Toekomst van de campers op diesel onzeker?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door metatoon »

:cheers: Juist Jos
Ook brengen ze wat mee ,wat hier door sommige niet meer word gewaardeerd.
Iets wat wel zou moeten blijven.
Zwarte piet met een doosje van die lekkere negerzoenen.
Lijkt me zo lekker met de originele benaming op de doos.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door seth_space »

Ah, daar hebben we de Negerzoenen hoax..
https://liefdevoorholland.wordpress.com ... ig-zoenen/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door Dafluc »

En weer on topic aub.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door nicolasfirst »

Dafluc schreef:En weer on topic aub.
Wat hij zei. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door Tyros 4 »

Las net op het nieuws. KINDERSTERFTE DOOR LUCHTVERVUILING.

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO noemt in een vandaag verschenen rapport, luchtvervuiling een van de grootste bedreigingen voor de gezondheid van kinderen.
Wereldwijd sterft 1 op de 10 kinderen nog voor ze 5 jaar zijn, aan de gevolgen van luchtvervuiling.

Vervuilde lucht belemmert de groei van jonge hersenen, en is bedreigender dan de WHO vermoedde.
In het rapport staat dat 1.8 MILJARD KINDEREN DAGELIJKS ZWAAR VERVUILDE LUCHT INADEMEN.

Omdat kinderen sneller in- en uitademen krijgen ze meer vervuilde stof binnen, het risico op hart en vaatziekten is dan ook groter.

En dan zijn er hier "simpele zielen" die het leuk vinden, een stickertje "hier word met liefde diesel verbrand" op hun camper PLAKKEN.

Terwijl er dus wereldwijd 1.8 MILJARD kinderen dagelijks naar schone lucht HAPPEN.

Hoe leggen jullie dat uit aan jullie eigen kleinkinderen ?
Opa en misschien ook wel Oma, blijven lekker in hun vieze dieseltje rond raggen en hebben overal schijt aan ? SCHAAM JE

Hendrik, die tenminste WEL wat doet voor het milieu, en dat vol trots laat zien en horen aan mijn :hug: kleinkinderen :hug: .
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door MonRoe »

Sorry maar ik vind het een beetje een overtrokken reactie, Dan ook maar niet meer iets aan eten weggooien want er gaan nog steeds kinderen dood van de honger. Verspil ook geen water meer, want er sterven ook kinderen van de dorst.

Enneh, ik hoef niets uit te leggen aan mijn kleinkinderen, heb geen kinderen en geen kleinkinderen, heel milieu bewust ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door Lonewolf »

Onderweg deze zomer kwam ik in gesprek met iemand die vertelde dat Bosch iets gevonden had dat diesels veel schoner zou maken.
Ik heb er op internet een artikel over kunnen vinden, maar met weinig of geen details en over de kosten werd helemaal niet gesproken.
Weet iemand er meer van?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door Kroppie »

Joseph lucas was de uitvinder van de elektrische duisternis, robert bosch is de uitvinder van de sjoemel diesel.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door DiffRental »

Lonewolf schreef:
ma 29 okt 2018, 17:46
maar met weinig of geen details en over de kosten werd helemaal niet gesproken.
Weet iemand er meer van?
Heb ook alleen het "gerucht" gehoord.

Jammer dat zo'n soort topic's als dit gewoon ontsporen en weinig zinnige post's bevatten die werkelijk bijdragen aan de vraag.
Behalve dat Robbert Bosch uitvinder is van de sjoemel software zou ik ook graag weten of ze werkelijk iets op de plank hebben om de diesel motor nieuw leven in te blazen.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door Kroppie »

de vraag was of de toekomst van de diesel camper onzeker is, ja natuurlijk net als de toekomst van alles en iedereen, er is maar 1 ding 100% zeker.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door metatoon »

Hendrik

Je hebt in principe een punt.
Maar er zijn zoveel bedreigende zaken meer ,dan alleen de diesel
En ik zelf ben vaak aan het doordraaien ,wat het beschermen van Milieubetreft
Geloof me al rijd ik een oude diesel, ik krijg vaak tegengas als ik mijn hanyydelingen of uitlatingen doe betreft het milieu
Vaak gooi ik het op het beschermen van het leef klimaat voor de kleinkinderen.
Als ik zie wat er voor een materiaal c.q speelgoed er aankleeft om ze tevreden te houden ,kan ik wel janken.
En dat materiaal is vaak een kindje van olie.

Gr Toon Die vanaf nu niet meer deelneemt aan deze discussie
Laatst gewijzigd door metatoon op ma 29 okt 2018, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door AadenAnke »

Ach het verbranden van brandstof (al dan niet fossiel) vervuild, iedere brandstof met zijn eigen specifieke probleem! Biologische diesel ook wel plantaardig genoemd, er wordt dagelijks oerwoud gekapt om landbouwgrond te verkrijgen om de grondstof ervoor te verbouwen. De vraag naar deze grondstof maakt dat er niet genoeg/minder voedsel verbouwd wordt! De bemesting levert ook weer allerlei vervuiling op. Het is al gezegd we zijn gewoon met teveel als soort! Het ecologisch evenwicht is uit balans geraakt. We kunnen sturen wat we willen maar deze lieve aardkloot zijn we langzaam maar zeker onleefbaar aan het maken. Is het te stoppen ik denk van niet! Te vertragen zeker wel. Een ieder heeft daar andere ideeën over. Naar mijn idee kunnen we wat lucht (diesel motoren emmissie) betreft het beste de inverstering doen in gebieden waar de meest vervuilende objecten zijn. Diesel uit aardgas? Gezien het effect wat in Groningen te zien is lijkt me dit ook niet geschikt als alternatief. Electerisch Aloys poste pas een mooi stuk over bruinkoolwinning. Zon, water en wind energie oké maar niet geschikt als totale vervanging. Kernenergie? Gezien het afval probleem toch ook nu NOG niet ei van Columbus lijkt mij. Wat blijft over? Sommige zullen zeggen de bevolking uitdunnen, doen we in de natuur tenslotte ook! Zijn er teveel afschieten uithongeren, ziektes verspreiden. Ach dat heeft de mens in het verleden ook een paar keer gedaan denk daarbij aan de pokken bij Amerikaanse indianen, de konijnen in Astralie zo zijn er nog wel wat te vinden door de eeuwen heen. Ook geen oplossing! Zeker niet voor mij! Blijft over de vraag hoeveel willen we betalen om ons bestaan (langer) veilig te stellen. Ik verwacht op dit moment nog niet genoeg. Maar misschien dat het over een paar honderd jaar anders is, wie dan leeft

Gr. Aad
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door metatoon »

Nou vooruit dan ,ga meteen in overtreding wat mijn besluit betreft hier op niet meer te reageren ,
.
Maar de reactie van Aad ,is te mooi om te negeren .
Dikke pluim voor je Aad.

Gr.Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toekomst van de campers op diesel onzeker?



Bericht door AadenAnke »

Dank je

Gr. Aad
Plaats reactie