Maar die euro VI heeft ie dan wel weer vet gesubsidieerd aan kunnen schaffen als hij het slim aangepakt heeftFredV schreef:Ik weet er ook nog een over de Europoort. Een zwager is zelfstandig vrachtwagenchauffeur en heeft vorig jaar een euro 6 DAF moeten aanschaffen om bepaalde gebieden daar in te mogen. Volgens hem niet alleen binnen de hele Europoort; maar rijden op de bedrijventerreinen, waar hij met zijn euro 6 mag/kan laden en lossen, de eigen stinkende bedrijfswagens rond van hooguit euro 3/4.
Verhoging wegenbelasting oudere diesels
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Wat ik heb begrepen viel dat best tegen en kreeg hij geen drol terug voor zijn oude euro 5. Dit terzijde.
Het ging hier om de opmerkelijke verschillen in de z.g. dan haast idiote milieu eisen aan ondernemers.
Het ging hier om de opmerkelijke verschillen in de z.g. dan haast idiote milieu eisen aan ondernemers.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 13 okt 2018, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Knibbel
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Het gaat zo'n bedrijf (waar die chauffeur met z'n vrachtwagen moet komen) ook totaal niet om de uitstoot op dat terrein.
Het gaat er uitsluitend om dat er op papier toch echt alles aan gedaan wordt om 'groen' te zijn. "Kijk eens hoe wij met het mileu begaan zijn: We laten onze toeleveranciers niet op ons terrein toe zonder minimaal Euro 6 wagens". Staat leuk op papier, profileert lekker en da's het enige waar het om gaat.
Eisen aan een ander stellen waar je dan vervolgens jezelf mee kunt profileren is toch een stuk gemakkelijker en goedkoper dan zelf investeren?
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Volgens mij komen de vereisten niet vanuit de bedrijven zelf maar is dit besloten door onder andere de gemeente Rotterdam en het Havenbedrijf bij de ontwikkeling van Maasvlakte 2
Bootjes worden ook aan gepakt.
Haven en liggelden worden verhoogd voor vervuilende binnenvaartschepen. En in 2025 mogen ze helemaal de Europoort niet meer in.
Bedrijven kan je alleen dwingen op basis van hun milieuvergunning, de omgevingsvergunning.
Je kan dan eisen dat ze de best beschikbare technieken toepassen in hun bedrijfsvoering. Maar of dit ook voor het wagenpark geldt weet ik niet.
Is bij ons het werk in ieder geval niet.
Bootjes worden ook aan gepakt.
Haven en liggelden worden verhoogd voor vervuilende binnenvaartschepen. En in 2025 mogen ze helemaal de Europoort niet meer in.
Bedrijven kan je alleen dwingen op basis van hun milieuvergunning, de omgevingsvergunning.
Je kan dan eisen dat ze de best beschikbare technieken toepassen in hun bedrijfsvoering. Maar of dit ook voor het wagenpark geldt weet ik niet.
Is bij ons het werk in ieder geval niet.
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Mooie vrome dromen! Hamburg en Antwerpen lachen in hun vuistje, net als Brussel en Düsseldorf! Belastingen zijn er om onderdoken te worden. Dag welvaart, dag economische groei, dag banen, dag Jielus!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Bij ons komt de actie vanuit de overheid maar bijvoorbeeld in Duitsland hebben ze een milieuclubje wat de boel flink scherp houd waardoor nu ook Hamburg 2 straten met een dieselverbod heeft.
En ook Antwerpen heeft in het centrum een milieuzone.
Zo is Rotterdam ook begonnen
En ook Antwerpen heeft in het centrum een milieuzone.
Zo is Rotterdam ook begonnen
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Hebben wij hier in de BV Nederland toch ook van die clubjes? Sommigen noemen zichzelf zelfs politieke partij.
Knibbel
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Linksom of rechtsom.
In het buitenland gaat het misschien iets langzamer en minder direct op de havens gericht maar de milieumaatregelen sijpelen er toch wel doorheen ook qua transport.
In het buitenland gaat het misschien iets langzamer en minder direct op de havens gericht maar de milieumaatregelen sijpelen er toch wel doorheen ook qua transport.
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
En ik maar denken waar doet die Fred me toch aan denken?Hebben wij hier in de BV Nederland toch ook van die clubjes? Sommigen noemen zichzelf zelfs politieke partij.
Archie Bunker is back!
Groeten, Thole
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Ik bedoel de zeehavens Hamburg en Antwerpen, en ook de luchthavens van Düsseldorf en Brussel. Scheelde ons vorige winter bijna € 120,- p.p. om uit Duitsland te vertrekken in plaats van Schiphol. Dan heb je die keuze snel gemaakt.Marco Polo schreef: ↑za 13 okt 2018, 12:16Bij ons komt de actie vanuit de overheid maar bijvoorbeeld in Duitsland hebben ze een milieuclubje wat de boel flink scherp houd waardoor nu ook Hamburg 2 straten met een dieselverbod heeft.
En ook Antwerpen heeft in het centrum een milieuzone.
Zo is Rotterdam ook begonnen
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Alles met een knipoog toch.thole schreef:En ik maar denken waar doet die Fred me toch aan denken?Hebben wij hier in de BV Nederland toch ook van die clubjes? Sommigen noemen zichzelf zelfs politieke partij.
Archie Bunker is back!
Knibbel
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Net gehoord in het nieuws en mijn dag kan niet meer kapot. Geboren in de van Wou op de hoek met de Albert Cuyp, ben ik trots dat I AMSTSERDAM blijft door dat 2/3 van de Amsterdammers die groene, meestal import, yuppen op hun plaats hebben gezet.
Overigens gisterenavond al mijn Duitse vrienden en kennissen een Appje gestuurd: We zij er weer 3-0.
Overigens gisterenavond al mijn Duitse vrienden en kennissen een Appje gestuurd: We zij er weer 3-0.
Knibbel
Re: Verhoging wegenbelasting oudere diesels
Je lijkt steeds meer op jezelf Fred
Groeten, Thole
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/