Boete Go Box waarschuwing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Boete Go Box waarschuwing



Bericht door Dorsthorst »

Hallo allemaal,
Een onderwerp wat misschien al vaker langs is gekomen, ik heb een boete opgelopen met de Oostenrijkse Go Box, tol voor boven de 3500 km.

Ik ben met 6 broers naar de formule 1 race geweest afgelopen 1 juli. Vlak voor de Oostenrijkse grens heb ik bij een tankstation de Go-Box aangeschaft, een duur grapje, ik moest iets van 82 euro aftikken. Daarin zit 75 euro tolgeld. Bij dit tankstation stond een rij voor de Go-Box afdeling, een stuk of 5 Duitsers probeerden het tegoed dat op hun Go-box stond terug te krijgen. De pompbediende weigerde pertinent het geld retour te geven en dat was aanleiding tot verhitte discussie's tussen de aanwezigen en de tankbediende. Sommigen hadden nog halverwege de grens hun tegoed opgewaardeerd met € 75,00 en wilden het resterende terug wat dus niet lukte. Met dit gegeven in mijn achterhoofd heb ik op de terugweg toen het kastje 4x piepte een stop gemaakt bij een tankstation en in overleg met de pompbediende het tot dan verbruikte bedrag bij betaald. Ik kon alleen opwaarderen met 75,00 euro, maar is moest nog zo'n 100 km tot aan de grens met Duitsland, volgens de pompbediende kon ik kort voor de grens weer een pomp aanrijden en daar het laatste stuk betalen zodat ik niet onnodig nog 50 euro op de box had zitten die ik de komende jaren niet nodig heb want ik kom zelden in Oostenrijk, op doorreis naar Italië ga ik door Zwitserland want dat is qua tol veel goedkoper. Maar er kwam kort voor de grens geen pomp waar dat kon en stonden we 'snacht om 1 uur te overleggen wat nu te doen? Als we nou morgen met de autoriteiten bellen en het banknummer vragen dan maken we het resterend bedrag over en klaar is kees. Mooi niet dus, een telefoongesprek met de instantie liep uit op een teleurstelling, met moet binnen 5 uur het kastje opwaarderen en betalen per bank gaat dus niet. Het kastje opwaarderen kun je alleen bij een tankstation daar. En mijn aanbod om 2 weken later op reis naar Griekenland over Oostenrijk te gaan en dan het kastje te laten opwaarderen en zodoende dan het restant daar te laten afboeken ging ook niet.
Van de Oostenrijkse vriendelijkheid was niks meer over, 2 maand nadien kregen we de boete (€240,00) op de deurmat, een schriftelijk protest en uitleg over de gang van zaken werd met een standaard afwijzing afgedaan. Er bleef ons niets anders over dan te betalen, gelukkig waren we met ons zessen en dus konden we dat delen, maar toch.......
Een waarschuwing dus voor diegene die daar nog heen willen: laad tijdig de box op en neem voor lief dat je het geld niet terug krijgt !
Ik ga mijn Go-box terug sturen, er staat nog € 0,13 cent op en die wil ik terug...... en ga dus NOOIT meer naar Oostenrijk. Die berekende vriendelijkheid van de lui wil ik me niet meer aan ergeren.
Gr.Louis
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door Dafluc »

Je schrijft het waarschijnlijk vanuit je boosheid. Het is inderdaad zonde geld. Maar om dit nou de Oostenrijkse instantie, alle Oostenrijkers en het hele land aan te rekenen is toch wel erg overdreven. Door je eigen (misplaatste) zuinigheid zat je zelf fout. Niemand anders. Je wilde geen € 7,14 de man te veel uitgeven. Hoe je moet betalen is vooraf duidelijk. En die 13 cent zegt denk ik meer over jezelf dan over Oostenrijk.
Afbeelding
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door jurgenc »

Frustrerend, maar was ook onnodig. Je kan de go box ook ofwel per domiciliering betalen ofwel via de creditcard. Dan moet je op voorhand er geen krediet opzetten.
H20
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door fransien »

Dafluc schreef:
vr 12 okt 2018, 11:31
En die 13 cent zegt denk ik meer over jezelf dan over Oostenrijk.
Moderator onwaardig. Schaam je
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door Dafluc »

