Pechhulp verzekering oudere camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door travelscout »

Wat is precies een oudere camper?
Onze campers waren tot nog toe tussen de 10 en 20 jaar oud maar wel goed onderhouden.

Nee, mijn ervaringen met pechhulpverzekeringen zijn niet altijd positief.
Niet dat wij er nu zo vaak gebruik hebben moeten maken.

Maar wel valt het me op:
- dat ze (na contact met een ervaren medewerker) op afstand, voordeel bieden bij taal problemen.
- aantoonbaar gemaakte kosten netjes uitbetalen binnen een acceptabele termijn.
- er meegedacht wordt in oplossingen maar het stoort me dat ze bij pech,
- noodzakelijke onderdelen niet in staat zijn op te sporen (sourcen), zonder suggesties/hulp van verzekerde zelf.
- dat je vaak de dingen zelf beter en sneller kunt regelen dan zij de medewerkers van de ph verzekering zelf.

Uit ervaringscijfers blijkt dat bij ons de verhouding kosten / baten, het afsluiten van een ph-verzekering nog steeds een beetje voordeliger is.
Scheelt ook een hoop gedoe. Maar wat is dat waard in euroos?
Maar goed, in sommige jaren maakten we veel meer kilometers dan nu.

Iets voor een poll?
Paul.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2460
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door bently »

trabbart schreef:
wo 19 jun 2019, 22:11
op papier is een camper van 1989 volgens hun geen bal meer waard. ze kunnen dus een rekeningetje beginnen maken en je zeggen dat de sleepkosten niet opwegen tegen de waarde van het voertuig.
Ook een camper van 1989 kun je laten taxeren. Sta je dan toch wat beter ervoor.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hathi »

Heb nog nooit gebruik gemaakt van welke hulpdienst dan ook,ik ben dan ook wel geen doorsnee,en mijn Camper ook niet,maar leeftijd is volgens mij ook niet doorslaggevend,immers de waarde kan voor de eigenaar ,best onbetaalbaar zijn,dus wat is waarde ?geloof ook niet dat er bij een mooie goede oude Camper ,gediscrimineerd word op leeftijd,het zal altijd een afweging ,en overleg met de klant zijn,zeker als je nog nooit hierop aanspraak gemaakt hebt?
Hans
Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 75
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 8:30
Locatie: Dirksland

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Brava »

bently schreef:
do 20 jun 2019, 8:49
trabbart schreef:
wo 19 jun 2019, 22:11
op papier is een camper van 1989 volgens hun geen bal meer waard. ze kunnen dus een rekeningetje beginnen maken en je zeggen dat de sleepkosten niet opwegen tegen de waarde van het voertuig.
Ook een camper van 1989 kun je laten taxeren. Sta je dan toch wat beter ervoor.

Precies bij een goed onderhouden camper ook van bv 20 jaar oud is de taxatiewaarde ( verzekering verplicht) in veel gevallen ook in het mijne nog verbazingwekkend hoog dus bij een antwoord van is niks meer waard heb je wat in handen omdat direct te weerleggen.
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Vmax-Idioot »

Een collegabedrijf van ons biedt de Nationale Caravan Pas aan, met onder andere pechhulp.
Ik heb hem gevraagd of dat ook voor campers geldt, waarop hij positief antwoordde.

Een link plaats ik niet, om de forumregels niet te breken. Via Google eenvoudig te vinden.
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Cee Pee »

Met een link breek je de forum regels niet hoor, dat doe je pas als je er een waardeoordeel aanhangt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Kroppie »

volgens de site van nationale caravan pas hebben ze geen dekking in fr, max100km over grens in de, dus goed informeren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Vmax-Idioot »

Ok, de website is dus www.caravanpas.nl

De dekking in Duitsland is altijd binnen 100 km van de Nederlandse grens en max. 6 maanden per jaar in heel Duitsland.

Het gebeuren groeit momenteel sneller dan de website kan worden bijgewerkt, vandaar dat specifieke zaken beter direct nagevraagd kunnen worden...
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door reinolt »

marcel-m schreef:Mocht je bv op de Franse peage een lekke band krijgen dan kun je de ANWB wel vergeten.
Hopelijk spreek je goed Frans of kun je het zelf verhelpen .
Ik bel dan als ww lid gewoon de ANWB. Die nemen dan contact op met de sleepdienst/hulpdienst en regelen eea.
Helaas zelf al eens gebruik van moeten maken.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
PDJ

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door PDJ »

Ook ik ben mij aan het verdiepen in het pechhulp gedoe...
Valt niet mee om er uit te komen vind ik. Wij hebben 2 auto's en een camper, geen pechhulp voor alle 3. We zijn nu verzekerd bij camperverzekerd, maar zoals jullie weten doet die niet aan pechhulp voor campers ouder dan 15 jaar. Misschien maar verhuizen naar een andere verzekeraar? Ik heb safetrip al om een offerte gevraagd, net als de unive waar ik de rest van mn verzekeringen heb lopen. Anwb afsluiten icm campermodule? Zoals ik het nu een beetje zie, liggen de prijzen iig redelijk dicht bij elkaar, het verschil zit meer in de voorwaarden etc. Wat is wijsheid...
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6301
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb zelf gewoon WA, maar een kennis van me, met ook zo'n oude camper als ik heb, had een all-risk verzekering afgesloten bij NKC.
De prijzen ken ik verder niet dus weet niet of ze duur zijn of niet.
PDJ

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door PDJ »

Safetrip wil perse een taxatie, zonder geven ze niet een offerte... Daar begin ik niet aan, zonde van mn geld.
Gaat het waarschijnlijk de anwb worden. Maar ik heb nog ff om verder te neuzen.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6301
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door Bas vd laar »

Safetrip wil perse een taxatie, zonder geven ze niet een offerte
Raar verhaal, dat ze een taxatie willen hebben op het moment dat je hem gaat verzekeren begrijp ik.
Maar niet eens een offerte willen uitbrengen is vreemd, je kunt best even een fictieve waarde aanhouden, dan heb je een idee van de prijs.
Uiteraard wordt de premie duurder of goedkoper wanneer de taxatie hoger of lager uitvalt.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pechhulp verzekering oudere camper



Bericht door hathi »

Heb al vele jaren een WA extra bij de NKC ,maar nog nooit hoeven,laten taxeren ?..ik geef mijn verlangprijs op,bij diefstal of total loss en nagelang moet er ook betaald worden,en de prijs van het extra gedeelte is dus ook hoger dan het WA gedeelte
Hans
Plaats reactie