb indertijd de plussen en minnen tussen huren en kopen eens op een rijtje gezet en kwam toen tot de conclusie dat het omslagpunt ongeveer bij de zes weken lag.
Dus minder dan zes weken per jaar op pad is huren goedkoper en als je langer gaat komt kopen gunstiger uit.
De cijfers heb ik niet meer maar dat is me wel bijgebleven.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door 't Busje »

IK ga uit van ruw weg € 8.000 vaste kosten per jaar: afschrijving, onderhoud, verzekering, belasting, winterstalling.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door rijschoollucassen »

Niet om reclame te maken, maar heel toevallig kwam ik onze oude camper tegen die wij ruim een jaar geleden hebben ingeruild. Was 100% goed. Nagenoeg nieuwe all-seasonbanden, zonnepaneeltje etc. Zit mooi binnen jullie prijsklasse. Is op de teller niks bijgekomen, heeft wrs stilgestaan.

https://www.bva-auctions.com/v3/nl/auct ... 4326?pid=9

Sowieso leuk om je eigen ouwe camper weer tegen te komen, had onderweg alleen leuker gevonden.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Ruud Adam »

Jaap,
Er is denk ik iets misgegaan met je link.
De camper die verschijnt in de link is in 2017 op de veiling verkocht. Dus naar alle waarschijnlijkheid is hij na jullie inruiling naar de veiling gegaan. Vandaar dat jij misschien ook denkt dat er niks meer bij is gekomen op de teller, maar je kijkt naar foto's van eind 2017.

Overigens klink € 16.700 mooi, maar er komt nog zeker een kwart tot een derde bij aan veilingkosten.
Groet, Ruud
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Benninkjes »

Hij ziet er leuk uit maar je moet dan dus bieden op een camper die je nog helemaal niet hebt bekeken? En er zit geen apk meer op. Misschien ben ik er gewoon nog niet in thuis maar dat lijkt me een bijzondere manier van een camper kopen :think: . Ben benieuwd of het prijsverschil groot is met wat jij er voor hebt gekregen en wat er nu op wordt geboden?
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Benninkjes »

Ik zie nu dat het een oude link schijnt te zijn. :-B
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Ruud Adam »

Een camper die op een veiling verkocht wordt, komt maar hoogst zelden voor.
Ik kocht veel op veilingen, maar campers kwam je niet vaak tegen.
Er is namelijk zo'n grote markt voor, dat je wel gek zou zijn om hem via een veiling te verkopen.
Want ook de verkopende partij moet een flink deel afdragen aan het veilinghuis.
Maar soms eist een veilinghuis dat ze alles mogen veilen; Dus zowel de zeer courante spullen waar veel winst op gemaakt wordt, als de spullen waar ze niet veel op verdienen, maar ze wel alle kosten (foto's maken, taxeren, teksten schrijven, etc.) van hebben.
En soms is het ook een bank die beslag heeft laten leggen en geen gedoe willen met losse verkoop, en dan maar tevreden zijn met minder opbrengst.

Nadeel van een veiling is dat je alleen op de kijkdagen kan gaan kijken (dus niet rijden, niet keuren) en dat je tekent dat je het product koopt zoals je het gezien hebt. Je kunt je dus nooit later beroepen op een verborgen gebrek.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door doov »

Het voordeel is dat je niet veel hoeft te bieden.
Zo kun je toch een goede deal doen en spaar je geld uit voor reparatie en achterstallig onderhoud.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Beginner in camperland... graag tips aub



Bericht door Ruud Adam »

Nee, je hoeft niet veel te bieden.
Maar dan is de kans dat je hem krijgt klein. Want vooral handelaren en garages komen op voertuigen af.
Bij old timers die opgeknapt moeten worden - die ook wel eens geveild worden - is het anders. Omdat een liefhebber gewoon dat ding wil hebben, en een garage meteen denkt 'dat gaat een hoop geld kosten. Dat verdien ik nooit terug'.
Bij courante voertuigen is laag bieden kansloos.

En wat als die reparatie eruit bestaat dat je versnellingsbak vastzit en je bodem helemaal naar de gallemiezen is? Of iets anders groots dat je niet kunt zien op een kijkdag?
Is je besparing dan nog zo veel dat je dat terugverdient met zelf repareren?
Natuurlijk kun je het er op wagen, maar het risico is groot.
Groet, Ruud
Plaats reactie