Welke vouwfiets?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

Welke vouwfiets?



Bericht door krista »

Ik, nee wij zoeken een vouwfiets die licht is, goed inklapbaar, goed fietst en niet te duur is.
Heb zelf Di Blasi 's maar vind deze te zwaar en wordt er doodmoe op. Heb enige jaren geleden ook
Kenter gehad maar vond deze na ingeklapt te zijn nogal breed maar wel licht!
Weet iemand de "ideale" vouwfiets ?
Dank alvast
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Welke vouwfiets



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik heb laatst ook gekeken naar een vouwfiets, een normale past wel in de garage, maar ik moet toch stuur naar beneden/ zadel ook, het is toch een beetje behelpen, bovendien hebben we 2 hele mooie fietsen, eigenlijk zonde om ze tegen elkaar aan te pakken en te beschadigen......
Dus toen ik laatst bij Obelink was heb ik ook even bij de vouwfietsen gekeken.
Nou, keuze zat ik geloof vanaf € 140,00 ............... Je kon daar over de afdeling ook even een rondje fietsen :-B
Ik heb er geen uitgezocht, maar vanaf € 300 waren ze lekker stevig en fietsten redelijk. Voor kleine afstanden en zo kun je best redelijk fietsen, ik denk dat wanneer je grote fietsroutes wilt rijden dat het dan toch wel een beetje zwaar wordt.
Ben benieuwd, zal hier veel reacties opleveren denk ik.
Gr.Louis
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Welke vouwfiets



Bericht door PaulBng »

Ik heb in mijn rijke dagen ooit een Brompton tweedehands aangeschaft. Ze fietsen geweldig. 3 versnellingen, heel klein ingeklapt.
Maar ze vallen denk ik niet onder de categorie licht en goedkoop.

Ik had er tweedehands al €600 voor moeten neerleggen...
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Welke vouwfiets



Bericht door Atoz »

Zelf hebben we deze : http://www.shinga.nl/collectie/?&SingleProduct=6
Nederlands product trouwens , verkopen ze niet allen bij de wit maar het bedrijf is ook in Schijndel
Zitten onder het bed, wegen 13 kg per fiets, en de prijs was gunstig. Fietsen niet zo heel veel.

Vroeger had ik twee 16" fietsjes gekocht via het internet. Volledig onbruikbaar voor ons en toen we ze weg wilden geven,...,... Wou niemand ze. (Echt gebeurd trouwens).

Hebben dus wel eerst bij de wit 'proef gereden'
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Welke vouwfiets



Bericht door Zadowolony »

Ook wij hebben pas geleden Shinga vouwfietsen gekocht, electrische met lage instap. Ongeveer 19 kg per fiets zonder de accu. Bevallen prima.
Let op dat je geen vouwfiets met een recht stuur koopt, dat zat op mijn vorige Dahon fiets, dat fiets niet lekker. De Shinga heeft een gewoon gebogen stuur. Het fiets als een gewone fiets.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door Gino608D »

Ik heb drie Shinga xx-6 fietsen. Deze bevallen ons goed. Je kunt er aardig op doorfietsen. Ik zie dat ze nu wat duurder zijn. Toen wij ze kochten waren ze 250 per stuk en omdat we er drie kochten kreeg ik nog wat korting. Nu mijn zoontje wat groter is willen we voor hem er een vierde bij kopen.

Overigens vind ik het rechte stuur heel erg prettig.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door Autocaravana »

Shinga vouwfietsen gekocht, electrische
Een elektrische vouwfiets voor minder dan 1000 euro? Of een gewone voor minder dan 250 euro? Een niet-elektrische Brompton kost 1500 euro.
Iets zegt mij geen geld uit te geven aan zo'n Shinga.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door Zonneke »

Bij Itek en Vancranenbroek verkopen ze er verschillende en zijn niet al te duur.
Shedi
Berichten: 168
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 14:22

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door Shedi »

Even van de gelegenheid gebruik maken: ik heb 2 prachtige en goed fietsende vouwfietsen te koop: Raleigh met elk een mooie tas om ze in op te bergen. Kosten samen € 350,--. Bij belangstelling stuur maar PB.
cgb

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door cgb »

Toevallig net een Ambling van Shinga gekocht. Bevalt goed, de eerste 30 kms die er mee gereden zijn.
@Autocaravana: Wat is het "iets" dat je zegt geen geld aan een dergelijke Shinga uit te geven?
Ben benieuwd!

Carel
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door Autocaravana »

Als iets erg goedkoop is dan is de kwaliteit en de duurzaamheid vaak (maar niet altijd) navenant. In het geval van fietsen is die relatie er zeker, zo is mijn ervaring. Liever een tweedehands van een merk met goede reputatie, zoals Brompton, dan nieuw en goedkoop. Overigens heb ik niet zelf ervaring met vouwfietsen, wel met veel andere fietsen.
Ik zie een parallel met bijvoorbeeld gereedschap. Van gereedschap van een gerenommeerd merk heb je een leven lang plezier. Als je iets bij de Action koopt kunt je het misschien na een keer gebruiken weggooien.
Ook vanuit milieuoogpunt kun je beter iets kopen wat lang meegaat, goed ontworpen is en aantrekkelijk is.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door fransien »

B
Laatst gewijzigd door fransien op za 27 okt 2018, 9:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door Ger en Loes »

En waarmee heeft hij gelijk?? Een kennis heeft de Shinga al meer dan een jaar en is dik tevreden, volgens mij is iets afkraken dat je niet kent en waarmee je geen ervaring hebt wel erg gemakkellijk en draagt dat niets bij.

groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Welke vouwfiets?



Bericht door fransien »

B
Laatst gewijzigd door fransien op za 27 okt 2018, 9:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie