Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door anne63 »

Ja, je moet je altijd registreren als je de ring rond Brussel wilt verlaten. Zodra je de ring verlaat, staan er - in ieder geval in de buurt van Anderlecht -overal borden die de LEZ zone melden en op de meeste toegangsstraten staan camera's.

Registreren gaat gemakkelijk via de website. Ik begreep ook dat je je eerst moest registreren en daarna de afwijkingsaanvraag moest indienen want zo staat het vermeld op de site. Ik heb dit nagevraagd omdat deze aanvraag niet lukte maar kreeg als antwoord :

Beste
Als uw camper nog tot 31/12/2021 de LEZ in mag (Euro 4), dan is het niet nodig om nu al een afwijking aan te vragen: u respecteert immers de wetgeving.

De afwijkingen zijn ook maar 3 jaar geldig. Daarna moet opnieuw een aanvraag worden ingediend.

U hoeft dus niets meer te doen nu.
Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Kroppie »

wat ik me nu afvraag, ik denk dat die zone in gesteld is omdat door metingen gebleken is dat het nodig is, word er eigenlijk ook wel eens gemeten of er resultaat geboekt word, of dat het bij het instellen van een lez blijft, en of die eventuele resultaten dan ook openbaar te zien zijn, en dat niet alleen in brussel maar overal in europa/wereld .
ik ben benieuwd

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door PaulBng »

Dan is de website dus onduidelijk.

@Jos was er niet vastgesteld dat het invoeren van milieu zones in nl steden geen enkel effect had? Staat me vaag iets van bij.

Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door anne63 »

@Paul : Ja, de webiste is heel onduidelijk en onlogische ! Heb er al een aantal fouten uitgehaald en er contact over gehad met een verantwoordelijke. Een aantal zijn gelukkig aangepast maar ik heb het maar opgegeven.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door hurktoilet »

Pffft, doe mij maar een Franse milieusticker, da's makkelijker dan deze registratie.
Heb ik net uitgevogeld dat men met 'datum laatste inschrijving' de datum tenaamstelling bedoeld, moet je ook nog scans van drie documenten toevoegen: behalve kentekenbewijs en je id ook nog het bewijs van conformiteit van de auto. Zal ik ook wel gehad hebben, maar als ik het heb ligt het in de camper, en die staat in de stalling...
[edit]Laat je door dit bericht niet op verkeerde been zetten: id en bewijs van conformiteit blijken toch niet verplicht te zijn (Dank aan Dafluc). Waarom ze er dan naar vragen? Geen idee :bang: [/edit]
Laatst gewijzigd door hurktoilet op ma 08 okt 2018, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Marco Polo »

Toch een niet onbelangrijk en lastig, en duur, te verkrijgen papiertje.
Bij ons toch maar in de kluis verdwenen.

Maar dit terzijde ;-)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door PaulBng »

Bewijs van conformiteit? Heb ik dat ook voor mijn camper?

Ik geloof dat ik maar omrij....
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Cee Pee »

hurktoilet schreef:
zo 07 okt 2018, 22:42
Pffft, doe mij maar een Franse milieusticker, da's makkelijker dan deze registratie.
Heb ik net utgevogeld dat men met 'datum laatste inschrijving' de datum tenaamstelling bedoeld, moet je ook nog scans van drie documenten toevoegen: behalve kentekenbewijs en je id ook nog het bewijs van conformiteit van de auto. Zal ik ook wel gehad hebben, maar als ik het heb ligt het in de camper, en die staat in de stalling...
Bij die COC of CVO staat geen sterretje en is ook niet nodig, het werkt ook zonder die scan
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door ducati 900 »

Marco Polo schreef:
zo 07 okt 2018, 22:50
Toch een niet onbelangrijk en lastig, en duur, te verkrijgen papiertje.
Bij ons toch maar in de kluis verdwenen.

Maar dit terzijde ;-)
Krijg je als je de auto op naam zet, Ik zet de camper 3 x per jaar in de handelsvoorraad en als ik ermee weg wil dan zet ik hem weer oop naam en krijg dus ook weer een bewijs van conformiteit.
Ik heb er zeker 8 stuks inmidels.
Dus als je hem kwijt bent gewoon opnieuw op naam zetten.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Marco Polo »

:D
https://coc.psa-peugeot-citroen.com/nl/

En bij PSA vragen ze er ruim 220€ voor
Stelletje laaielichters ;-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door hathi »

Dat is natuurlijk ook een Manier om hun doel te bereiken,je maakt het zo ingewikkeld,dat men een andere stad,gaat bezoeken :lol3:
Hans
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door fokus »

In Antwerpen hoeft ge geen registratie als ge met een toegelaten voertuig de stad in wilt. Indien ge met een NIET toegestaan voertuig toch de stad in wilt gaan moet ge u vooraf registreren of ten laatste alvorens ge de LEZ verlaat. Ge betaald dan €35,- want, zoals algemeen bekend, voertuigen die betalen vervuilen niet! Doe je dat niet dan krijg je de eerste keer een boete van € 150,- nadien een stuk meer!
ECHTER! Voorlopig heeft de Stad Antwerpen nog geen toegang op buitenlandse kentekendata.....dus VOORLOPIG voor buitenlanders geen boete.
Ook oldtimers mogen niet de stad in....daartegen loopt echter een klacht van BFOV ....afwachten wat de rechter zal beslissen.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Marco Polo »

Ik heb al eerder de Italiaanse ZTL’s genoemd.
Ondervind daarvan nauwelijks tot geen beperkingen om Italië en zijn steden te bezoeken.
(Al dan niet met openbaar vervoer - waar je bij de grootste steden toch al vaak op uitkomt).
Eerder in dit topic is ook al genoemd dat de zone in Brussel niet de moeite waard is om met de camper binnen te rijden.
De ringweg mag je gewoon nemen.
Behalve het idee op zich - zijnde een beperking zoals er zovele zijn - is het voor de gemiddelde camperaar geen probleem lijkt me ;-)
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door freedom2 »

Dit zijn de woorden van een zekere Flat Twin Power op het B forum
Als de steden onleefbaar worden door luchtvervuiling zal je nergens meer je geld moeten uitgeven. Dan mag je thuisblijven om aan de zuurstoffles te liggen.
Misschien eens stilstaan bij de mensen die moeten leven in deze vervuilde steden ipv te klagen dat je er niet meer zal binnen mogen. Zet je aan de rand van de stad en neem de fiets of de bus om naar het centrum te gaan.
Plaats reactie