Ducato bus naar max 4250 kilo?
Ducato bus naar max 4250 kilo?
Het is me nu nog niet duidelijke geworden of een bedrijfsBUS kan worden opgewaardeerd.
Ik heb een Ducato x250 heavy met vooraslast 2100 kg en achteraslast 2400 kg.
weet iemand of deze kan worden omgekeurd naar 4005 or4250 kg?
Ik heb een Ducato x250 heavy met vooraslast 2100 kg en achteraslast 2400 kg.
weet iemand of deze kan worden omgekeurd naar 4005 or4250 kg?
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Onze Ducato 250 L4H3 met gewoon onderstel is terug gekeurd van 3850 kg naar 3500. (keus is aan de klant)
Dus de Maxi zal wel 4250 mogen wegen en dan C rijbewijs nodig.
Dus de Maxi zal wel 4250 mogen wegen en dan C rijbewijs nodig.
Groeten Peter
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Even een mail of telefoon naar Fiat Nederland met de gegevens van het type plaatje en je vraag. Tenslotte moet Fiat toestemming geven en daar kan je dan mee naar de RDW.
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Met zulke toegestane aslasten heb je inderdaad de beschikking over een heavy chassis.
Wat staat er op het typeplaatje, wat is de technische max. massa volgens RDW? Als die 4000 kg is of zelfs hoger dan is het slechts een administratieve handeling (kosten €59,20).
Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... estaureren Gaat hier over een kampeerauto maar zal voor een bestelbus niet anders zijn.
Ik heb die procedure net doorlopen en het was een fluitje van een cent.
Staat je technische max. massa bij de RDW te boek als 3500 kg dan zal er een keuring moeten plaats vinden. Dan kijken ze ook bijvoorbeeld de banden na op maximale last.
Wat staat er op het typeplaatje, wat is de technische max. massa volgens RDW? Als die 4000 kg is of zelfs hoger dan is het slechts een administratieve handeling (kosten €59,20).
Zie https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... estaureren Gaat hier over een kampeerauto maar zal voor een bestelbus niet anders zijn.
Ik heb die procedure net doorlopen en het was een fluitje van een cent.
Staat je technische max. massa bij de RDW te boek als 3500 kg dan zal er een keuring moeten plaats vinden. Dan kijken ze ook bijvoorbeeld de banden na op maximale last.
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Lees ook eens het draadje van Bob(diesel) over de pechhulp van Campers boven de 3500 kg,het heeft ook nadelen?
Hans
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Ondanks de hoge aslasten heeft hij 3500 op het typeplaatje.
Het is nog moeilijk de nadelen en voordelen te zien.
Voordelen C rijbewijs:
Hopelijk geen overgewicht
Iets lagere MRB
Zou hem zakelijk kunnen gaan rijden zonder bijtelling
Nadelen C
Tachograaf nodig?
Niet op zondag door Duitsland?
Diverse inrijverboden
Lastigere APK
E achter C nodig voor de boottrailer
Hogere tolkosten?
Het is nog moeilijk de nadelen en voordelen te zien.
Voordelen C rijbewijs:
Hopelijk geen overgewicht
Iets lagere MRB
Zou hem zakelijk kunnen gaan rijden zonder bijtelling
Nadelen C
Tachograaf nodig?
Niet op zondag door Duitsland?
Diverse inrijverboden
Lastigere APK
E achter C nodig voor de boottrailer
Hogere tolkosten?
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
- Don Esteban
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
- Locatie: Limburg / Costa Brava
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Nadelen C
Tachograaf nodig? Alleen als de wagen beroepsmatig wordt gebruikt
Niet op zondag door Duitsland? Geldt voor vrachtwagens boven 7500 kg
Diverse inrijverboden Ik kan alleen >3500 bedenken
Lastigere APK Hoezo?
E achter C nodig voor de boottrailer Alleen boven 750 kg
Hogere tolkosten? Klasse 2 is tot 3 meter hoogte. >3500 zou klasse 3 zijn maar is alleen zichtbaar op je kentekencard
Corrigeer me als ik het mis heb. Trouwens, waarom het C rijbewijs? C1 zonder code 95 volstaat tot 7500 kg.
Tachograaf nodig? Alleen als de wagen beroepsmatig wordt gebruikt
Niet op zondag door Duitsland? Geldt voor vrachtwagens boven 7500 kg
Diverse inrijverboden Ik kan alleen >3500 bedenken
Lastigere APK Hoezo?
E achter C nodig voor de boottrailer Alleen boven 750 kg
Hogere tolkosten? Klasse 2 is tot 3 meter hoogte. >3500 zou klasse 3 zijn maar is alleen zichtbaar op je kentekencard
Corrigeer me als ik het mis heb. Trouwens, waarom het C rijbewijs? C1 zonder code 95 volstaat tot 7500 kg.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Knaus SKY I 700 LX
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Dat valt dus allemaal mee gelukkig!
Bootje weeg 2500kg, de mijn E achter C1 zal ik moeten halen als ik hem laat omkeuren.
Bootje weeg 2500kg, de mijn E achter C1 zal ik moeten halen als ik hem laat omkeuren.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Misschien als extra nadeel C1:
Max snelheid 80 km per uur.
Ik rij meestal niet hard, maar meestal toch wel 90-100, dat mag dan niet meer officieel.
Max snelheid 80 km per uur.
Ik rij meestal niet hard, maar meestal toch wel 90-100, dat mag dan niet meer officieel.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
- Marco Polo
- Berichten: 27476
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
- Marco Polo
- Berichten: 27476
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
In NL en DE max 80 met een vrachtwagen, België en Frankrijk 90, 90 vind ik wel prima.
Met de aanhanger inderdaad maar 90, en dat is hard genoeg, maar we nemen de boot maar heel af en toe mee tegenwoordig.
Ik heb nu de zware trekhaakverlenging verwijderd om gewicht te besparen, dus de boot kan niet meer mee, als hij op C zou staan zou dat weer kunnen.
Met de aanhanger inderdaad maar 90, en dat is hard genoeg, maar we nemen de boot maar heel af en toe mee tegenwoordig.
Ik heb nu de zware trekhaakverlenging verwijderd om gewicht te besparen, dus de boot kan niet meer mee, als hij op C zou staan zou dat weer kunnen.
Laatst gewijzigd door stobbie op zo 02 dec 2018, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
De meeste campers staan tegenwoordig op personenautokenteken, dus gewoon 100/120.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
- Marco Polo
- Berichten: 27476
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Ducato bus naar max 4250 kilo?
Kwarttarief geld alleen voor een camper op personenwagenkenteken.
En dan gelden deze snelheden
https://www.nkc.nl/camperreizen/maximum ... ?fromsso=1
En dan gelden deze snelheden
https://www.nkc.nl/camperreizen/maximum ... ?fromsso=1