Nee hoor. Absoluut niet. Gewoon mijn mening. Als je de box terugstuurt krijg je automatisch het bedrag terug dat er nog op staat. Hoef je niet stoer over te doen. En had je je vooraf geïnformeerd had je achteraf kunnen betalen. Precies het bedrag dat het gekost heeft. Wel omslachtig misschien, maar het kan. Je had zelfs vooraf precies kunnen uitrekenen wat het traject je ging kosten. Dus excuse me als het in mijn ogen wat al te gemakkelijk is om alle schuld naar alles en iedereen te schuiven behalve naar je zelf. En die 13 cent komen heus wel terug. Neemt niet weg dat ik niemand een boete gun natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door vanHooltje »

Ik snap niet dat je dan niet bij het grens kantoor bent binnen gestapt, daar had je alles kunnen regelen.
Als je nog een bedrag er op had staan krijg je daar wel je geld terug.
Tevens kun je via internet zien wat de reis kost en dat dan direct op je go box kunnen storten bij dat benzine station, het is net als wat dafluc zegt, eigen domme schuld.
Dat ligt niet aan oostenrijk maar aan je zelf.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door sleutel13 »

KLinkt misschin lullig. Maar wat betreft tol in welk land dan ook, is het belangrijk dat je je goed laat informeren. Google had je heel erg geholpen. Dan was je nu niet een boete rijker geweest. Goed voorbereid op reis is het halve werk.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door Vertrokken2 »

Hier alleen maar positieve meedenkende ervaringen met Duitse autoriteiten, vooral Heidi’s in uniform die me na een zeer ernstige snelheidsovertreding (+70 km/u) slechts met een waarschuwing en een dikke knipoog met die mooie blauwe ogen een prettige vakantie wensten.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Uitgeschreven

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door Uitgeschreven »

Ik begrijp de reactie van de TS. Je zou voor minder uit je vel springen. Het kan altijd mislopen en dan doe je uw best om het in orde te brengen. Maar een beetje tegemoetkomen zit er niet in.Alleen maar de regeltjes volgen doen ze. En hier zijn dan degene die nooit een vergissing begaan klaar om je in de afgrond te kegelen. Flauw zunne.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door hathi »

Dan kun je ook wel Boos zijn op Nederland,het werkt overal op dezelfde manier,maar voor jouw mss onbekend,maar,dit is toch ook het geval hier in Nederland,Voorbeeld,je verkoopt je Auto,maar in dezelfde week,krijg je nog een belastingkaart in de Bus,als je Deze niet betaald,...heb je ook een probleem,de juiste gang van zaken is gewoon betalen,en je krijgt het bedrag weer terug,wat je niet verschuldigt bent,zeg je,ik heb de Auto niet Meer,dus ik betaal die belastingkaart niet (Meer),heb je ook een probleem
Hans
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door B1gcheese »

Oostenrijkers zijn nog erger dan Duitsers, regels zijn regels. Zo werkt het daar helaas.

Ik zie trouwens nu dat er ook een mooi alternatief voor de Go Box is die je ook kunt gebruiken in Scandinavië: EasyGo+. Ik ga daar eens mee aan de slag aangezien Zweden voor volgend jaar in de planning staat. Zijn we gelijk voorzien als we eens door Oostenrijk willen. Dat gedoe bij benzinepompen en grenskantoren vermijd ik liever.

https://brobizz.com/en/easygo-private
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door Premiumliner »

Gobert schreef:
vr 12 okt 2018, 16:36
Hier alleen maar positieve meedenkende ervaringen met Duitse autoriteiten, vooral Heidi’s in uniform die me na een zeer ernstige snelheidsovertreding (+70 km/u) slechts met een waarschuwing en een dikke knipoog met die mooie blauwe ogen een prettige vakantie wensten.
Fijn te weten dat u het zo goed getroffen heeft met uzelf en de Duitse politieagentes! :crazy:
Misschien wist u het nog niet, maar Go-boxen gaat over Oostenrijk. :think:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Boete Go Box waarschuwing



Bericht door B1gcheese »

Of je het kunt waarderen of niet, het is in ieder geval duidelijk.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie