Geen diesels meer onder Euro 5 over Autobahn 40 bij Essen
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
En er zit alweer meer in de pijpleiding.
Berlijn A100
Stadsring Autobahn
https://www.dun.de/presse/pressemitteil ... erbote-in/
Berlijn A100
Stadsring Autobahn
https://www.dun.de/presse/pressemitteil ... erbote-in/
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Dat was ook mijn plan. Echter rijdt de Ducato CNG uitsluitend met beperkt vermogen op benzine. De maximale snelheid is ca 100km. De benzinetank is ook maar klein. Dat laatste is makkelijk op te lossen. De vermogenskwestie niet. De CNG motor heeft een te hoge compressie verhouding om zomaar met vol vermogen op benzine te kunnen rijden. Dus je moet met de computer aan de gang (goeie chiptuner) én met de motor. LPG ombouw zou wel kunnen. (LPG is ook klopvaster dan benzine). Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een Sprinter 316 benzine/LPG uit Duitsland.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Ah, daar was ik me niet van bewust... (veranderde compressie)
Lager vermogen is geen optie, ik ben me ook wat aan het oriënteren en keek ook naar een Sprinter maar vind het koppel (240Nm) van de 1.8 benzinemotor in die Sprinter eigenlijk wat te magertjes.
Lager vermogen is geen optie, ik ben me ook wat aan het oriënteren en keek ook naar een Sprinter maar vind het koppel (240Nm) van de 1.8 benzinemotor in die Sprinter eigenlijk wat te magertjes.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
De Sprinter heeft een 1.8 Kompressor motor als ik mij niet vergis. Dus daar is misschien nog wat winst te boeken?
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Mogelijk, maar ik blijf een 1.8 een licht motortje vinden voor een bus die vrijwel altijd tegen de 3500kg aan zit en waar ik de bergen mee in wil.
De 3.5 liter V6 komt wel aardig in de richting.
De 3.5 liter V6 komt wel aardig in de richting.
Laatst gewijzigd door KTManiac op wo 21 nov 2018, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Ben ik met je eens. Maar met een andere pulley op de Kompressor en iets van chiptuning is er wel wat te doen. Een benzine motor moet het ook hebben van zijn toerental he. 140pk blijft 140pk. Of het nu een diesel is of een benzine. Beide zouden even snel de berg op moeten kunnen rijden. Alleen is de benzinemotor daar een behoorlijk hoger toerental voor nodig.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Af en toe komen er ook Sprinters voorbij met een V6 benzine. Dat zijn meestal ex ambulances. Dat is wel weer lachen natuurlijk.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Je tikte bovenstaande exakt op het moment dat ik m'n post zat te editten.
Precies hetzelfde idee hier dus.
Precies hetzelfde idee hier dus.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Ik denk dat wij toch nog elektrisch zullen moeten rijden maar dan met een zware aanhanger met batterijen wat momenteel onbetaalbaar is
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Een 1.8 blokje al dan niet met compressor lijkt mij niets voor een grote zware bus.
Een V6 klinkt een stuk beter maar ook flink duurder.
LPG in de aardgas ducato lijkt mij wel mogelijk maar weet niet of je dat weer goed op kenteken krijgt.
Een V6 klinkt een stuk beter maar ook flink duurder.
LPG in de aardgas ducato lijkt mij wel mogelijk maar weet niet of je dat weer goed op kenteken krijgt.
Groeten Peter
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Ik denk meer aan een aanhanger met een aggregaat er op.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Een aggregaat op DIESEL dan maar met een hoge schouw
Ik denk dat wij aan acties moeten denken, de beleidsmensen hebben hun zitje en zegje toch aan ons te danken
Ik denk dat wij aan acties moeten denken, de beleidsmensen hebben hun zitje en zegje toch aan ons te danken
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Het zijn niet de 'beleidsmensen' die bepalen dat er dieselverboden worden ingesteld. Dat doet de rechter. De Duitse steden en regering zitten er net zo goed mee in hun maag. Maar ze kunnen moeilijk een rechterlijk besluit naast zich neerleggen. Iets met een rechtstaat en zo.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Maar dan hebben die beleidsmensen de wet niet goed opgesteld.
De rechter toetst aan de wet en voert die uit zoals geschreven staat.
De rechter toetst aan de wet en voert die uit zoals geschreven staat.