Arnhem nu ook op slot voor diesels

Algemene campervragen en -opmerkingen.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door johan1950 »

Geen wonder dat de ingestelde milieuzone voor vrachtwagens geen verbetering van de luchtkwaliteit oplevert.
Zolang de gemeente Arnhem tegen betaling alle vrachwagens in de milieuzone accepteert moeten ze wel iets anders zoeken.
Johan en Ina Gols
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door FredV »

Ik ken hier iemand met een trekker met oplegger euro 2 waarop een bouwmachines euro 3 en mag tegen betaling de milieu zone van Rotterdam in om daar te werken met zijn bouwmachines
Knibbel
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Frank1954 »

@FredV

Zo lang je betaald om met een oude diesel toch de stad in te kunnen...is er plots geen "vervuiling" meer
In België is de diesel aan de pomp al duurder dan Euro95
Heeft niets te maken met het milieu enkel een platte belasting....accijnzen
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Will »

Helaas voor wie? De meeste inwoners zullen die milieuzone vast niet "helaas" vinden.
Helaas ??, bijvoorbeeld helaas voor mij en vele camperaars met een camper van voor 2006 en dan niet omdat wij niet in de stad mogen komen.
Ik bedoel dat ik 2 jaar geleden een camper (2005) gekocht heb voor 23.000.-e en nu geen pepernoot meer waard dreigt te worden.
Volgend jaar inruilen voor een schoner exemplaar vergeet het maar, meneer hier kunnen wij niets meer mee de vraag is boven 2006 zullen zij zeggen.
Ik wil niet doemdenken maar het op slot gooien voor oudere ( camper) diesels gaat als een olievlek over het land. (ook platteland )
Natuurlijk dit interesseert niemand met een jongere camper, behalve als het kwart tarief verdwijnt dan zijn we allemaal weer zielig.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Marco Polo »

Het fenomeen milieuzone in NL viert dit jaar zijn 11e verjaardag naar het schijnt.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Will »

Het fenomeen milieuzone in NL viert dit jaar zijn 11e verjaardag naar het schijnt.
Dus ?? , Ik ben een kleine zelfstandige en moest zelf voor mijn pensioen opbouw zorgen en kon mij geen jonge camper veroorloven.
Volgend jaar lukt dat wel, maar niet als de oude niets meer oplevert, snap je. :wink:

Mvrgr.Wil
Laatst gewijzigd door Will op do 15 nov 2018, 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Dafluc »

Die van mij is van 1997 en kan nog jaren mee. En als zzp-er zonder pensioenopbouw kan ik alleen maar dromen van campers van 23.000 euro. Relevant? Denk het niet. Kijk eens op Marktplaats wat campers van dat bouwjaar nog moeten kosten. Dat zal morgen door Arnhem echt niet minder zijn.
Afbeelding
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Will »

@ Dafluc

Ik heb mijn bericht hierboven even in het juiste perspectief gezet in reactie op Marco Polo.
Het is geen klaagzang van mij maar zo zie ik het.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Bas vd laar »

Zo'n vaart met waardevermindering gaat het helemaal niet lopen.
Er is nog steeds veel vraag naar campers en die zijn voor 95 procent uitgerust met dieselmotoren.
De verkoper weet ook wel dat wanneer je een camper van 2010 koopt dat geen enkele garantie is dat je nog steden in mag, met hetzelfde gemak verhogen ze binnen 2 jaar de grens naar auto's van alleen na 2016 namelijk, of verbieden ze diesels helemaal ongeacht het bouwjaar.
Dus in dat soort verkooppraatjes hoef je niet te trappen.
Camper_01

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Camper_01 »

Jervig schreef:
wo 14 nov 2018, 21:34
Alleen de topictitel is al tendentieus. Zet nou gewoon in de titel waar het over gaat, dus voeg toe: van voor 2005. Nu is het alleen maar een soort van schoppen tegen ……..beleid.

Persoonlijk ben ik van mening dat je verkoop van schonere auto's moet stimuleren maar niet reeds toegelaten voertuigen moet discrimineren. Toch vind ik dat dit soort tendentieuze manier van communiceren storend werkt.

JP
Dat is uw mening! Heb doelbewust geschreven "Arnhem nu ook op slot voor diesels", een ieder weet waarom, en waar het over gaat.!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door 't Busje »

Dan heb je doelbewust weggelaten dat het gaat om diesels van vóór 2005.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door masterknauser »

wat ik nou niet snap ........er is een stukje geschreven over blauwe diesel deze is milieu vriendelijker .
gewoon alle diesels aan de blauwe diesel ...opgelost .
neee er moet verdiend worden aan een stikker of een soort tol .dan is het wel opgelost zeker.
dit lid leest alleen nog maar .
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door twente1946 »

zal mij een worst wezen wat ze daar in Arnhem doen, heb er toch niets te zoeken , evenals Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. De sufferds hebben het niet door dat met al dat omrijden er nog veel meer "vervuild" wordt. Trudootje Klaver en c.s. lopen voorop.
Plaats reactie