Pechhulp verzekering oudere camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hathi »

Ieder Camper bezitter moet zich schamen,( indien in goede gezondheid )..als deze bij z,n eigen Camper nog geen wiel kan verwisselen,of de Camper nu onder of boven de 3,5 ton is,het is een kleine moeite om thuis even de proef te nemen,zie je tevens wat voor slecht gereedschap,je al jaren mee sleurt :lolno:
Hans
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Premiumliner »

Ga jezelf schamen!

ik heb een paar jaar geleden een klapband rechts achter gehad met mijn alkoof camper en op de vluchtstrook langs de snelweg met vlak langsrazend verkeer (de camper schudde erover bij langsrijdende vrachtauto's) getracht het wiel te verwisselen. Onmogelijk te doen omdat de krik onder de as moest worden geplaatst en je dan onvoldoende kracht kunt zetten om het wiel omhoog te krijgen.
Maar ja, u neemt natuurlijk een garagekrik mee op reis en bent bovendien een getrainde gewichtsheffer! :crazy:

De wegenwacht had een luchtkussen bij zich en moest hier zelfs veel moeite doen om het wiel onder de zijskirt weg te krijgen. Onder het kussen moest hij eerst nog extra blokken plaatsen om de camper voldoende op te kunnen liften om het wiel eronder vandaan te kunnen halen.
Hij vertelde mij dat ik er zeer verstandig aan had gedaan om hen te bellen!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hathi »

Zeker 2 linker handen?,ja dan word het nog meer oefenen :eh:
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Kroppie »

bij mijn camper (burstner A570 1990) moest ik voor de achterwielen de camper ook achterlijk hoog opkrikken omdat die omgezette rand van die zij skirts in de weg zat.

na dit voor de 1e keer gemerkt te hebben, deze omgezette rand voor 90% weggezaagd en nu kan ik het wiel wisselen met het wiel net van de grond, zoals het een normaal wiel betaamt :D

achterlijke constructeurs/designers die zelf ws nog nooit in de praktijk vuile handen gemaakt hebben, hebben er dan misschien wel over gedacht, maar dan zeker weten niet lang genoeg. :crazy:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Atoz »

hathi schreef:
vr 14 jun 2019, 11:00
Ieder Camper bezitter moet zich schamen,( indien in goede gezondheid )..als deze bij z,n eigen Camper nog geen wiel kan verwisselen,of de Camper nu onder of boven de 3,5 ton is,het is een kleine moeite om thuis even de proef te nemen,zie je tevens wat voor slecht gereedschap,je al jaren mee sleurt :lolno:
Onzin!
Als ik zie hoe professionelen moeite hebben om onze flensburger koffer achteraan hoog genoeg te krijgen om het wiel te vervangen dan betaal ik graag mijn jaarlijkse pechverhelping.
Al dat testosteron gedoe laat ik aan anderen over.

Gegroet
Guido
o n 4 b g c
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
isoplus
Berichten: 6377
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door isoplus »

Testosteron en zelfredzaamheid zijn twee totaal verschillende zaken, ik ken dames die zonder enige hulp een wiel van hun camper wisselen :thumbup:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Dafluc »

En ik laat het aan de pechhulp over. Die zelf zegt 'daar zijn we voor'. Dan maar geen echte kerel. Gelukkig heb ik die leeftijd gehad.
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Premiumliner »

hathi schreef:
vr 14 jun 2019, 12:04
Zeker 2 linker handen?,ja dan word het nog meer oefenen :eh:
U zult wel helderziende zijn dat u dat op afstand kunt raden! Ik krijg er welhaast een minderwaardigheidscomplex van en dat kan toch niet de bedoeling zijn van dit forum.

Speciaal voor u, het u wellicht op het lijf geschreven. :D

https://www.youtube.com/watch?v=bkLcVAwyqh8
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hathi »

Ook nog vlug gepikeerd,het is jouw reactie,en een Wegenwachter die zo,n camper onder de as opkrikt,vraagt zelf om problemen,omdat het wiel er dan niet af kan,dat is niks nieuws,en je had het geweten als je het thuis geoefend had,dat klinkt voor jouw mss wat Cru,maar het is de praktijk die een ieder kan overkomen,ook als er geen wegenwacht is,of op komt opdagen ,dan sta je daar met je pech hulp verzekering. maar je kan alles wel opblazen,tot het een drama lijkt
Hans
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door marcel-m »

Vroeger deed ik alles zelf, tegenwoordig laat ik het doen als het ff kan maar is dat niet mogelijk dan kan ik het zelf nog steeds.
Het kan geen kwaad om jezelf even te verdiepen in hoe wissel ik een band bij deze camper.
Bij nood kun je jezelf dan helpen.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Premiumliner »

Hathi schreef: maar je kan alles wel opblazen,tot het een drama lijkt

Niet alles, bij een lekke band gaat dat niet lukken hoor! :eh: :D :lol3: :cheers: :hug: :bow:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door mfellman »

En een band verwisselen van een touringcar zal ik ook niet zo snel zelf willen doen. Voor een auto geen probleem en ook op een 508 ging het wel. Nou heb ANWB en NKC. Eens Ien hoe dat gaat als ik hulp nodig heb.

Binnenkort (weer) onderweg met een 12 meter bus.
PE1RBR

Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hathi »

marcel-m schreef:
za 15 jun 2019, 19:38
Vroeger deed ik alles zelf, tegenwoordig laat ik het doen als het ff kan maar is dat niet mogelijk dan kan ik het zelf nog steeds.
Het kan geen kwaad om jezelf even te verdiepen in hoe wissel ik een band bij deze camper.
Bij nood kun je jezelf dan helpen.
Marcel,zo is mijn uitspraak ook bedoeld,het stelt echt niet zo veel voor,als je een keer geoefend hebt,want je weet maar nooit?....of je daarnaast,nog een verzekering afsluit moet eenieder zelf weten,als je hier dan maar niet komt klagen,dat je uren met bandenpech op hulp heb staan wachten,dat risico blijft :thumbup:
Hans
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door trabbart »

ik heb intussen antwoord gekregen van mijn verzekeringsagent (erard) en het kost mij voor een heel jaar voor geheel europa 119 euro voor pechverhelping. dat ga ik dus zeker nemen.
het gaat em niet over het zelf wisselen van een band of niet, het gaat hem over pechverhelping, indien je het zelf niet opgelost krijgt ,, maar vooral gratis sleepdienst, zelfs naar huis . je wil niet weten wat het je gaat kosten als je camper op een zondag ergens op een snelweg strand. zelfs op 10 km van je deur is dat al een dure grap.
ik stond onlangs met vastgelopen remmen met een vw kevertje, daar kon ik ter plaatse zelf weinig aan doen omdat ik op een dubbelvakse afrit van de snelweg gestrand stond zonder pechstrook, binnen het kwartier stonden er agenten , ze merken alles op met hun camera's. de verplichte en door hun opgeroepen sleepdienst was 350 euro! dit om mij van de afrit te slepen tot op een veilige plaats. wat het je gaat kosten als je in frankrijk met een defect zit wat niet snel hersteld kan worden en je wil je camper thuis krijgen dat wil je gewoon niet weten.
Plaats reactie