Rapido goede keuze?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Rapido goede keuze?



Bericht door fred101060 »

Kom ik deze tegen,

https://www.boshuyscampers.nl

Afbeelding

Is dit een betrouwbaar merk en motor?

Is wel de indeling die ik het meest praktisch vindt.

Opmerkingen over de verkoper uiteraard via pb.

Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6298
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door Bas vd laar »

De motor is gewoon goed, misschien wat weinig pk's, maar het is ook niet zo'n grote camper.
De prijs daarentegen...rond de 20 mille lijkt me meer dan genoeg.
Er wordt ook geen vermelding gemaakt van airco, toch een minpuntje voor velen.

Verder gewoon opletten op vocht, hoe rijdt hij enz.
Er staan genoeg aankoopadviezen op dit forum.
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door isoplus »

Dat kan toch niemand je vertellen aan de hand van plaatjes, het is een Fiat waarop een Franse camper gebouwd is.
Als het ding je bevalt laat je hem keuren door een deskundige en dan moet je het beste er maar van hopen.
Gebruikte zaken kopen is altijd een risico en blijft dat ook.
tessenderlo
Berichten: 211
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 18:21

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door tessenderlo »

Laat of doe zelf een vochtmeting.
Wij hebben 13 jaar een Rapido gehad, onderdelen zijn zo duur dat je ervan achterover valt, echt niet normaal.
De camper reed wel heel goed , maar in de winter overal koude tocht en als het hard regende kwam er behoorlijk wat water langs de raam van de chauffeurskant binnen. Verder wel goede kwaliteit, goede douche, mooie keuken enz.
De opbouw vertoonde wel wat oneffenheden met de jaren, de polyester opbouw had op één plaats een behoorlijke bult als het warm weer was en ook haarfijn scheurtje van een twintig cm op een andere plaats.
Nog voor een mooie prijs kunnen verkopen, rapido prijzen liggen hoog.
Hou rekening dat onderdelen na tien jaar niet altijd meer makkelijk te krijgen zijn.
Anton en Reina
Berichten: 46
Lid geworden op: di 13 feb 2007, 17:39
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door Anton en Reina »

Wij hebben een Rapido 7086F van 2010, en zijn super tevreden over de Rapido.
Goede kwaliteit, hagelbestendige polyester carrosserie, degelijke meubels.
Kortom, de volgende wordt weer een Rapido.
Anton en Reina
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door Vertrokken2 »

Rapido is een pracht merk van traditionele campers.
Helaas nogal ondergewaardeerd in mijn optiek.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Oola
Berichten: 47
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 20:18

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door Oola »

Ik heb een Peugeot J5 met Rapido opbouw uit 1991. De camper die je hier laat zien is een nieuwere Rapido camper, ik weet niet of er veel veranderd is in de tussenliggende jaren wat betreft de kwaliteit van de opbouw.

Maar mijn camper ziet er nog vrijwel piekfijn uit van binnen en nog heel strak van buiten, kreeg nog een speciaal compliment van de keurmeester over de staat van de camper t.o.v. de leeftijd (en hij had al een hoop gezien..). De camper moest technisch onderhoud hebben (het Peugeot busdeel dus) en ik laat hem volgend voorjaar opnieuw kitten omdat ik dan lang wegga, maar that's it.

Wat uiteraard sterk meetelt is hoe goed (of slecht) voorgaande eigenaren voor de camper gezorgd hebben, en hoe handig ze waren met bijzondere manoeuvres :wink: (in mijn geval: geen grote schade gereden, zaken vervangen als ze stuk gaan, verbeteringen aangebracht door de jaren heen, camper voor de winterstalling helemaal in de was gezet, etc. - er is duidelijk veel van gehouden.) Vraag naar de (onderhouds)historie.

