Aankoopkeuring

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Erwin_L
Berichten: 33
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 0:18

Aankoopkeuring



Bericht door Erwin_L »

Hallo,
Heeft iemand ervaring met een ingehuurde externe partij die de aankoopkeuring uitvoert in het buitenland? Ik ben opzoek naar een bedrijf die een aankoopkeuring in Duitsland kan uivoeren en in staat is te onderhandelen met de verkopende partij.

Groet,
Erwin
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Dafluc »

Gezien de forumregels graag reageren per pb als je meer kwijt wilt dan alleen de naam van het bedrijf.
Afbeelding
Erwin_L
Berichten: 33
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 0:18

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Erwin_L »

Per PB is prima. Sorry dat ik weer opereer op de uiteinden van de regels. Ik heb gegoogeld maar weet niet goed waar te zoeken. Een zoekrichting is ook welkom.
Erwin_L
Berichten: 33
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 0:18

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Erwin_L »

Hmmm, Duitsland is groot. Ik heb het nu over 100km ten oosten van Groningen. Iemand met kennis van zaken voldoet ook. Uiteraard tegen vergoeding ik zie dat een aankoopkeuring in NL 500 euro kost. Dat is bespreekbaar afhankelijk van vaardigheden.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Aankoopkeuring



Bericht door reinolt »

Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
lidey
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 11:10
Locatie: Surwold/ Duitsland

Re: Aankoopkeuring



Bericht door lidey »

hallo Erwin,

wij hebben 3 jaar jl. ivm een camper aankoop in Duitsland gevraagd of de verkoper, een particulier, de camper wilde laten toetsen bij de Dekra.
de kosten wilden wij terug betalen als de camper goed door de test zou komen.
de verkoper was het daar mee eens omdat hij dacht dat de camper prima in orde zou zijn.
na de testrit en met de officiële papieren van de Dekra hebben wij zelf de koop gesloten en we zijn tot nu toe tevreden met onze camper.

succes ermee, groet Lidey.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Ruud Adam »

lidey schreef:
za 27 okt 2018, 11:54
wij hebben 3 jaar jl. ivm een camper aankoop in Duitsland gevraagd of de verkoper, een particulier, de camper wilde laten toetsen bij de Dekra.
de kosten wilden wij terug betalen als de camper goed door de test zou komen.
Dat is een slimme manier van aanpak geweest, Lidey.
Ik heb online ook al eens gekeken naar een keuring in Duitsland door Dekra.
Maar ik zag door de bomen het bos niet meer.
Hoe hebben jullie precies dit aangepakt?
Zijn jullie zelf met de beoogde camper naar een Dekra vestiging in de buurt van de verkoper gegaan?
Wat hebben jullie allemaal laten checken?
Groet, Ruud
lidey
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 11:10
Locatie: Surwold/ Duitsland

Re: Aankoopkeuring



Bericht door lidey »

hallo Ruud,

zo, even de papieren erbij gezocht : in 2015 is onze camper door de verkoper dus naar de Dekra gebracht : kosten toen : 137 euro.
er word naar het motorische gedeelte gekeken en ook naar waterschade en dichtheid van naden .
de koelkast en het gasstel etc wordt ook gecontroleerd , verder of de douche en de wc goed functioneren etc.etc.

al met al krijg je een goed beeld van de aan te kopen camper .

groet, Lidey.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Aankoopkeuring



Bericht door WdePundert »

In september vorig jaar betaald ik €490,— voor een Dekra-keuring. De keuring betrof dan wel de gehele camper, dus zowel motorisch als het campergedeelte. De onderzoekstijd was ongeveer vijf uur. Bijkomend voordeel in dit geval was wel dat de keurmeester ook een camperbezitter was, dus kende alle aandachtspunten goed.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Ruud Adam »

Dat is niet veel geld, die € 137. Aan dat bedrag kun je je geen buil vallen.
Ik zag een Dekra keuring in Nederland voor een camper en dan spreek je al snel over € 500.
(Zie dat forumlid WdePundert inderdaad zoiets heeft betaald)
Nu weet ik niet of de beide keuringen precies hetzelfde inhouden. Ook weet ik niet waar WdePundert zijn keuring liet uitvoeren.

Ook fijn dat de verkoper zo welwillend meewerkte; dat geeft ook vertrouwen dat hij overtuigd is dat zijn voertuig in orde is, en dat hij geen verborgen gebrek probeert te verhullen.
Laatst gewijzigd door Ruud Adam op zo 28 okt 2018, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Aankoopkeuring



Bericht door WdePundert »

De Dekra-keuring van mijn camper is gedaan in Uden. De prijs was inderdaad wel hoog, maar betrof ongeveer 1% van de aanschafprijs, dus in dat licht bezien viel het wel mee. Je hebt daardoor wel wat meer zekerheid (zeker als je zelf niet zo technisch bent) en enkele gebreken zijn a.g.v. de keuring vóór de koop nog hersteld, dus dat kan dan ook weer van de prijs van de keuring af omdat ik daar anders niet achtergekomen was.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoopkeuring



Bericht door Ruud Adam »

Ik denk dat een aankoopkeuring voor de aanschaf van zo'n duur object altijd een verstandige zet is.

In het NKC blaadje staat ook altijd zo'n soort keuring (al is me onduidelijk waar deze keurmeester werkzaam is) en afgelopen maand stond er iets in over een vochtmeter die bijna op hol sloeg. De eigenaren wisten van niks, en konden nu nog de oorzaak van de lekkage (ijzeren schroeven waarmee iets op het dak bevestigd was) aanpakken.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Aankoopkeuring



Bericht door WdePundert »

Je bedoelt waarschijnlijk Ron Smits, die zit in Ede. Daar heb ik ook wel eens een camper laten keuren. Ik mag geen waarde-oordeel geven, maar de reden waarom ik later naar de Dekra ging was enkel en alleen omdat dat dichterbij was.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
javader
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 18:26
Locatie: Velsen

Re: Aankoopkeuring



Bericht door javader »

Ik zou Carel mee vragen
https://www.caravancampercheck.nl
"Alles gaat in wezen in principe eigenlijk helemaal nergens over"
Plaats reactie