Beste,
Wie kan en wilt mij helpen met de onderstaande vragen.
Ik heb diverse vragen over hoe het werkt om een 2e hands camper te kopen in bv Duitsland.
De prijsverschillen zijn groot tov Nederland er zit soms wel € 25k verschil in dezelfde camper, ik vergelijk dus appels met appels.
Het gaat om een Duitse camper,
- Knaus 650 MEG uit april 2016
- 47000 km
- netto prijs €39,412
- bruto prijs €46,900
In Nederland kost deze €64,750
Hoe zit het met het btw verhaal? Op de Duitse sites staan campers aangeboden met en zonder btw.
Hoe zit het met de BPM?
Waar moet je ongeveer in euros op rekenen als je een camper koopt?
Maw is het wel interessant om een camper zelf te importeren of haal je veel sores op je lijf.
Ik hoop dat iemand een duidelijk beeld en uitleg kan geven op mn vragen.
Alvast bedankt,
Mvg Ruud
Tweede keus camper importeren: hoe werkt dat?
Re: 2e keus camper importeren hoe werkt dat ?
Gewoon uitgaan v.d brutoprijs, mehrwertsteuer19% gewoon in D betalen, dan hoef je geen 21% meer in NL). Je kan op de site van Auto Telex kijken voor de BPM maar er zijn ook bedrijven hier die je dat werk uit handen nemen. Als het klopt wat je schrijft kan het mss wel 10.000 € schelen.
Hans
Re: 2e keus camper importeren hoe werkt dat ?
Ik zou mij wel een paar dingen afvragen, van particulier of bedrijf, reden van verkoop, ik vind de km stand fors voor een camper van 2 jaar oud, de historie van de camper via het kenteken natrekken.
Re: 2e keus camper importeren hoe werkt dat ?
Hallo
Ik heb nu drie keer een jonge camper gekocht in dld. Stelt niets voor. Laat de bpm uitrekenen auto bij rdw keuren bpm velasting betalen en binnen 14 dgn krijg je het kent.bewijs.
Ik kijk naar de onderhoudshistorie eis een vochtmeting. Ik ben een beetje huiverig voor huurcampers.
Ik heb voor 3 maand terug een camper geimporteerd uit 2015. Bpm koste mij toen 4700 euro kun je ongeveer nagaan wat je moet betalen
Vr gr willem
Ik heb nu drie keer een jonge camper gekocht in dld. Stelt niets voor. Laat de bpm uitrekenen auto bij rdw keuren bpm velasting betalen en binnen 14 dgn krijg je het kent.bewijs.
Ik kijk naar de onderhoudshistorie eis een vochtmeting. Ik ben een beetje huiverig voor huurcampers.
Ik heb voor 3 maand terug een camper geimporteerd uit 2015. Bpm koste mij toen 4700 euro kun je ongeveer nagaan wat je moet betalen
Vr gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Tweede keus camper importeren: hoe werkt dat?
Vocht zal wel meevallen, de eerste 5 jaar wordt er een meting gedaan anders vervalt de garantie hier zijn ze in Duitsland erg strikt mee evenals het gas wat ook na 2 jaar gekeurd wordt en wordt voorzien van een stikker op de bumper en een prufungs boekje.
Re: 2e keus camper importeren hoe werkt dat ?
Bouwjaar 2016 en het is nu 2018 dat lijkt twee jaar maar de camper is wel drie seizoenen gebruikt en dan is het zomaar normaal, ruim 15.000 per seizoen
Re: Tweede keus camper importeren: hoe werkt dat?
Nog een kleine tip.
Bij sommige advertenties staat de brutoprijs en de nettoprijs.
Bij mijn weten moet je altijd naar de brutoprijs kijken, want dat BTW verhaal is voor consumenten niet zo interessant bij invoer.
Maar soms staat er in de advertentie-tekst zelf nog een ander - hoger - bedrag.
Dan hebben ze dus bepaalde kosten niet meegenomen in de eerder genoemde brutoprijs.
Zoiets al rijklaarmaak-kosten en papieren.
Kan een instinker zijn en is waarschijnlijk alleen bedoeld om het betreffende voertuig gunstiger te laten verschijnen als je zoekfuncties gebruikt.
Want het zijn kosten die je sowieso moet maken.
Andere advertenties noemen expliciet dat deze kosten in de bruto-prijs verwerkt zijn.
Bij sommige advertenties staat de brutoprijs en de nettoprijs.
Bij mijn weten moet je altijd naar de brutoprijs kijken, want dat BTW verhaal is voor consumenten niet zo interessant bij invoer.
Maar soms staat er in de advertentie-tekst zelf nog een ander - hoger - bedrag.
Dan hebben ze dus bepaalde kosten niet meegenomen in de eerder genoemde brutoprijs.
Zoiets al rijklaarmaak-kosten en papieren.
Kan een instinker zijn en is waarschijnlijk alleen bedoeld om het betreffende voertuig gunstiger te laten verschijnen als je zoekfuncties gebruikt.
Want het zijn kosten die je sowieso moet maken.
Andere advertenties noemen expliciet dat deze kosten in de bruto-prijs verwerkt zijn.
Groet, Ruud