Water/vorstbeveiliging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eric12
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 18:42
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Water/vorstbeveiliging



Bericht door eric12 »

Springt bij dit weer bij jullie ook de vorstreglaar open en laat de water uit de boiler zijn er goede tips voor dit tegen tegaan
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Water



Bericht door Gino608D »

Nee, want die zit er in mijn camper geen, maar als je de zoekfunctie gebruikt dan zie je dat deze vraag al veel vaker voorbij is gekomen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Water



Bericht door Bob Diesel »

Geen water in je tank
Verwarming aan

En een gewone 5 a 6 ltr water in een losse fles
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27474
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Water



Bericht door Marco Polo »

Camper warm houden :D
isoplus
Berichten: 6390
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Water



Bericht door isoplus »

Je kunt gewoon de boiler op 40 graden zetten mits de vorstbeveiliging in dezelfde ruimte zit zal die dan niet aanspreken.
Dat kost je maar weinig gas als je dat warme water niet gebruikt, immers je hoeft dan niet telkens koud water op te warmen.
Er is natuurlijk het gevaar, dat als je de rest van de camper niet verwarmt er toch ergens een leiding of bocht bevriest als het stevig vriest en flink waait!
Ik zet als ik de camper niet gebruik de boiler op 40 graden en de gasverwarming zo laag mogelijk zodat de gehele camper ongeveer 8 graden blijft.
Dat doen we alleen maar als we nog in de winter weg willen. gebruiken we de camper een maand niet(wat nooit voorkomt) dan zou ik het ding even aftappen en winterklaar maken.
Het gevaar van vorstvrijhouden met een elektrisch kacheltje is dat er geen circulatie is in de garage en de dubbele bodem(als je die hebt) en daar liggen ook vaak waterleidingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27474
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Water



Bericht door Marco Polo »

Zo bedoelde ik het niet met camper warm houden.

Water gaat eruit na een trip en als we weggaan tanken we hem weer af.
Is de camper kouder dan 6 a 7 graden graden gaat eerst even de verwarming een half uurtje aan.
Dan is de omgeving van de vorstbeveiliging ook wel weer op temperatuur en zal hij niet meer open gaan.

Vorstbeveiliging werkt op omgevingstemperatuur. Niet op de watertemperatuur in de boiler of waterleidingen.

Als het water er eenmaal in zit en je bent op pad moet je de camper dus wel warm houden ;-)

Wij hebben het eerste jaar dat we een camper hadden de camper ook continue vorstvrij gehouden maar zagen daar later het nut niet meer van in.
Plaats reactie