Maar de kwaliteit is erg goed in mijn ervaring. Ook hoe alles aanvoelt, bijvoorbeeld als je deurtjes opent en sluit etc. Je kunt altijd even gaan kijken, toch? Daar komt het sowieso wel op neer. Laat hem keuren als je serieus geïnteresseerd bent. En gebruik je neus :-)
Laatst gewijzigd door Oola op wo 10 okt 2018, 0:14, 2 keer totaal gewijzigd.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door johan1950 »

Na 10 jaar Hymer B574 zijn we 2,5 jaar geleden overgestapt naar een Rapido 903F.
De Rapido kan de vergelijking met de Hymer glansrijk doorstaan en is op diverse punten beter.
De geheel polyester opbouw is kwalitatief beter. De polyester delen van de Hymer waren dof en bleven dof. De Rapido carrosserie glanst probleemloos.
Bij de Hymer kwamen regelmatig onderdelen (bijv. frame van het dakluik) los.
Ondanks alle mooie verhalen bij de Hymer lekkage gehad door een slechte kit afdichting waardoor deel van bodem vervangen moest worden.
De volgende camper wordt in ieder geval geen Hymer.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8654
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door seth_space »

Bas vd laar schreef:
di 09 okt 2018, 19:20

Er wordt ook geen vermelding gemaakt van airco, toch een minpuntje voor velen.
Jawel hoor: Verwarming
Airconditioning Ringverwarming

En prijs, is zoals altijd wat de markt ervoor wil geven. Jouw prijsverschil is niet echt reeel lijkt me gezien de vraagprijs.
Blijkbaar is TS geintresseerd op basis van dit bedrag en dat is geen echt ongebruikelijk bedrag als je rondkijkt.
Maar let vooral op of er wel iets van garantie gegeven wordt. Gezien de prijs mag je die verwachten. Maar het is mogelijk dat deze camper verkocht wordt voor iemand en dat er geen garantie op zit. Aandachtspuntje dus!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door Cee Pee »

Ik vraag me wel af waar dat hefbed zit. :crazy:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
merallas
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 16 mar 2007, 1:04
Locatie: regio Delft
Contacteer:

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door merallas »

Wij hebben een Rapido 7087F (2006) gekocht. Zijn hier zeer tevreden over. De indeling bevalt ons zo goed dat we dezelfde weer zouden willen kopenen als dit aan de orde zou komen. De kunststof buitenkant ziet er na 12 jaar buiten staan nog steeds glanzend uit. Ook de binnenkant ziet er na die periode nog prima uit. Dat wil niet zeggen dat er nooit wat mee was. Vooral in het begin kwamen we wel een paar problemen tegen. Maar alle problemen die met het Rapido deel te maken hadden konden door jezelf opgelost worden als je een beetje handig bent. Maar zoals eerder vermeld moet je de camper die je op het oog hebt goed (laten) bekijken om de huidige staat te beoordelen en vooral nagaan of je tevreden bent met de indeling.
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door fred101060 »

Oké is duidelijk de Rapido is dus een prima camper.
Ga maar eens een afspraak malen daar. Eens kijken of we het eens kunnen worden over de prijs.
Wat is verstand de Volkswagen daar inruilen of particulier verkopen.

Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door Dafluc »

Die T2 is goud waard, kijk maar eens naar de prijzen op Marktplaats. Het is wat de gek ervoor geeft en dat is blijkbaar veel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6298
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Rapido goede keuze?



Bericht door Bas vd laar »

T2 zelf verkopen natuurlijk!
Je kunt natuurlijk altijd vragen wat ze er voor geven maar ik zou het eerst zelf proberen.

Beding maar een flinke korting, die prijs is gewoon echt veel te hoog voor een 2003 model, al zijn prijzen zijn werkelijk sky-high.
Of er airco op de motor ( tijdens het rijden ) in zit vraag ik me echt af, anders zou het moeten staan bij de cabineopties.
Kijk ook eens hoe lang hij hem al heeft, hij is zo slim om zijn kenteken af te plakken, of hij moet nog ingevoerd worden natuurlijk, dat kan ook.
Plaats reactie